ďťż

Ładny brzuch

Wyciągam FPS na podstawie zegara systemowego. Przy dosyć prostych scenach mój FPS wacha się w granicy 35-20 klatek na sekundę. Gdy "wyjdę" na obszar, gdzie nie jest nic rysowane, FPS wynosi ok. 75. Czy te liczby są prawidłowe? Bo np. w przykladach sdk directx 8.1 FPS wynosi czasem nawet 200. Mam kartę graf. Riva TNT 2.



wiesz ze ja miałem identyczny problem w dx 9 ;) pokombinuj przy inicjacji. czy aby napewno dobrze ustawiles częstotliwość odświerzania ekranu? sprawdź jeszcze vsync, ewentualnie wyłącz go.

jeżeli to nie pomogło, to może źle fps sprawdzasz...

:shock: Riva TNT !! To dopiero masz kartę do testów...

FPS zależy od tego co rysujesz na ekranie. Jeżeli np, rysujesz 12 pomieszczeń i każde składa się z 12 obiektów, a każdy obiekt składa się min. 200 wierzchołków to nic dziwnego, że ci tak wychodzi. Po to powstało drzewo binarne, czwórkowe i ósemkowe, by to przyspieszyć, ograniczając ilość elementów do rysowania. Może ci się wydać, że jak na takim poziomie patrzysz na ścianie, to tylko ją rysuje. Otórz nie! za tą ścianą są wirtualnie postawione inne ściany, które nie zostały narysowane, bo ich test na głębokość na to nie pozwolił. Taki test jest wykonywany podczas każdej próby wyrysowania czegoś i odziaływuje na pikselach. Zakładam, że masz rozdzielczość 800x600 to tych pikseli do sprawdzenia jest 480 000!! I nie jest ważne czy rysujesz tylko na środku ekranu, czy na całej jego powieszchni. Wspomniane drzewa nie pozwalają na wyrysownie tych obiektów niewidzocznych, czyli nie pozwalają na przeprowadzenie dla każdego z nich takich porcji obliczeń.

I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum | Poszukuje współredaktorów do mojej strony Szczegóły:TUTAJ
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++

tak, wiem o tym. Ale ja na scenie wcale nie mam tak dużo rzeczy! A może OGL jakoś "zaokrągla" te FPS?(raczej nie), a w najgorszym wypadku jest dużo gorszy od directX?:(



No cóż przy moim GF2, 2GH i 256 SDRAM też mam 75, ale cały czas i zmniejsza się tylko przy włączonych cieniach i systemie cząsteczkowym, czyli raczej u ciebie w normie.

I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum | Poszukuje współredaktorów do mojej strony Szczegóły:TUTAJ
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++

A stosujesz te drzewa?

Na razie nie :P do dwóch pomieszczeń się nie opłaca, a tworzony przeze mnie engine, jest raczej do testów. Projekt implementacji drzewa ósemkowego mam, ale na razie nie mam czasu się nim zająć...

I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum | Poszukuje współredaktorów do mojej strony Szczegóły:TUTAJ
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++

tak jak ja...

ma ktos moze jakis link do takiego kursu jak zrobic takie drzewo binarne??

Dla mark_'a:

http://warsztat.pac....4dc690581bbec5d
http://warsztat.pac....4dc690581bbec5d
http://warsztat.pac....4dc690581bbec5d
http://warsztat.pac....4dc690581bbec5d

Nie znajdziesz nigdzie tak aby było dokładnie wytłumaczone, ale jak pokombinujesz to się uda ;)

I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum | Poszukuje współredaktorów do mojej strony Szczegóły:TUTAJ
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •