ďťż

Ładny brzuch

Czy wie ktos może jakie są zależności pomiędzy współrzędnymu punktu na ekranie w O.GL a jego widocznością ? ( wiadomo,ze nie może byc 'za kamerą' bo nie bedzie widać :P )

dokładniej to np.: na jaki kat obliczna jest perspektywa, w jakiej minimalnej odległości od 'punktu zerowego' czyli 0,0,0 musi byc punkt alby był widoczny i jakie sa wtedy punktu graniczne widoczności ( domyslam sie ze to zalezy od proporcji okna, rozdzielczości itp)

gdyby ktoś wiedział, gzie mogę to znaleźć, lub podał jakieś zależności, cokolwiek, byłbym wdzięczny :)







"Frustum" w google i wszystko jasne...



jesli chcesz dokladne info jak to sie dzieje - przeczytaj redbooka ze strony opengl. tzn dokladne info - odpowiednie przeksztalcenia.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •