Ĺadny brzuch
Witam,
co oznacza litera "f" w takiej instrukcji:
static float fLastTime = 0.0f;
czy tez takiej:
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 1.0f);
Pozdrawiam
zeby bylo wiadomo ze podajesz wartosc typu float :>
f = float
d = double
s = short
i = int
+v - wskaźnik na dany typ (tablica)
heh, ja myslalem, ze to do czegos sluzy;)
ale to jest tylko dla mojej informacji.. czy ma rowneiz znaczenie w programie? sry, ale nigdy nie podawalem czegos takiego i dzialalo:P chociaz moze przy OGLu obowiazuja inne zasady;P
To ma znaczenie, bo podajemy liczby z różnych zbiorów :)
// chodzi mi o zakres (int > short) i (głównie) dokładność - float, double :)
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 07 czerwiec 2006, 22:11
Gadałem z Cyrklem na PW i się okazało, że chodziło mu o f przed nazwą zmiennej (fLastTime) a nie po wartości (0.0f)
Także może ktoś mi powiedzieć po co jest ta literka po wartości? Nigdy czegoś takiego nie robiłem przy nadawaniu wartości zmiennej typu float i działało... A teraz czytając kurs OpenGL wszędzie widzę, ze po wartości 0.0, 1.0 itp. jest literka f (0.0f, 1.0f...)
Od czego to zależy kiedy ma ona być, a kiedy można ją pominąć?
Pozdro
Ka-
gdy w C++ wpiszesz 1 - to domyślnie jest to wartość int
gdy wpiszesz 1.0 - domyślnie jest to wartość double
gdy wpiszesz 1.0f - domyślnie jest to wartość float
Gdy do wartości float podasz wartość 1.0 (double) następuje automatyczna konwersja, lecz kompilator ostrzega, że to może mieć wpływ na wartość ( w końcu to obcięcie 4 bajtów ) i szybkość ( konwersja też kosztuje troche czasu ). Poza tym - w niektórych kompilatorach, aż głowa boli od warningów z tego powodu :]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
co oznacza litera "f" w takiej instrukcji:
static float fLastTime = 0.0f;
czy tez takiej:
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 1.0f);
Pozdrawiam
zeby bylo wiadomo ze podajesz wartosc typu float :>
f = float
d = double
s = short
i = int
+v - wskaźnik na dany typ (tablica)
heh, ja myslalem, ze to do czegos sluzy;)
ale to jest tylko dla mojej informacji.. czy ma rowneiz znaczenie w programie? sry, ale nigdy nie podawalem czegos takiego i dzialalo:P chociaz moze przy OGLu obowiazuja inne zasady;P
To ma znaczenie, bo podajemy liczby z różnych zbiorów :)
// chodzi mi o zakres (int > short) i (głównie) dokładność - float, double :)
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 07 czerwiec 2006, 22:11
Gadałem z Cyrklem na PW i się okazało, że chodziło mu o f przed nazwą zmiennej (fLastTime) a nie po wartości (0.0f)
Także może ktoś mi powiedzieć po co jest ta literka po wartości? Nigdy czegoś takiego nie robiłem przy nadawaniu wartości zmiennej typu float i działało... A teraz czytając kurs OpenGL wszędzie widzę, ze po wartości 0.0, 1.0 itp. jest literka f (0.0f, 1.0f...)
Od czego to zależy kiedy ma ona być, a kiedy można ją pominąć?
Pozdro
Ka-
gdy w C++ wpiszesz 1 - to domyślnie jest to wartość int
gdy wpiszesz 1.0 - domyślnie jest to wartość double
gdy wpiszesz 1.0f - domyślnie jest to wartość float
Gdy do wartości float podasz wartość 1.0 (double) następuje automatyczna konwersja, lecz kompilator ostrzega, że to może mieć wpływ na wartość ( w końcu to obcięcie 4 bajtów ) i szybkość ( konwersja też kosztuje troche czasu ). Poza tym - w niektórych kompilatorach, aż głowa boli od warningów z tego powodu :]