Ładny brzuch

Chc napisa gierk, arkanoid i mam w zwizku z tym pytania.
Czy idzie zmienn typu GLfloat porwnywa tzn. if(x==5.0f) wtedy odbij kulk, bo u mnie co to nie dziaa, dziaa tylko wtedy jak zrobi if(x<=5.0f) albo if(x>=5.0f), przy czym x zwikszam o x+=0.01f.
Jak najlepiej zrobi aby odbija kulk od klockw, jaki zastosowa algorytm?



no wiec floaty zgodnie ze standardem IEEE sa reprezentowa nastepujaco:
1 bit - znak
8 bitow - wykladnik
23 bity - ulamek

no wiec jak od razu widac jest to tylko skonczona dokladnosc , a poniewaz liczby rzeczywiste sa ciagle, podczas wykonywania dzialan tracisz po prostu precyzje. rozwiazanie:

definiujesz mala stala:

#define EPSILON 0.0000001

i porownujesz:

if (ABS (x-5.0f)<EPSILON) blabla



Albo miec "wlasna" pozycje pilki i wg. niej sprawdzac a na OpenGL przeliczac :P

Nastpne pytanie:
Mam taki problem. Chc aby moje to miao jaki obrazek, dlatego wczytuj bitmap i robi takie co
glPushMatrix();
glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, tex[2] );
glBegin(GL_QUADS);
glTexCoord2f(0.0f,0.0f); glVertex2f(0.0f,0.0f);
glTexCoord2f(1.0f,0.0f); glVertex2f(12.0f,0.0f);
glTexCoord2f(1.0f,1.0f); glVertex2f(12.0f,12.0f);
glTexCoord2f(0.0f,1.0f); glVertex2f(0.0f,12.0f);
glEnd();
glPopMatrix();

ale gdy potem chc narysowa cokolwiek to tego nie wida na ekranie. Dlczaego?




Nastpne pytanie:
Mam taki problem. Chc aby moje to miao jaki obrazek, dlatego wczytuj bitmap i robi takie co
glPushMatrix();
glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, tex[2] );
glBegin(GL_QUADS);
  glTexCoord2f(0.0f,0.0f); glVertex2f(0.0f,0.0f);
  glTexCoord2f(1.0f,0.0f); glVertex2f(12.0f,0.0f);
  glTexCoord2f(1.0f,1.0f); glVertex2f(12.0f,12.0f);
  glTexCoord2f(0.0f,1.0f); glVertex2f(0.0f,12.0f); 
glEnd();
glPopMatrix();

ale gdy potem chc narysowa cokolwiek to tego nie wida na ekranie. Dlczaego?

No i glLoadIdentity(); by si przydao(zaraz po pushmatrixie).


No i glLoadIdentity(); by si przydao(zaraz po pushmatrixie).

czy jest jaka rznica pomiezy GLfloat a float?
czy jest moliwo aby w grze arkanoid spodek ktry odbija kulk porusza si pynnie?


czy jest jaka rznica pomiezy GLfloat a float?
czy jest moliwo aby w grze arkanoid spodek ktry odbija kulk porusza si pynnie?

Jak mog umieci jaki tekst na ekranie np. 'Punkty 200'?

To jest grubsza sprawa. Mona zrobi po prostu szablon znakw. Robisz teksture, dzielisz j na 64 mae "kwadraciki" (8*8) i w zalenoi od tego jaki znak ma by wywietlony rysujesz odpowiedni kwadrat.
Nie rozumiesz mnie? Nauczyciel te mnie nie rozumia i kolejna jedynka posza :P


Jak mog umieci jaki tekst na ekranie np. 'Punkty 200'?

ryjcio wiesz moe gdzie jest jaki przykad takiego pisania w internecie?



Dwa posty wyzej masz wypowiedz Real_Noname i on ci podal linka gdzie mozna znalezc przyklad :]

wiem ale to jest ten drugi sposb, ja chiaem sprbowa zrobi to inaczej czyli tak jak mwi ryjcio


wiem ale to jest ten drugi sposb, ja chiaem sprbowa zrobi to inaczej czyli tak jak mwi ryjcio

a co zrobi gdy wywala taki bd
[Linker error] undefined reference to `glutBitmapCharacter'
albo
[Linker error] undefined reference to `_imp__glRasterPos2f'


a co zrobi gdy wywala taki bd
  [Linker error] undefined reference to `glutBitmapCharacter'
albo
  [Linker error] undefined reference to `_imp__glRasterPos2f'

a skd mog wzi biblkiotek glaux bo uywam kompilator Dev


a skd mog wzi biblkiotek glaux bo uywam kompilator Dev


a skd mog wzi biblkiotek glaux bo uywam kompilator Dev

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •