Ĺadny brzuch
Będę się zabierał za kontynuację gry logiczno-przygodowej, o której kiedyś już była mowa. Nad jej scenariuszem się jeszcze zastanowię (jak macie propozycje, piszcie). W związku z tym mam kilka uwag i pytań. Przypomnę jeszcze, że jest to prosta gra typu MOTAS, The Will.
1. Obrazki będą tworzone w programie The Gimp 2.
Wymiary: 700x400... za duże, co:? Ponieważ pierwszy raz tworzę taką grę, jakie wymiary obrazków zaproponowalibyście:? Mam tylko kilka już zrobionych, więc mogę poprawić, jakby co.
2. W czym zaprogramować grę:? Jest kilka możliwości...
a) HTML i JS (javascript też ma obsługę cookies, więc może coś wyjdzie z zapisywania stanu gry...), najprostsze.
B) Delphi - byłoby lepiej, lecz trochę trudniej, ale nie będzie problemu, bo nie tylko ja będę grę tworzył.
c) C++ - podobno ten język jest podobny do PHP, więc nie powinien mi problemów stworzyć.
*** Więc co proponujecie? Który język z Delphi lub C++ ma większe możliwości pod względem tworzenia takich gier (nie opieram tego na DirectX czy OpenGL, bo gra złożona będzie z obrazków)?
3. Nie tylko ja będę autorem gry. Aktualnie wiem, kto będzie robił zapisywanie i odczytywanie zapisów gry (jeśli Delphi).
Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu?
Jakieś uwagi? Propozycje? Piszcie...
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Nie obraz sie, ale... Jesli wydaje ci sie ze HTML i JS sie nadaje do robienia gier, to lepiej zabierz sie za co innego ...
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
W JavaScripcie też można robić gry np strzelanki takie jak ta:
http://www.wolf5k.com/ :lol:
Migajek - można... HTML - do opisania wyglądu; JS - do obsługi zdarzeń, np. zmieniania pokoi.
Odpowiedzcie na pytania w pierwszym poście, są dla mnie ważne.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Jak chcesz to ja moge współtworzyć tą grę pod warunkiem że będzie w C++.
HTML+JS sie nie nadaja do tworzenia gier.
Delphi imo tez :P
Czysty HTML też się nadaje do robienia gier logiczno-przygodowych oraz paragrafowych - sam taką stworzyłem i robię drugą i nieźle mi wychodzi:!
Co do obrazków to jednak grafikę w językach HTML, PHP, JS możesz sobie odpuścićgra wyjdzie w 2020 r. jak nie później. Jeżeli zależy ci na grafice to jednak polecam Delphi, C++ są idealne...
"Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu?" - ja ci mogę wymyśleć idealny historię, motyw na grę, opowiadanie - czyli wogule o czym ma być gra mogę ci cały scenariusz napisać a ty stworzysz ją
Ja ci polecam zagrać w paperboya - jak stworzysz taką grę to będzię HIT :P
-------------------------
GG: 3508057
moje strony:
http://members.lycos.co.uk/kwasiek
oraz jedna z najbardziej znanych stron w polsce http://twoja-strona.net
Mógłbym się od was dowiedzieć coś na temat wymiarów obrazków? (pyt. 1)
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Dodane...
Jeśli ktoś z was już robił taką grę logiczno-przygodową lub wie coś więcej na ten temat, niech napisze: GG #3339248.
Obrazki 700x400 są za duże, co myślicie o 580x380:? Mogą się niektóre obiekty nie zmieścić... Jak ktoś ma jakieś porady na temat tworzenia pomieszczeń, piszcie lub podajcie linki.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
A już zdecydowałeś się na język, w którym chcesz tą grę napisać :?
cytat:Ferrari napisał:
Mógłbym się od was dowiedzieć coś na temat wymiarów obrazków? (pyt. 1)
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
To jest najmniej ważne! Zastanów sie dobrze nad językiem w jakim będziesz pisał grę! Im obrazki beda wieksze, tym gram bedzie wiecej zajmowac, a im mniejsze, tym mniej wyraźne!
----------------
Kamil Wajda
GG: 8863160
Ogłaszam pobór do mojej grupy programistycznej KW Soft Â. Szczegóły na http://dhost.info/kamil502
Gra będzie raczej w HTML i JS (ponieważ to dość dobrze znam).
Obrazki są ważne, ponieważ potem nie będzie się zmieniać rozmiaru.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Są 3 tematy związane z grą - kontynuuję ten, ponieważ jest najnowszy i ma najmniej postów.
Na wakacjach mam zamiar kontynuować grę. Zmieniły się trochę zasady. Prawdopodobnie będzie to w następujący sposób:
1. Gra będzie podzielona na etapy (podobnie jak w MOTAS).
Czyli od najłatwiejszego do trudniejszych...
Na początku miała to być gra nie podzielona na etapy, gdzie jest się w pewnym budynku o określonej liczbie pomieszczeń (podobnie jak The Will, Monster Mannor), czyli zamknięta. Doszedłem jednak do wniosku, że bez dobrego pomysłu i dużego zapału nie będzie do zrealizowania.
Postanowiłem, że najpierw powstanie pierwszy etap (ze 2-3 pomieszczenia), a potem następne (robota łatwiejsza, a gra może być bardziej pociągająca).
2. Flash, GameMaker/TGF/MMF czy HTML/JS? Co wybrać?
Kolejną kwestią jest środowisko, w którym gra będzie składana.
a) Flash
+ większa interaktywność
+ łatwiejsze wstawianie animacji obiektów
+ możliwość wstawienia jako grę WWW
+ etap jest w jednym pliku i ładuje się od razu
- ogólnie trudniejsza robota
- może trochę więcej miejsca zajmować
b ) GameMaker/TGF/MMF
+ łatwiejsza robota (oprócz GameMaker'a)
- otworzyć można tylko pod Windows
- grę trzeba będzie pobierać (nie będzie jako WWW)
c) HTML/JS
+ łatwiejsza robota (HTML/JS znam, więc nie sprawi to problemu)
+ wymagana tylko przeglądarka z obsługą JS
+ gra pójdzie także na wolniejszych komputerach
+ możliwość wstawienia jako grę WWW
- gra będzie pobierać obrazki pomieszczeń przy pierwszych ich załadowaniach (nie wszystko od razu)
- mniejsza interaktywność (oprócz GIFów)
W czym najlepiej wg. was zrobić tą grę (a,b,c)? Nie piszcie o Delphi/C++/Pascal... - to odpada.
3. Podobnie jak MOTAS, ta gra też będzie najprawdopodobniej na WWW.
Do pierwszego etapu zapisów nie robię. Gdy się ukaże, napiszę info w "pole do popisu" i dam linka. Wtedy kto będzie chciał, może się przyłączyć.
Napiszcie więcej informacji, może jakieś propozycje?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 15:49
Zdecydowanie Flash!
czyli jak rozumiem sprawa technologii jooz zamknieta?? gdybys jeszcze zmienil zdanie i dajmy na to bral bys pod uwage applety badz jako "cienki klient" przez serwlety to moge zooferowac moja pomoc jezeli chodzi o szeroko pojeta logike samej gry ( bo z moimi zdolnosciami od grafiki uciekam )...
Zastanawiam się jeszcze pomiędzy Flash a HTML/JS.
Macromedia Flash byłby najlepszym programem, lecz podziała tylko 30 dni (o ile go uruchomię). Posiada duże możliwości, wiele można zrobić graficznie.
KoolMoves (mam pełną wersję) nie należy do najlepszych, a w dodatku nie jest zbyt stabilny (potrafi się zawiesić). Nie posiada zbyt wielkich możliwości, by można w nim było zrobić grę nie pisząc dużo kodu.
