Ładny brzuch
Witam,
Problem: OpenGL w Builder C++ 6, text
chodzi mi o wyswietlenie dowolnego tekstu (FPS, zdobyte punkty, zycia, itp)
np. w rogu ekranu i aby nie byl poddawany transformacjom, obrotom, itd
zeby sobie na stale byl w jednym rogu ekranu, podczas chodzenia po planszy.
uzyskalem tekst (dzieki NeHe) ale wisi zawieszony w przestrzeni 3D w punkcie gdzie podalem jego wspolrzedne.
Czy dynamiczna zmiana wspolrzednych tak aby zawsze byl przed "kamera" to jedyne rozwiazanie ?
Moze jest jakis inny sposob ?
Jakie macie rozwiazania tego problemu ?
bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam :rolleyes:
czesc czolem.
http://nehe.gamedev....n.asp?lesson=17
Tam masz adnie wszystko opisane.
pozdro
sp4x
glPushMatrix(); i glPopMatrix(); jesli dobrze zrozumialem problem :]
glPushMatrix(); i glPopMatrix(); jesli dobrze zrozumialem problem :]
dzieki dzieki chlopaki !!! :)
w sumie zastosowalem:
void writeText(char *text) { for (; *text; text++) glutBitmapCharacter(GLUT_BITMAP_HELVETICA_18, *text); } void render(void) { // costam costam glRasterPos2f(x,y); writeText("FPS: "); writeText( gcvt(ilosc_FPS, 5 ,bufor) ); // costam costam }
i narazie mi wystarcza, ale przygladam sie waszym pomyslom :)
jezeli jakies uwagi, zapraszam :rolleyes:
pozdrawiam
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Problem: OpenGL w Builder C++ 6, text
chodzi mi o wyswietlenie dowolnego tekstu (FPS, zdobyte punkty, zycia, itp)
np. w rogu ekranu i aby nie byl poddawany transformacjom, obrotom, itd
zeby sobie na stale byl w jednym rogu ekranu, podczas chodzenia po planszy.
uzyskalem tekst (dzieki NeHe) ale wisi zawieszony w przestrzeni 3D w punkcie gdzie podalem jego wspolrzedne.
Czy dynamiczna zmiana wspolrzednych tak aby zawsze byl przed "kamera" to jedyne rozwiazanie ?
Moze jest jakis inny sposob ?
Jakie macie rozwiazania tego problemu ?
bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam :rolleyes:
czesc czolem.
http://nehe.gamedev....n.asp?lesson=17
Tam masz adnie wszystko opisane.
pozdro
sp4x
glPushMatrix(); i glPopMatrix(); jesli dobrze zrozumialem problem :]
glPushMatrix(); i glPopMatrix(); jesli dobrze zrozumialem problem :]
dzieki dzieki chlopaki !!! :)
w sumie zastosowalem:
void writeText(char *text) { for (; *text; text++) glutBitmapCharacter(GLUT_BITMAP_HELVETICA_18, *text); } void render(void) { // costam costam glRasterPos2f(x,y); writeText("FPS: "); writeText( gcvt(ilosc_FPS, 5 ,bufor) ); // costam costam }
i narazie mi wystarcza, ale przygladam sie waszym pomyslom :)
jezeli jakies uwagi, zapraszam :rolleyes:
pozdrawiam