ďťż

Ładny brzuch

Mam zamiar napisać grę.

Wszystko fajnie, tylko znowu mam problem :(
Chodzi o to, że nie wiem jak zrobić obroty postaci i obiektów, a później to zapisać (savegame) i zaznaczyć z mapie kolizji.
Jednym ze sposobów jest obrót układu współrzędnych, ale nadal pozostaje problem savegame i kolizji.

Algorytm musi być jak najdokładniejszy. Jest on stosowany między innymi w samochodówkach, gdy samochód wchodzi w zakręt, a inny się z nim zderza (kolizja).

Proszę o szybką pomoc.

Ps. Jeśli są chętni do współpracy przy tworzeniu gry - roger_z@wp.pl
Mile widziani graficy (2D/3D), dźwiękowcy oraz programiści (C++). Gra będzie pod Linucha.

roger



Do obracania obiektów służy funkcja glRotatef(float, float, float, float);
argument 1 oznacza kąt o który chcesz obrócić obiekt, a pozostałe czy wokół tej osi obrócić(x,y,z);

Używanie funkcji:
Jeśli chcesz obrócic tylko obiekt który rysujesz:
glPushMatrin();
glRotatef(kat,x,y,z);
//tutaj rysowanie
glPopMatrix();
Jeśli chcesz obrócic wszystkie obiekty:
glRotatef(kat,x,y,z);
---------------------------------------------------------------------
zapisywanie:

#include <fstream.h>
ofstream plik("nazwa_pliku");
plik << dane;

wczytywanie:

#include <fstream.h>
ifstream plik("nazwa_pliku");
plik >> dane;
----------------------------------------------------------------------
Na kolizje też nie mam pomysłu :P(a właściwie mam, ale z nieiwiadomych powodów nie działa)

Możesz mi przedstawić ten pomysł? Może uda mi się coś z tym zrobić...

roger

To co? Chyba można zamknąć temat?

roger

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •