Ĺadny brzuch
Pisałem już podobny temat, ale teraz zawężam zakres problemu, tzn.
Chcę zarejestrować klasę okna, a potem utworzyć okno windows'owe korzystając TYLKO Z FUNKCJIBorland C++ Buildera ver.6.
Mój kod (tylko tworzenie okna):
WNDCLASSEX klasa_okna_opengl; // definicja klasy okna renderingu openGL klasa_okna_opengl.cbSize=sizeof(WNDCLASSEX); // rozmiar struktury opisującej klasę "klasa_okna_opengl" klasa_okna_opengl.style=CS_HREDRAW | CS_VREDRAW | CS_NOCLOSE; // TMessage nr_komunikatu; // klasa_okna_opengl.lpfnWndProc=;// adres procedury okienkowej klasa_okna_opengl.cbClsExtra=0; klasa_okna_opengl.cbWndExtra=0; klasa_okna_opengl.hInstance=uchwyt_instancji_aplikacji; // instancja aplikacji klasa_okna_opengl.hIcon=NULL; klasa_okna_opengl.hCursor=LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); klasa_okna_opengl.hbrBackground=NULL; klasa_okna_opengl.lpszMenuName=NULL; klasa_okna_opengl.lpszClassName="klasa_okna_render"; klasa_okna_opengl.hIconSm=NULL; RegisterClassEx(&klasa_okna_opengl); // zarejestrowanie klasy // 2. Zdefiniowanie właściwości okna: TCreateParams wlasciwosci_okna; // definicja struktury wlasciwosci_okna wlasciwosci_okna.Caption="Okno renderingu OpenGL"; wlasciwosci_okna.Style=WS_OVERLAPPEDWINDOW | WS_CLIPCHILDREN | WS_CLIPSIBLINGS; wlasciwosci_okna.X=100; wlasciwosci_okna.Y=10; wlasciwosci_okna.Width=100; wlasciwosci_okna.Height=100; wlasciwosci_okna.WndParent=NULL; wlasciwosci_okna.Param=NULL; // nie wiem co jest, ale dalej nie chce się kompilować (sprawdzałem przez Project->Built... ) // !!!!!! CHODZI MI O TEN FRAGMENT KODU !!!!!!!! // wlasciwosci_okna.WindowClass=??????? // wlasciwosci_okna.WinClassName=????????
Wszystko idzie dobrze do momentu gdy muszę poradzić sobie z tymi dwoma zmiennymi:
wlasciwosci_okna.WindowClass=??????? // wlasciwosci_okna.WinClassName=????????
Co mam wpisać ( i jak???? ) w te pola, żeby mi się kompilowało?
Jak w ogóle utworzyć w BCB 6 własne okno windowsowe od podstaw?
PROSZĘ LUDZIE!!!! POMOCYYY!!!!!
Z góry dzięki! ;)
http://www.unit1.pl/165,4,podglad.html - to mój art do faq, trochę może Cię to naprowadzić ;) OpenGL'a zamiast do hwnd static podpinasz do hwnd okna i tyle ;)
A jak chcesz to możesz się nauczyć trochę z www.WinAPI.org
Użytkownik Spine edytował ten post 16 styczeń 2006, 09:15
Czy ktoś wie jak przypisać do tej zmiennej jakąś sensowną wartość???
(chodzi mi o to że ta zmienna jest typu char[64] i nie idzie jej przekonwertować na inny typ np. char*)
Z resztą sobie poradziłem używając samego Borland'a... a to jest ostatnia zmienna, którą muszę jakoś zainicjować przed utworzeniem okna
chodzi konkretnie o tą zmienną:
wlasciwosci_okna.WinClassName=
Co tam wpisać??? Czy ktoś z Was już robił takie rzeczy?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Chcę zarejestrować klasę okna, a potem utworzyć okno windows'owe korzystając TYLKO Z FUNKCJIBorland C++ Buildera ver.6.
Mój kod (tylko tworzenie okna):
WNDCLASSEX klasa_okna_opengl; // definicja klasy okna renderingu openGL klasa_okna_opengl.cbSize=sizeof(WNDCLASSEX); // rozmiar struktury opisującej klasę "klasa_okna_opengl" klasa_okna_opengl.style=CS_HREDRAW | CS_VREDRAW | CS_NOCLOSE; // TMessage nr_komunikatu; // klasa_okna_opengl.lpfnWndProc=;// adres procedury okienkowej klasa_okna_opengl.cbClsExtra=0; klasa_okna_opengl.cbWndExtra=0; klasa_okna_opengl.hInstance=uchwyt_instancji_aplikacji; // instancja aplikacji klasa_okna_opengl.hIcon=NULL; klasa_okna_opengl.hCursor=LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); klasa_okna_opengl.hbrBackground=NULL; klasa_okna_opengl.lpszMenuName=NULL; klasa_okna_opengl.lpszClassName="klasa_okna_render"; klasa_okna_opengl.hIconSm=NULL; RegisterClassEx(&klasa_okna_opengl); // zarejestrowanie klasy // 2. Zdefiniowanie właściwości okna: TCreateParams wlasciwosci_okna; // definicja struktury wlasciwosci_okna wlasciwosci_okna.Caption="Okno renderingu OpenGL"; wlasciwosci_okna.Style=WS_OVERLAPPEDWINDOW | WS_CLIPCHILDREN | WS_CLIPSIBLINGS; wlasciwosci_okna.X=100; wlasciwosci_okna.Y=10; wlasciwosci_okna.Width=100; wlasciwosci_okna.Height=100; wlasciwosci_okna.WndParent=NULL; wlasciwosci_okna.Param=NULL; // nie wiem co jest, ale dalej nie chce się kompilować (sprawdzałem przez Project->Built... ) // !!!!!! CHODZI MI O TEN FRAGMENT KODU !!!!!!!! // wlasciwosci_okna.WindowClass=??????? // wlasciwosci_okna.WinClassName=????????
Wszystko idzie dobrze do momentu gdy muszę poradzić sobie z tymi dwoma zmiennymi:
wlasciwosci_okna.WindowClass=??????? // wlasciwosci_okna.WinClassName=????????
Co mam wpisać ( i jak???? ) w te pola, żeby mi się kompilowało?
Jak w ogóle utworzyć w BCB 6 własne okno windowsowe od podstaw?
PROSZĘ LUDZIE!!!! POMOCYYY!!!!!
Z góry dzięki! ;)
http://www.unit1.pl/165,4,podglad.html - to mój art do faq, trochę może Cię to naprowadzić ;) OpenGL'a zamiast do hwnd static podpinasz do hwnd okna i tyle ;)
A jak chcesz to możesz się nauczyć trochę z www.WinAPI.org
Użytkownik Spine edytował ten post 16 styczeń 2006, 09:15
Czy ktoś wie jak przypisać do tej zmiennej jakąś sensowną wartość???
(chodzi mi o to że ta zmienna jest typu char[64] i nie idzie jej przekonwertować na inny typ np. char*)
Z resztą sobie poradziłem używając samego Borland'a... a to jest ostatnia zmienna, którą muszę jakoś zainicjować przed utworzeniem okna
chodzi konkretnie o tą zmienną:
wlasciwosci_okna.WinClassName=
Co tam wpisać??? Czy ktoś z Was już robił takie rzeczy?