Ĺadny brzuch
Chciałbym osiągnąć efekt zachądzącego słonca, ale takiego,
które w miarę oddalania się od niego będzie słabło.
Interesują mnie parametry: GL_CONSTANT_ATTENUATION,
GL_LINEAR_ATTENUATION i GL_QUADRATIC_ATTENUATION.
Jak je zastosować? Co za co odpowiada?
GL_CONSTANT_ATTENUATION - określa stałe zanikanie światła (nie związane z odległością).
GL_LINEAR_ATTENUATION - określa liniowe zanikanie światła (przy pomocy odległości od obieku)
GL_QUADRIC_ATTENUATION - określa nieliniowe (kwadratowe) zaniknie światła (czyli nieproporcjonalne od odległości)
Powyższe wartości stosuje się w światłach reflektorowych (śwircące w jednym kierunku)
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
No tak-teaoria, ale:
-Jak ustalać te parametry i jaki jest ich zakres?
-co to znaczy, że nie jest one związane z odległością?
-co to znaczy "nieproporcjonalne do odległości"?
Wytłumaczy ktoś te parametry?
Mimo ustwienia GL_LINEAR_ATTENUATION np. na 0,001 nadal światło nie zanika...
Widać ja muszę odpowiedzieć: Przeczytałeś dokładnie napis POD moją wypowiedzią - nie zadziałają, dopuki nie zdefiniujesz jakiegokolwiek punktu w którym kierunku ma świecić.
Zakresu nie podam bo nie znam ;)
"Niezwiązane z odległością" Nieważne gdzie jest światło, a dalej wszystko jest oświetlone tak samo.
"Nieproporcjonalne do odległości" - stoisz metr przed i jest ciemno, stoisz 2 metry dalej i jest jasno jak na słońcu.
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Ale ja właśnie takie stosuję!(światło pozycyjne z kierunkiem świecenia)
Różnicę dla GL_LINEAR_ATTENUATION widzę tylko wtedy, gdy zmieniam pjego arametry na powyżej 1-czy to jest prawidowe?
Załóżmy, że w początku układu współrzędnych chicałbym umieścić latarkę, której światło słabnie powiedzmy co 10 punktów w układzie z dwa razy.
Jak ustawić parametry słabnięcia?
Bardzo proszę o odpowiedź, to dla mnie ważne:frown:
Chyba ustawiając GL_LINEAR_ATTENUATION na 10? Nie wiem dokładnie, bo się jeszcze tym nie bawiłem :P
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Znalazłem tą stronę na googlach:
http://www.mevis.de/...gl/glLight.html
Jest tam napisane jak używać tych parametrów.
To samo można znaleźć w manualu w Linuksie (man glLight).
cytat:piotrek88 napisał:
Znalazłem tą stronę na googlach:
http://www.mevis.de/...gl/glLight.html
Jest tam napisane jak używać tych parametrów.
To samo można znaleźć w manualu w Linuksie (man glLight).
Łoł! :shock: To samo (IDENTYCZNIE) jest napisane w Helpie od Borlanda, w czerwonej księdze i paru innych stronach. I wiele nie wnosi :P
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Już wszystko działa!! zamiast "f" w funkcji dałem "i", no i sami wiecie co z tego wynikało...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
które w miarę oddalania się od niego będzie słabło.
Interesują mnie parametry: GL_CONSTANT_ATTENUATION,
GL_LINEAR_ATTENUATION i GL_QUADRATIC_ATTENUATION.
Jak je zastosować? Co za co odpowiada?
GL_CONSTANT_ATTENUATION - określa stałe zanikanie światła (nie związane z odległością).
GL_LINEAR_ATTENUATION - określa liniowe zanikanie światła (przy pomocy odległości od obieku)
GL_QUADRIC_ATTENUATION - określa nieliniowe (kwadratowe) zaniknie światła (czyli nieproporcjonalne od odległości)
Powyższe wartości stosuje się w światłach reflektorowych (śwircące w jednym kierunku)
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
No tak-teaoria, ale:
-Jak ustalać te parametry i jaki jest ich zakres?
-co to znaczy, że nie jest one związane z odległością?
-co to znaczy "nieproporcjonalne do odległości"?
Wytłumaczy ktoś te parametry?
Mimo ustwienia GL_LINEAR_ATTENUATION np. na 0,001 nadal światło nie zanika...
Widać ja muszę odpowiedzieć: Przeczytałeś dokładnie napis POD moją wypowiedzią - nie zadziałają, dopuki nie zdefiniujesz jakiegokolwiek punktu w którym kierunku ma świecić.
Zakresu nie podam bo nie znam ;)
"Niezwiązane z odległością" Nieważne gdzie jest światło, a dalej wszystko jest oświetlone tak samo.
"Nieproporcjonalne do odległości" - stoisz metr przed i jest ciemno, stoisz 2 metry dalej i jest jasno jak na słońcu.
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Ale ja właśnie takie stosuję!(światło pozycyjne z kierunkiem świecenia)
Różnicę dla GL_LINEAR_ATTENUATION widzę tylko wtedy, gdy zmieniam pjego arametry na powyżej 1-czy to jest prawidowe?
Załóżmy, że w początku układu współrzędnych chicałbym umieścić latarkę, której światło słabnie powiedzmy co 10 punktów w układzie z dwa razy.
Jak ustawić parametry słabnięcia?
Bardzo proszę o odpowiedź, to dla mnie ważne:frown:
Chyba ustawiając GL_LINEAR_ATTENUATION na 10? Nie wiem dokładnie, bo się jeszcze tym nie bawiłem :P
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Znalazłem tą stronę na googlach:
http://www.mevis.de/...gl/glLight.html
Jest tam napisane jak używać tych parametrów.
To samo można znaleźć w manualu w Linuksie (man glLight).
cytat:piotrek88 napisał:
Znalazłem tą stronę na googlach:
http://www.mevis.de/...gl/glLight.html
Jest tam napisane jak używać tych parametrów.
To samo można znaleźć w manualu w Linuksie (man glLight).
Łoł! :shock: To samo (IDENTYCZNIE) jest napisane w Helpie od Borlanda, w czerwonej księdze i paru innych stronach. I wiele nie wnosi :P
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Już wszystko działa!! zamiast "f" w funkcji dałem "i", no i sami wiecie co z tego wynikało...