SWiSH podobno też jest dobry (nie korzystałem z niego), lecz trial ma tylko kilkanaście dni.
Znacie jakieś dobre, a darmowe edytory Flash (szczególnie pod kątem gier)?
Ostatecznie pozostaje KoolMoves. O ile uda mi się jeszcze korzystać z MM Flash, postaram się zrobić w nim jak najwięcej.
NIe nooo po co flash :P Zrób w Delphi lub C++ Bedzie tyo wyglądało jak gra (*.exe) i nie bedzie problemów z przegladarkami i wielkoscią okna(FULLSCREEn)
NIe nooo po co flash :P Zrób w Delphi lub C++ Bedzie tyo wyglądało jak gra (*.exe) i nie bedzie problemów z przegladarkami i wielkoscią okna(FULLSCREEn)
To po dacie posta widze ze sie dłuuuuuuuuuugo zastanawiasz :P i nadal nic nie masz !!
To po dacie posta widze ze sie dłuuuuuuuuuugo zastanawiasz :P i nadal nic nie masz !!
Ja bym wybral Flash. Moim zdaniem HTML/JS to slabe rozwiazanie. Jednak najlepiej byloby zrobic w Delphi lub C++. ALe jak tak bardzo chcesz WWW to najlepiej flash.
Ja bym wybral Flash. Moim zdaniem HTML/JS to slabe rozwiazanie. Jednak najlepiej byloby zrobic w Delphi lub C++. ALe jak tak bardzo chcesz WWW to najlepiej flash.
A czemu np. nie PHP + MySQL? Do gier WWW ten zestaw jest idealny.
Zdarzenia pod stronie klienta w PHP? ohmy.gif I po co MySQL?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 22:19
Zdarzenia pod stronie klienta w PHP? :o I po co MySQL?
jak ci sie ta gierka rozrosnie to zobaczysz po co byl ten MySQL... poza tym korzystanie z bazy zasadniczo ulatwia zadanie jooz od samego poczatku ( em zakladajac ze wiesz jak sie takowa baze obsluguje rzecz jasna :>
Dość. Na PHP oprę tylko cookies i wybór odpowiedniego etapu.
Prawdopodobnie zostanę przy HTML/JS (tzn. gra będzie na tym oparta). Grafika będzie wykonywana w programie The Gimp.
Czemu nie Flash? Odpowiadam od razu. Nie znam ActionScript'a, a wolę pisać w czymś, co znam. Grafiką w The Gimp trochę już się zajmowałem, więc wolę ten program (potem obrazki złożyć w HTML'u). Animacje będą w GIFach.
Co to za gra? Komu się czytać poprzednich postów nie chce - logiczno-przygodowa, podobnie jak MOTAS.
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 22:21
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na jeszcze jedną technologię która moim zdaniem do napisania gry sieciowej będzie jeszcze lepsza niż php + mysql, flash czy cokolwiek innego.???
ja bym to wszystko oparł o javę. daje ci swobodę pełnego języka programowania (obecnie bardzo modnego) i kompatybilność ze wszystkimi platformami (czego nie uzyskasz w innych klasycznych językach programowania)
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na jeszcze jedną technologię która moim zdaniem do napisania gry sieciowej będzie jeszcze lepsza niż php + mysql, flash czy cokolwiek innego.???
ja bym to wszystko oparł o javę. daje ci swobodę pełnego języka programowania (obecnie bardzo modnego) i kompatybilność ze wszystkimi platformami (czego nie uzyskasz w innych klasycznych językach programowania)
Technologia w tym przypadku nie jest tak ważna (pójdę na HTML/JS). Gorzej jest z grafiką. Dysponuję programem The Gimp, lecz on sam nie zrobi odpowiednich obrazków. Jeśli macie uwagi na temat przestrzenności, itp., piszcie.
