Ĺadny brzuch
Mam pytanie dotyczące animowania obiektów 3d w opengl. Mam obiekt ładowany z pliku ms3d (rybka), nie jest to animacja, chciałbym jednak żeby w moim projekcie ta rybka ruszała ogonem i płetwami... Rozumiem że da się to zrobić robić odpowiednie przekształcenia w plikach związanych ze struktura i ładowaniem pliku ms3d? Jeśli tak to w jaki sposób?
Albo jeszcze jedno pytanie - czy gdybym miał model rybki który od razu byłby animacją, to muszę wtedy bawić się szkieletem animacji w loaderze pliku ms3d czy tez wystarczy to załadować i od razu rybka powinna sie ruszać? Wiem te pytania moga wydawać sie głupie, ale wolę rozwiać wątpliwości..
o formacie milkshape'a nie mam pojecia, nie wiem nawet czym go ladujesz...
w kazdym razie najprostsza bedzie animacja oparta o klatki, tzn w pliku kolejne klatki i wyswietlasz je po kolei... bawienie sie w animacje szkieletowa jest o wiele trudniejsze...
BTW mozesz tez oddzielic ogon, glowe, pletwy itp i kazdym z nich manipulowac osobno kodem programu ... to chyba najproszte, ale daje b. slabe efekty (pletwa ktora sie nie zgina albo robi to w jednym, gora dwoch miejscach itp :P )
o klatki bardzo latwo, robilem tak kiedys. Tylko to brzydko wyglada bez jakiegos "wygładzenia" ruchu.
Wiec dodatkowo najlepiej ruch wierzcholka z pozycji P1 do pozycji P2 (w nastepnej klatce) podzielic sobie na kilka odcinkow ;] i odrazu ladniej wyglada.
Kurde szukam po necie i szukam, i w sumei nie ma żadnego artykułu tyczącego robienia animacji obiektów ms3d (jak juz jest to płatny :/)... Ma ktos może jakiegoś linka na ten temat ?
Tutorial
Masa tutriali
a tak btw:
:google:
Sorry niezrozumielismy sie :D Chodziło mi o robienie animacji jako "programowanie"... Bo to, że mam animację zrobioną w pliku nic mi nie daje jeśli odpowiednio kodu nie przerobię... :)
A tego własnie znaleźć nie moge :P
Ale thx ;)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Albo jeszcze jedno pytanie - czy gdybym miał model rybki który od razu byłby animacją, to muszę wtedy bawić się szkieletem animacji w loaderze pliku ms3d czy tez wystarczy to załadować i od razu rybka powinna sie ruszać? Wiem te pytania moga wydawać sie głupie, ale wolę rozwiać wątpliwości..
o formacie milkshape'a nie mam pojecia, nie wiem nawet czym go ladujesz...
w kazdym razie najprostsza bedzie animacja oparta o klatki, tzn w pliku kolejne klatki i wyswietlasz je po kolei... bawienie sie w animacje szkieletowa jest o wiele trudniejsze...
BTW mozesz tez oddzielic ogon, glowe, pletwy itp i kazdym z nich manipulowac osobno kodem programu ... to chyba najproszte, ale daje b. slabe efekty (pletwa ktora sie nie zgina albo robi to w jednym, gora dwoch miejscach itp :P )
o klatki bardzo latwo, robilem tak kiedys. Tylko to brzydko wyglada bez jakiegos "wygładzenia" ruchu.
Wiec dodatkowo najlepiej ruch wierzcholka z pozycji P1 do pozycji P2 (w nastepnej klatce) podzielic sobie na kilka odcinkow ;] i odrazu ladniej wyglada.
Kurde szukam po necie i szukam, i w sumei nie ma żadnego artykułu tyczącego robienia animacji obiektów ms3d (jak juz jest to płatny :/)... Ma ktos może jakiegoś linka na ten temat ?
Tutorial
Masa tutriali
a tak btw:
:google:
Sorry niezrozumielismy sie :D Chodziło mi o robienie animacji jako "programowanie"... Bo to, że mam animację zrobioną w pliku nic mi nie daje jeśli odpowiednio kodu nie przerobię... :)
A tego własnie znaleźć nie moge :P
Ale thx ;)