ďťż

Ładny brzuch

Niemal w każdej odpowiedzi na każdym forum, na posty typu "które api 3d wybrać" znajduje takie odpowiedzi:

"na początek wybierz opengl...".

Na początek?! To co człowiek ma wybrać później? DirectX? Glide? Allegro? Sforumułowanie "na początek" obraża wspaniałe API jakim jest OpenGL. Mówi, że ogl jest tylko dla początkującyh, a profesjonaliści korzystają z DirectX bo jest lepszy, promowany przez m$ i daje większe możliwości. Nie wiem czy wszyscy podpisali jakąś umowę z m$ o reklamie directxa i poniżaniu ogla, no ale bez przesady, nie piszcie że gl jest na początek! Jest łatwiejszy, co wcale nie musi oznaczać że jest gorszy! A zresztą, jak ktoś wybiera dx, to nie znaczy że musi korzystać z dmusic, dplay, i innych. Wybiera D3D - który wcale nie ma większych możliwości niż OpenGL. Zaczyna się niewinnie ,ale chyba powraca rasizm :P, wkrótce programiści lubiący ogla i nie przepadający za dx'em lądować będą w komorach gazowych! Nie piszcie tego "na początek ogl" i nie wzbudzajcie wojen! Każdy wybiera to co mu pasuje, d3d i ogl są równe, karta graficzna jest ta sama!

Jak brakuje komuś przyjaznych, gotowych funkcji d3dx'a to trudno, co to za sztuka napisać klasy wektorów i macierzy i innych? właśnie brak d3dx pozwala programistom "poduczyć" się programowania 3d przy robieniu własnych klas i dać tym samym satysfakcję z własnego dzieła.

Niech więc zakończą się spory

OpenGL i Direct3D różnią się tylko sposobem wywoływania funkcji w karcie graficznej, efekt jest ten sam! Nic nie jest lepsze



opengl jest lepszy!!!!! Dlaczego???
podam przykład:
id software korzysta z opengl bo jest lepsze
w opengl tworzysz wszystko (mapy,teren gry itp.)
w directx korzystasz z gotowych map stworzonych w programach graficznych
(np. 3d studio max)
:)
opengl jest lepsze
pozdrowienia dla programistów korzystających z opengl

Tak trzymać!!

Moim zdaniem sformułowanie "na początek wybierz opengl..." wcale nie oznacza ze OGL jest gorszy, tylko ze prostszy, a to jak programista bedzie sie dalej rozwijal - czy w OGL czy D3D to zalerzy tylko od niego.

Wkoncu Doom'a 3 zrobili w OpenGL'u.



po co ktoś ma się później rozmyślać? albo zaczyna w d3d i niech sie przyzwyczaja do jego badziewiastych interfejsów, albo niech tkwi w opengl i broni tego co dobre!


w opengl tworzysz wszystko (mapy,teren gry itp.)
w directx korzystasz z gotowych map stworzonych w programach graficznych
(np. 3d studio max)

Hmm... chyba nie rozumiem o co ci chodzi.
Ale teraz moje 3 grosze: masz rację d3d i ogl są równe (choć ja osobiście wolę dx), ale jednak sporo osób wybiera directa dlatego, ze własnie zawiera dmusic, dinput itp. A niekótrzy nie chcą się uczyć API ogla i z goła odmiennego API dinput i łączyć to w jednej aplikacji (wolą jeden styl programowaniam ale pewnie zaraz i tak wspomnisz o openAL i openIL). Poza tym faktycznie opengl jest chyba łatwiejszy i to o to chodzi w określeniach typu "na początku...". BTW: Zauważcie, zę id software w swoich grach stosuje ogla do renderingu, a DirectInput do obslugi urządzeń we/wy.

spotkałem się też z określeniami "fmod jest dobry na początek" :P otóż FMOD to też wspaniała biblioteka. OpenGL jest łatwiejszy to i ja wiem, ale nie piszcie że na początek. Można ująć to tak:

"OpenGL jest łatwiejszy w nauce, nie zmniejszając przy tym możliwości programowania grafiki ;)"

Bo ktoś może to zrozumieć różnie, np. że ogl jest dla początkujących, lub że łatwy jest tylko na początku, później jest strasznie trudnu. ;) Osobiście nie przepadam za tymi "dodatkami" do ogla, (openil i al).


po co ktoś ma się później rozmyślać? albo  zaczyna  w  d3d i niech sie przyzwyczaja do jego badziewiastych interfejsów, albo niech tkwi w opengl i broni tego co dobre!