Kontynuację gry zacznę gdzieś prawdopodobnie na początku wakacji. Jak już wcześniej pisałem - wyjdzie coś z pierwszego etapu (max. 2-3 pokoje), będą następne i wtedy będę szukał grafików.
Użytkownik Ferrari edytował ten post 16 czerwiec 2005, 17:09
Po pierwsze nie The Gimp tylko GIMP(GNU Image Manipulation Program ;) ) po drugie wątpię by udało Ci się coś zdziałać pisząc to w HTML/JS. W php+myqsl lub Javie było by to o wiele łatwiejsze i działało by o niebo szybciej. Chyba że robisz kolejną małą gierkę on-line typu Bowman :/
Użytkownik dh_maniak edytował ten post 16 czerwiec 2005, 17:41
GIMP (lub inny program graficzny) jest tu najważniejszy (bo najważniejsze części gry to tekst i grafika).
Tutaj przydałby się jednak program, który automatycznie zachowywałby przestrzenność. Jeśli ktoś coś więcej na ten temat wie, piszcie (może być na PW)...
Zna ktoś takie programy?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 17 czerwiec 2005, 12:37
Odświeżam temat. Zna ktoś program specjalny do tworzenia pomieszczeń? Byłoby łatwiej, ale w Gimpie też nie będzie to trudne.
Narazie przerwę rozwój F3Site (na wersji 1.1). Kolejnym celem będzie prawdopodobnie ta gra. Będzie podzielona na etapy (coraz większe i trudniejsze, podobnie jak w MOTAS). Cechą charakterystyczną będzie przede wszystkim wykorzystywanie wiedzy poznanej w szkole (gim., szk. podst. oraz wyższy poziom kompów). Jeszcze nie wiem, w jakiej technologii ona powstanie:
- Flash (nie znam ActionScript, ale jest to język skryptowy, więc nie będzie bardzo trudno)
- HTML/JS (dla mnie najłatwiej; HTML - wygląd, JS - zdarzenia)
- Delphi/C++ (aplikacja) lub Java (aplet) - jeśli podjąłbym współpracę z kimś, kto zna te języki, może coś z tego wyjdzie...
Co byście doradzili? Prawdopodobnie będzie w HTML/JS, ale jeśli uważacie, że inna technologia będzie lepsza, piszcie (uargumentujcie).
Użytkownik Ferrari edytował ten post 14 październik 2005, 19:16
Witam
Z twoim podejściem daleko nie zajdziesz. Grafika ważniejsza od kodu? Weź se w kilka wklep, a nie nam łeb zawracasz.
A jeśli chodzi o innych, którzy uważają bądź uważali, że w js nie da się pisać gier, to jest w downloadzie konkursu Compo archiwum z pracami o temacie Supermarket. W nim znajduje się praca goliatusa (chyba jego) i właśnie ta praca napisana jest w JS.
I znowu zwracam się do autora: po diabła nam to mówisz, że masz to w planach. Zrób to pogadamy, a tak to co najwyżej powodzenia ci życzyc można.
Pzdr.
Ferrari -> już ci uargumentowałem dużo wcześniej. napisz to w javie -> masz swopbodę języka programowania (nie skryptowego), zawsze możesz to przenieść jako standalone i co jeszcze? no to jeszcze że java współpracuje właściwie ze wszystkim z czym współpracują pozostałe wymienione technologie
Heh a może jeszcze takie pytanie :P W czym umiesz programwoać? :P Bo może pytasz nas się czy programowac w c++ czy delphi a żadnego nie znasz :)
Ferrari, powiedz mi jedno.
pierwszy post o grze napisałeś 09.01.2005. czyli w styczniu.
teraz mamy 15.10.2005 - czyli październik.
co ty zrobiłeś przez te 9 miesięcy ^^ bo mi się wydaje że NIC (dobra, kilka pomieszczeń...)
Ferrari, powiedz mi jedno.
pierwszy post o grze napisałeś 09.01.2005. czyli w styczniu.
teraz mamy 15.10.2005 - czyli październik.
co ty zrobiłeś przez te 9 miesięcy ^^ bo mi się wydaje że NIC (dobra, kilka pomieszczeń...)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
1. Obrazki będą tworzone w programie The Gimp 2.
Wymiary: 700x400... za duże, co:? Ponieważ pierwszy raz tworzę taką grę, jakie wymiary obrazków zaproponowalibyście:? Mam tylko kilka już zrobionych, więc mogę poprawić, jakby co.
2. W czym zaprogramować grę:? Jest kilka możliwości...
a) HTML i JS (javascript też ma obsługę cookies, więc może coś wyjdzie z zapisywania stanu gry...), najprostsze.
B) Delphi - byłoby lepiej, lecz trochę trudniej, ale nie będzie problemu, bo nie tylko ja będę grę tworzył.
c) C++ - podobno ten język jest podobny do PHP, więc nie powinien mi problemów stworzyć.
*** Więc co proponujecie? Który język z Delphi lub C++ ma większe możliwości pod względem tworzenia takich gier (nie opieram tego na DirectX czy OpenGL, bo gra złożona będzie z obrazków)?
3. Nie tylko ja będę autorem gry. Aktualnie wiem, kto będzie robił zapisywanie i odczytywanie zapisów gry (jeśli Delphi).
Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu?
Jakieś uwagi? Propozycje? Piszcie...
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Nie obraz sie, ale... Jesli wydaje ci sie ze HTML i JS sie nadaje do robienia gier, to lepiej zabierz sie za co innego ...
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
W JavaScripcie też można robić gry np strzelanki takie jak ta:
http://www.wolf5k.com/ :lol:
Migajek - można... HTML - do opisania wyglądu; JS - do obsługi zdarzeń, np. zmieniania pokoi.
Odpowiedzcie na pytania w pierwszym poście, są dla mnie ważne.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Jak chcesz to ja moge współtworzyć tą grę pod warunkiem że będzie w C++.
HTML+JS sie nie nadaja do tworzenia gier.
Delphi imo tez :P
Czysty HTML też się nadaje do robienia gier logiczno-przygodowych oraz paragrafowych - sam taką stworzyłem i robię drugą i nieźle mi wychodzi:!
Co do obrazków to jednak grafikę w językach HTML, PHP, JS możesz sobie odpuścićgra wyjdzie w 2020 r. jak nie później. Jeżeli zależy ci na grafice to jednak polecam Delphi, C++ są idealne...
"Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu?" - ja ci mogę wymyśleć idealny historię, motyw na grę, opowiadanie - czyli wogule o czym ma być gra mogę ci cały scenariusz napisać a ty stworzysz ją
Ja ci polecam zagrać w paperboya - jak stworzysz taką grę to będzię HIT :P
-------------------------
GG: 3508057
moje strony:
http://members.lycos.co.uk/kwasiek
oraz jedna z najbardziej znanych stron w polsce http://twoja-strona.net
Mógłbym się od was dowiedzieć coś na temat wymiarów obrazków? (pyt. 1)
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Dodane...
Jeśli ktoś z was już robił taką grę logiczno-przygodową lub wie coś więcej na ten temat, niech napisze: GG #3339248.
Obrazki 700x400 są za duże, co myślicie o 580x380:? Mogą się niektóre obiekty nie zmieścić... Jak ktoś ma jakieś porady na temat tworzenia pomieszczeń, piszcie lub podajcie linki.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
A już zdecydowałeś się na język, w którym chcesz tą grę napisać :?
cytat:Ferrari napisał:
Mógłbym się od was dowiedzieć coś na temat wymiarów obrazków? (pyt. 1)
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
To jest najmniej ważne! Zastanów sie dobrze nad językiem w jakim będziesz pisał grę! Im obrazki beda wieksze, tym gram bedzie wiecej zajmowac, a im mniejsze, tym mniej wyraźne!
