Ĺadny brzuch
Jak w Opengl'u wykryć stan klawisza, tzn. czy jest wciśnięty czy też puszczony?
Chodzi mi o wykorzystanie biblioteki glut, wiem że są tam funkcja typu KeyboardUpFunc ale jak ona działa?
Użytkownik Piasqn edytował ten post 15 marzec 2005, 16:22
void KeyboardFunct( unsigned char key, int x, int y ) { if ( key == 27 ) exit( EXIT_SUCCESS ); } [...] void Init() { [...] glutKeyboardFunc( KeyboardFunct ); }
ja protestuje. OpenGL nie wykrywa klawiatury :P Nie służy do tego więc to jest niemożliwe. A to co zaprezentował Migajek jest poprawne dla GLUTa a nie OpenGL, bo w GLUcie to pewnie oprogramowali to przez WinAPI albo cosik innego, ale napewno OpenGL nie służy do wykrywania klawiatury :P
już mam chodziło mi o takie coś
void Kierunek_up( int klawisz, int x, int y )
{
switch(klawisz)
{
case GLUT_KEY_LEFT: lewo=0; break;
case GLUT_KEY_RIGHT: prawo=0; break;
}
}
void Kierunek_down( int klawisz, int x, int y )
{
switch(klawisz)
{
case GLUT_KEY_LEFT: lewo=1; break;
case GLUT_KEY_RIGHT: prawo=1; break;
}
}
glutSpecialFunc(Kierunek_down);
glutSpecialUpFunc(Kierunek_up);
A nie możesz tego zrobić w DirectInpucie...
o DirectInpucie nie mam zielonego pojęcia
Mam pytanie związane w klawiatura w glut. Jak sprawdzić czy jakiś klawisz jest wciśnięty, za pomocą powyższej funkcji można uzyskać następujący efekt,
gdy wciśniemy klawisz funkcja jest wywoływana raz od razu a puźniej, co jakiś czas (ułamek sekundy). Co zrobić, aby sprawdzić stan jakiegoś klawisza (np. wykryć zwolnienia przycisku?.
Użytkownik Puchacz edytował ten post 16 marzec 2005, 11:46
Moglbys wyjasnic dokladniej??
Po co się męczyć z jakimiś glutami(a, fuj :) ) skoro w WinApi jest taka fajna funkcja GetAsyncKeyState('B'); :)
Chodzilo mi o to ze jak chcem sprawdzic czy jakis przycisk jest wcisniety na klawiatuze to zeby byla taka funkcja ze jak ja wywolam to zwruci wartosc true lub false np:
bool a;
a = czy_przycisk_wcisniety('d');
if(d == true)// wcisniety
else // nie wcisniety
Albo cos takiego ze jak puszcze ten przycisk to zostanie wywolana specjalna funkcja.
Użytkownik Puchacz edytował ten post 16 marzec 2005, 14:29
A co do glut'a to urzywam go a nie win api tylko dlatego ze jest przenosny i dostepny na wielu platformach.
Looknij do demek na sulaco.co.za tam jest :)
Co to jest "sulaco.co.za" ?
Moze ktos wie jak nazywa sie ta funkcja odpowiedzialna za to o czym wczesniej pisalem.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Chodzi mi o wykorzystanie biblioteki glut, wiem że są tam funkcja typu KeyboardUpFunc ale jak ona działa?
Użytkownik Piasqn edytował ten post 15 marzec 2005, 16:22
void KeyboardFunct( unsigned char key, int x, int y ) { if ( key == 27 ) exit( EXIT_SUCCESS ); } [...] void Init() { [...] glutKeyboardFunc( KeyboardFunct ); }
ja protestuje. OpenGL nie wykrywa klawiatury :P Nie służy do tego więc to jest niemożliwe. A to co zaprezentował Migajek jest poprawne dla GLUTa a nie OpenGL, bo w GLUcie to pewnie oprogramowali to przez WinAPI albo cosik innego, ale napewno OpenGL nie służy do wykrywania klawiatury :P
już mam chodziło mi o takie coś
void Kierunek_up( int klawisz, int x, int y )
{
switch(klawisz)
{
case GLUT_KEY_LEFT: lewo=0; break;
case GLUT_KEY_RIGHT: prawo=0; break;
}
}
void Kierunek_down( int klawisz, int x, int y )
{
switch(klawisz)
{
case GLUT_KEY_LEFT: lewo=1; break;
case GLUT_KEY_RIGHT: prawo=1; break;
}
}
glutSpecialFunc(Kierunek_down);
glutSpecialUpFunc(Kierunek_up);
A nie możesz tego zrobić w DirectInpucie...
o DirectInpucie nie mam zielonego pojęcia

Mam pytanie związane w klawiatura w glut. Jak sprawdzić czy jakiś klawisz jest wciśnięty, za pomocą powyższej funkcji można uzyskać następujący efekt,
gdy wciśniemy klawisz funkcja jest wywoływana raz od razu a puźniej, co jakiś czas (ułamek sekundy). Co zrobić, aby sprawdzić stan jakiegoś klawisza (np. wykryć zwolnienia przycisku?.
Użytkownik Puchacz edytował ten post 16 marzec 2005, 11:46
Moglbys wyjasnic dokladniej??
Po co się męczyć z jakimiś glutami(a, fuj :) ) skoro w WinApi jest taka fajna funkcja GetAsyncKeyState('B'); :)
Chodzilo mi o to ze jak chcem sprawdzic czy jakis przycisk jest wcisniety na klawiatuze to zeby byla taka funkcja ze jak ja wywolam to zwruci wartosc true lub false np:
bool a;
a = czy_przycisk_wcisniety('d');
if(d == true)// wcisniety
else // nie wcisniety
Albo cos takiego ze jak puszcze ten przycisk to zostanie wywolana specjalna funkcja.
Użytkownik Puchacz edytował ten post 16 marzec 2005, 14:29

A co do glut'a to urzywam go a nie win api tylko dlatego ze jest przenosny i dostepny na wielu platformach.
Looknij do demek na sulaco.co.za tam jest :)

Co to jest "sulaco.co.za" ?

Moze ktos wie jak nazywa sie ta funkcja odpowiedzialna za to o czym wczesniej pisalem.