"o nie, teraz to juz sie z toba niezgadzam. przestales byc obiektywny, a na poczatu pisales:

"OpenGL i Direct3D różnią się tylko sposobem wywoływania funkcji w karcie graficznej, efekt jest ten sam! Nic nie jest lepsze""

czy ja tu kogoś wywyszszyłem? poniżyłem? powiedziałem swoje zdanie, nieprzepadam za intefejsami directxa. opengl jak sama nazwa wskazuje jest open. a to co open jest dobre. to co nie jest syngowane przez micro$oft jest dobre, ale niestety, w dzisiejszych czasach nie jest tak łatwo się im przeciwstawiać. wkońcu nadal 95% szarych ludzi korzysta z windy.

jak ktoś lubi interfejsy directx'a, i sprawia mu przyjemność korzystanie z nich to proszę bardzo, nie bronię, ale można TO SAMO zrobić w oglu, łatwiej i szybciej ;)

glEn, chodzilo mi o slowa "badziewiasty interfejs" - to ze jest trudniejszy nie znaczy ze odrazu badziewiasty i "niech tkwi w opengl i broni tego co dobre!" - tu sie chyba ze mna zgodzisz ze niejest to zbyt obiektywne podejscie do tematu.

mysle ze temat do zamkniecia bo znowu robi sie z tego dyskusja dx czy ogl?

Tak-najbardziej co mi się podoba w OGL w odróżnieniu od DirectX to po prostu łatwiejszy zapis kodu. np. w funkcjach directx jest mnóstwo parametrów, które są niepotrzebne i najczęściej trzeba po prostu wstawić 0. To myli nieraz początkujących bo bez dobrej dokumentacji po prostu sobie nie poradzą.

Ehh można zamknąć temat... ale nie ma co ukrywać. większość firm korzysta z dx bo musi, a nie chce, a osobni programiści którzy korzystają z dx lubią ten styl kodowania ;)

moim zdaniem powinno zostać utworzone specjalne forum, gdzie prowadzono by dyskusję o tym które api jest lepsze, podawano by sensowne argumenty, nowinki techniczne (np. trochę o Opengl 2.0 ;) ) i takie tam, to może by coś z tego wyszło, może ktoś by znalazł jakąś lukę w którymś api.


opengl jest lepszy!!!!! Dlaczego???
podam przykład:
id software korzysta z opengl bo jest lepsze
w opengl tworzysz wszystko (mapy,teren gry itp.)
w directx korzystasz z gotowych map stworzonych w programach graficznych
(np. 3d studio max)
:)
opengl jest lepsze
pozdrowienia dla programistów korzystających z opengl


OpenGL
-prak modułów dzwiękowych i inputowych :)

Wg. mnie to toki podobny do topikow typu Delphi vs. C++...

ładnie, tylko czemu porównujesz cały pakiet directx do samego opengla. (wiem ze openal i il są dość uciążliwe, ale dinput i dmusic nie są o wiele lepsze).

oczywiście najwygodniej spróbować obu, tak jak napisał zombiak. moim zdaniem łatwość opengla kończy się na pixel shaderach i vertex shaderach.


ładnie, tylko czemu porównujesz cały pakiet directx do samego opengla

wiem ze to nie do mnie to pytanie ale ja bym odpowiedzial tak:

-bo direct3d, directinput, directsound itd mozesz ze soba latwo polaczyc.

dobra odpowiedź, brawo. ale mógł uwzględnić przy opengl te jak im tam, openAl i openIl które są jakby częścią ogla. mniejsza o to, api do inputu i dźwięku się nie liczą w tej dyskusji.

www.opengl.org -> "Sony PlayStation 3 expected to use OpenGL ES for rendering"
Użytkownik glEn edytował ten post 21 luty 2005, 15:27

Nie piszcie tego "na początek ogl" i nie wzbudzajcie wojen!
W tym przypadku to ty wzbudziłeś wojnę, a nie osoby piszące "na początek ogl". :D Chyba, że źle cie zrozumiałem.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •