Ĺadny brzuch
Mam zamiar napisać grę.
Wszystko fajnie, tylko znowu mam problem :(
Chodzi o to, że nie wiem jak zrobić obroty postaci i obiektów, a później to zapisać (savegame) i zaznaczyć z mapie kolizji.
Jednym ze sposobów jest obrót układu współrzędnych, ale nadal pozostaje problem savegame i kolizji.
Algorytm musi być jak najdokładniejszy. Jest on stosowany między innymi w samochodówkach, gdy samochód wchodzi w zakręt, a inny się z nim zderza (kolizja).
Proszę o szybką pomoc.
Ps. Jeśli są chętni do współpracy przy tworzeniu gry - roger_z@wp.pl
Mile widziani graficy (2D/3D), dźwiękowcy oraz programiści (C++). Gra będzie pod Linucha.
roger
Do obracania obiektów służy funkcja glRotatef(float, float, float, float);
argument 1 oznacza kąt o który chcesz obrócić obiekt, a pozostałe czy wokół tej osi obrócić(x,y,z);
Używanie funkcji:
Jeśli chcesz obrócic tylko obiekt który rysujesz:
glPushMatrin();
glRotatef(kat,x,y,z);
//tutaj rysowanie
glPopMatrix();
Jeśli chcesz obrócic wszystkie obiekty:
glRotatef(kat,x,y,z);
---------------------------------------------------------------------
zapisywanie:
#include <fstream.h>
ofstream plik("nazwa_pliku");
plik << dane;
wczytywanie:
#include <fstream.h>
ifstream plik("nazwa_pliku");
plik >> dane;
----------------------------------------------------------------------
Na kolizje też nie mam pomysłu :P(a właściwie mam, ale z nieiwiadomych powodów nie działa)
Możesz mi przedstawić ten pomysł? Może uda mi się coś z tym zrobić...
roger
To co? Chyba można zamknąć temat?
roger
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Wszystko fajnie, tylko znowu mam problem :(
Chodzi o to, że nie wiem jak zrobić obroty postaci i obiektów, a później to zapisać (savegame) i zaznaczyć z mapie kolizji.
Jednym ze sposobów jest obrót układu współrzędnych, ale nadal pozostaje problem savegame i kolizji.
Algorytm musi być jak najdokładniejszy. Jest on stosowany między innymi w samochodówkach, gdy samochód wchodzi w zakręt, a inny się z nim zderza (kolizja).
Proszę o szybką pomoc.
Ps. Jeśli są chętni do współpracy przy tworzeniu gry - roger_z@wp.pl
Mile widziani graficy (2D/3D), dźwiękowcy oraz programiści (C++). Gra będzie pod Linucha.
roger
Do obracania obiektów służy funkcja glRotatef(float, float, float, float);
argument 1 oznacza kąt o który chcesz obrócić obiekt, a pozostałe czy wokół tej osi obrócić(x,y,z);
Używanie funkcji:
Jeśli chcesz obrócic tylko obiekt który rysujesz:
glPushMatrin();
glRotatef(kat,x,y,z);
//tutaj rysowanie
glPopMatrix();
Jeśli chcesz obrócic wszystkie obiekty:
glRotatef(kat,x,y,z);
---------------------------------------------------------------------
zapisywanie:
#include <fstream.h>
ofstream plik("nazwa_pliku");
plik << dane;
wczytywanie:
#include <fstream.h>
ifstream plik("nazwa_pliku");
plik >> dane;
----------------------------------------------------------------------
Na kolizje też nie mam pomysłu :P(a właściwie mam, ale z nieiwiadomych powodów nie działa)
Możesz mi przedstawić ten pomysł? Może uda mi się coś z tym zrobić...
roger
To co? Chyba można zamknąć temat?
roger