----------------
Kamil Wajda
GG: 8863160
Ogłaszam pobór do mojej grupy programistycznej KW Soft Â. Szczegóły na http://dhost.info/kamil502
Gra będzie raczej w HTML i JS (ponieważ to dość dobrze znam).
Obrazki są ważne, ponieważ potem nie będzie się zmieniać rozmiaru.
Menu forum: Nowe Posty | Start | Profil | Użytkownicy | Szukaj | Pomoc
Strony WWW: Komputer ĄWIAT | Ekspert | WebHelp | TLEN | CompMaster
Komunikacja: Kontakt - Ferrari (Tlen : GG ) | Czat KSE
Są 3 tematy związane z grą - kontynuuję ten, ponieważ jest najnowszy i ma najmniej postów.
Na wakacjach mam zamiar kontynuować grę. Zmieniły się trochę zasady. Prawdopodobnie będzie to w następujący sposób:
1. Gra będzie podzielona na etapy (podobnie jak w MOTAS).
Czyli od najłatwiejszego do trudniejszych...
Na początku miała to być gra nie podzielona na etapy, gdzie jest się w pewnym budynku o określonej liczbie pomieszczeń (podobnie jak The Will, Monster Mannor), czyli zamknięta. Doszedłem jednak do wniosku, że bez dobrego pomysłu i dużego zapału nie będzie do zrealizowania.
Postanowiłem, że najpierw powstanie pierwszy etap (ze 2-3 pomieszczenia), a potem następne (robota łatwiejsza, a gra może być bardziej pociągająca).
2. Flash, GameMaker/TGF/MMF czy HTML/JS? Co wybrać?
Kolejną kwestią jest środowisko, w którym gra będzie składana.
a) Flash
+ większa interaktywność
+ łatwiejsze wstawianie animacji obiektów
+ możliwość wstawienia jako grę WWW
+ etap jest w jednym pliku i ładuje się od razu
- ogólnie trudniejsza robota
- może trochę więcej miejsca zajmować
b ) GameMaker/TGF/MMF
+ łatwiejsza robota (oprócz GameMaker'a)
- otworzyć można tylko pod Windows
- grę trzeba będzie pobierać (nie będzie jako WWW)
c) HTML/JS
+ łatwiejsza robota (HTML/JS znam, więc nie sprawi to problemu)
+ wymagana tylko przeglądarka z obsługą JS
+ gra pójdzie także na wolniejszych komputerach
+ możliwość wstawienia jako grę WWW
- gra będzie pobierać obrazki pomieszczeń przy pierwszych ich załadowaniach (nie wszystko od razu)
- mniejsza interaktywność (oprócz GIFów)
W czym najlepiej wg. was zrobić tą grę (a,b,c)? Nie piszcie o Delphi/C++/Pascal... - to odpada.
3. Podobnie jak MOTAS, ta gra też będzie najprawdopodobniej na WWW.
Do pierwszego etapu zapisów nie robię. Gdy się ukaże, napiszę info w "pole do popisu" i dam linka. Wtedy kto będzie chciał, może się przyłączyć.
Napiszcie więcej informacji, może jakieś propozycje?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 15:49
Zdecydowanie Flash!
czyli jak rozumiem sprawa technologii jooz zamknieta?? gdybys jeszcze zmienil zdanie i dajmy na to bral bys pod uwage applety badz jako "cienki klient" przez serwlety to moge zooferowac moja pomoc jezeli chodzi o szeroko pojeta logike samej gry ( bo z moimi zdolnosciami od grafiki uciekam )...
Zastanawiam się jeszcze pomiędzy Flash a HTML/JS.
Macromedia Flash byłby najlepszym programem, lecz podziała tylko 30 dni (o ile go uruchomię). Posiada duże możliwości, wiele można zrobić graficznie.
