Ĺadny brzuch
Mam pytanie: Jak narysować w OpenGL (biblioteka Glaux) za pomocą prymitywów, np. walec i inne bryły obrotowe. Proszę o przykłady i kod. Z góry thx.
caly kod czy funkcje do rysowania?
Tylko funkcje rysujące...
tu masz deklaracje wszystkich funkcji:
void auxWireSphere(GLdouble); // sfera (linie)
void auxSolidSphere(GLdouble); // sfera
void auxWireCube(GLdouble); // szescian (linie)
void auxSolidCube(GLdouble); // szescian
void auxWireBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble); // prostopadloscian (linie)
void auxSolidBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble); // prostopadloscian
void auxWireTorus(GLdouble, GLdouble); // torus (linie) ;)
void auxSolidTorus(GLdouble, GLdouble); // torus
void auxWireCylinder(GLdouble, GLdouble); // cylinder (linie)
void auxSolidCylinder(GLdouble, GLdouble); // cylinder
void auxWireIcosahedron(GLdouble); // tu sie zaczynaja wielosciany (jak znasz troche lacine to poznasz po nazwie ;))
void auxSolidIcosahedron(GLdouble);
void auxWireOctahedron(GLdouble);
void auxSolidOctahedron(GLdouble);
void auxWireTetrahedron(GLdouble);
void auxSolidTetrahedron(GLdouble);
void auxWireDodecahedron(GLdouble);
void auxSolidDodecahedron(GLdouble);
void auxWireCone(GLdouble, GLdouble);
void auxSolidCone(GLdouble, GLdouble);
void auxWireTeapot(GLdouble); // dzbanuszek (linie)
void auxSolidTeapot(GLdouble); // dzbanuszek
aha... figury domyslnie rysowane sa w punkcie (0,0,0),
jak chcesz narysowac je w innym to uzyj funkcji glTranslatef()...
jakby co to pisz...
pozdrowko...
a tak wogole to czemu w glaux?
a tak wogole to czemu w glaux?
Dokładnie. Ja bym polecał zapoznać się z kwadrykami i zastosować funkcje z biblioteki glu.h - znacznie szersze możliwości.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
caly kod czy funkcje do rysowania?
Tylko funkcje rysujące...
tu masz deklaracje wszystkich funkcji:
void auxWireSphere(GLdouble); // sfera (linie)
void auxSolidSphere(GLdouble); // sfera
void auxWireCube(GLdouble); // szescian (linie)
void auxSolidCube(GLdouble); // szescian
void auxWireBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble); // prostopadloscian (linie)
void auxSolidBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble); // prostopadloscian
void auxWireTorus(GLdouble, GLdouble); // torus (linie) ;)
void auxSolidTorus(GLdouble, GLdouble); // torus
void auxWireCylinder(GLdouble, GLdouble); // cylinder (linie)
void auxSolidCylinder(GLdouble, GLdouble); // cylinder
void auxWireIcosahedron(GLdouble); // tu sie zaczynaja wielosciany (jak znasz troche lacine to poznasz po nazwie ;))
void auxSolidIcosahedron(GLdouble);
void auxWireOctahedron(GLdouble);
void auxSolidOctahedron(GLdouble);
void auxWireTetrahedron(GLdouble);
void auxSolidTetrahedron(GLdouble);
void auxWireDodecahedron(GLdouble);
void auxSolidDodecahedron(GLdouble);
void auxWireCone(GLdouble, GLdouble);
void auxSolidCone(GLdouble, GLdouble);
void auxWireTeapot(GLdouble); // dzbanuszek (linie)
void auxSolidTeapot(GLdouble); // dzbanuszek
aha... figury domyslnie rysowane sa w punkcie (0,0,0),
jak chcesz narysowac je w innym to uzyj funkcji glTranslatef()...
jakby co to pisz...
pozdrowko...
a tak wogole to czemu w glaux?
a tak wogole to czemu w glaux?
Dokładnie. Ja bym polecał zapoznać się z kwadrykami i zastosować funkcje z biblioteki glu.h - znacznie szersze możliwości.