Ĺadny brzuch
Witam,
ucząc się OpenGL napotkałem na wiele zmiennych i chciałbym zapytać się, czy ich nazwy są zupełnie przypadkowe (w co wątpie)...
chodzi mi szczególnie o przedrostki w nazwach zmiennych np.
-> g_ (g_hWnd)
-> g_b (g_bFullScreen = true, g_bSpacePressed = false,
g_bAPressed = false, g_bAntiAliasOn = false;)
-> ul (ulExWndStyle = WS_EX_APPWINDOW;)
-> psz (pszClassName)
-> i (iWidth)
-> g_a ( g_aKeys[wParam] = false;)
Przypszczam, ze są to skróty od jakichś angielskich słów, więc prosiłbym o ich wytłumaczenie...
i czy częstostosuje się nazwy z takimi przedrostkami, czy lepiej nie wprowadzać zbędnego zamiezsania i sobie odpuścić?
pozdrawiam
Nie znam OpenGL, ale widzę pewne prawidłowści. g_ pewnie donsi się do graphic, a pozostałe nazwy też wyglądają znajomo. Proponuję poczytać (wygooglać) coś o "notacji węgierskiej", to powinno troszkę rozjaśnić sprawę.
g_ - global
b - boolean
A - array (tablica) :)
i - int
ul - unsigned long
psz - pointer to string-zero, łańcuch tekstowy zakończony zerem
BTW: to nie jest nazewnictwo z OpenGL, tylko programisty, który pisał ten kod - który pochodzi z NeHe jak przypuszczam. W tym nazewnictwie (które jest dość popularne) wykorzystuje się parę rzeczy:
g_ - byt blobalny
m_ - byt wewnątrz obiektu
u - przedrostek zwykle oznaczający liczbę bez znaku
s - j/w tylko ze znakiem
p/lp - wskaźnik
Oraz początki nazw obiektów (np. i, f, d, itp).
a nazwy klas mają zwykle przedrostek C, a struktury S
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
ucząc się OpenGL napotkałem na wiele zmiennych i chciałbym zapytać się, czy ich nazwy są zupełnie przypadkowe (w co wątpie)...
chodzi mi szczególnie o przedrostki w nazwach zmiennych np.
-> g_ (g_hWnd)
-> g_b (g_bFullScreen = true, g_bSpacePressed = false,
g_bAPressed = false, g_bAntiAliasOn = false;)
-> ul (ulExWndStyle = WS_EX_APPWINDOW;)
-> psz (pszClassName)
-> i (iWidth)
-> g_a ( g_aKeys[wParam] = false;)
Przypszczam, ze są to skróty od jakichś angielskich słów, więc prosiłbym o ich wytłumaczenie...
i czy częstostosuje się nazwy z takimi przedrostkami, czy lepiej nie wprowadzać zbędnego zamiezsania i sobie odpuścić?
pozdrawiam
Nie znam OpenGL, ale widzę pewne prawidłowści. g_ pewnie donsi się do graphic, a pozostałe nazwy też wyglądają znajomo. Proponuję poczytać (wygooglać) coś o "notacji węgierskiej", to powinno troszkę rozjaśnić sprawę.
g_ - global
b - boolean
A - array (tablica) :)
i - int
ul - unsigned long
psz - pointer to string-zero, łańcuch tekstowy zakończony zerem
BTW: to nie jest nazewnictwo z OpenGL, tylko programisty, który pisał ten kod - który pochodzi z NeHe jak przypuszczam. W tym nazewnictwie (które jest dość popularne) wykorzystuje się parę rzeczy:
g_ - byt blobalny
m_ - byt wewnątrz obiektu
u - przedrostek zwykle oznaczający liczbę bez znaku
s - j/w tylko ze znakiem
p/lp - wskaźnik
Oraz początki nazw obiektów (np. i, f, d, itp).
a nazwy klas mają zwykle przedrostek C, a struktury S