KoolMoves (mam pełną wersję) nie należy do najlepszych, a w dodatku nie jest zbyt stabilny (potrafi się zawiesić). Nie posiada zbyt wielkich możliwości, by można w nim było zrobić grę nie pisząc dużo kodu.
SWiSH podobno też jest dobry (nie korzystałem z niego), lecz trial ma tylko kilkanaście dni.
Znacie jakieś dobre, a darmowe edytory Flash (szczególnie pod kątem gier)?
Ostatecznie pozostaje KoolMoves. O ile uda mi się jeszcze korzystać z MM Flash, postaram się zrobić w nim jak najwięcej.
NIe nooo po co flash :P Zrób w Delphi lub C++ Bedzie tyo wyglądało jak gra (*.exe) i nie bedzie problemów z przegladarkami i wielkoscią okna(FULLSCREEn)
NIe nooo po co flash :P Zrób w Delphi lub C++ Bedzie tyo wyglądało jak gra (*.exe) i nie bedzie problemów z przegladarkami i wielkoscią okna(FULLSCREEn)

To po dacie posta widze ze sie dłuuuuuuuuuugo zastanawiasz :P i nadal nic nie masz !!
To po dacie posta widze ze sie dłuuuuuuuuuugo zastanawiasz :P i nadal nic nie masz !!

Ja bym wybral Flash. Moim zdaniem HTML/JS to slabe rozwiazanie. Jednak najlepiej byloby zrobic w Delphi lub C++. ALe jak tak bardzo chcesz WWW to najlepiej flash.
Ja bym wybral Flash. Moim zdaniem HTML/JS to slabe rozwiazanie. Jednak najlepiej byloby zrobic w Delphi lub C++. ALe jak tak bardzo chcesz WWW to najlepiej flash.

A czemu np. nie PHP + MySQL? Do gier WWW ten zestaw jest idealny.
Zdarzenia pod stronie klienta w PHP? ohmy.gif I po co MySQL?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 22:19
Zdarzenia pod stronie klienta w PHP? :o I po co MySQL?

jak ci sie ta gierka rozrosnie to zobaczysz po co byl ten MySQL... poza tym korzystanie z bazy zasadniczo ulatwia zadanie jooz od samego poczatku ( em zakladajac ze wiesz jak sie takowa baze obsluguje rzecz jasna :>

Dość. Na PHP oprę tylko cookies i wybór odpowiedniego etapu.
Prawdopodobnie zostanę przy HTML/JS (tzn. gra będzie na tym oparta). Grafika będzie wykonywana w programie The Gimp.
Czemu nie Flash? Odpowiadam od razu. Nie znam ActionScript'a, a wolę pisać w czymś, co znam. Grafiką w The Gimp trochę już się zajmowałem, więc wolę ten program (potem obrazki złożyć w HTML'u). Animacje będą w GIFach.
Co to za gra? Komu się czytać poprzednich postów nie chce - logiczno-przygodowa, podobnie jak MOTAS.
Użytkownik Ferrari edytował ten post 15 czerwiec 2005, 22:21
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na jeszcze jedną technologię która moim zdaniem do napisania gry sieciowej będzie jeszcze lepsza niż php + mysql, flash czy cokolwiek innego.???
ja bym to wszystko oparł o javę. daje ci swobodę pełnego języka programowania (obecnie bardzo modnego) i kompatybilność ze wszystkimi platformami (czego nie uzyskasz w innych klasycznych językach programowania)
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na jeszcze jedną technologię która moim zdaniem do napisania gry sieciowej będzie jeszcze lepsza niż php + mysql, flash czy cokolwiek innego.???
ja bym to wszystko oparł o javę. daje ci swobodę pełnego języka programowania (obecnie bardzo modnego) i kompatybilność ze wszystkimi platformami (czego nie uzyskasz w innych klasycznych językach programowania)

Technologia w tym przypadku nie jest tak ważna (pójdę na HTML/JS). Gorzej jest z grafiką. Dysponuję programem The Gimp, lecz on sam nie zrobi odpowiednich obrazków. Jeśli macie uwagi na temat przestrzenności, itp., piszcie.
Kontynuację gry zacznę gdzieś prawdopodobnie na początku wakacji. Jak już wcześniej pisałem - wyjdzie coś z pierwszego etapu (max. 2-3 pokoje), będą następne i wtedy będę szukał grafików.
Użytkownik Ferrari edytował ten post 16 czerwiec 2005, 17:09
Po pierwsze nie The Gimp tylko GIMP(GNU Image Manipulation Program ;) ) po drugie wątpię by udało Ci się coś zdziałać pisząc to w HTML/JS. W php+myqsl lub Javie było by to o wiele łatwiejsze i działało by o niebo szybciej. Chyba że robisz kolejną małą gierkę on-line typu Bowman :/
Użytkownik dh_maniak edytował ten post 16 czerwiec 2005, 17:41
GIMP (lub inny program graficzny) jest tu najważniejszy (bo najważniejsze części gry to tekst i grafika).
Tutaj przydałby się jednak program, który automatycznie zachowywałby przestrzenność. Jeśli ktoś coś więcej na ten temat wie, piszcie (może być na PW)...
Zna ktoś takie programy?
Użytkownik Ferrari edytował ten post 17 czerwiec 2005, 12:37
Odświeżam temat. Zna ktoś program specjalny do tworzenia pomieszczeń? Byłoby łatwiej, ale w Gimpie też nie będzie to trudne.
Narazie przerwę rozwój F3Site (na wersji 1.1). Kolejnym celem będzie prawdopodobnie ta gra. Będzie podzielona na etapy (coraz większe i trudniejsze, podobnie jak w MOTAS). Cechą charakterystyczną będzie przede wszystkim wykorzystywanie wiedzy poznanej w szkole (gim., szk. podst. oraz wyższy poziom kompów). Jeszcze nie wiem, w jakiej technologii ona powstanie:
- Flash (nie znam ActionScript, ale jest to język skryptowy, więc nie będzie bardzo trudno)
- HTML/JS (dla mnie najłatwiej; HTML - wygląd, JS - zdarzenia)
- Delphi/C++ (aplikacja) lub Java (aplet) - jeśli podjąłbym współpracę z kimś, kto zna te języki, może coś z tego wyjdzie...
Co byście doradzili? Prawdopodobnie będzie w HTML/JS, ale jeśli uważacie, że inna technologia będzie lepsza, piszcie (uargumentujcie).
Użytkownik Ferrari edytował ten post 14 październik 2005, 19:16
Witam
Z twoim podejściem daleko nie zajdziesz. Grafika ważniejsza od kodu? Weź se w kilka wklep, a nie nam łeb zawracasz.
A jeśli chodzi o innych, którzy uważają bądź uważali, że w js nie da się pisać gier, to jest w downloadzie konkursu Compo archiwum z pracami o temacie Supermarket. W nim znajduje się praca goliatusa (chyba jego) i właśnie ta praca napisana jest w JS.
I znowu zwracam się do autora: po diabła nam to mówisz, że masz to w planach. Zrób to pogadamy, a tak to co najwyżej powodzenia ci życzyc można.
Pzdr.
Ferrari -> już ci uargumentowałem dużo wcześniej. napisz to w javie -> masz swopbodę języka programowania (nie skryptowego), zawsze możesz to przenieść jako standalone i co jeszcze? no to jeszcze że java współpracuje właściwie ze wszystkim z czym współpracują pozostałe wymienione technologie
Heh a może jeszcze takie pytanie :P W czym umiesz programwoać? :P Bo może pytasz nas się czy programowac w c++ czy delphi a żadnego nie znasz :)
Ferrari, powiedz mi jedno.
pierwszy post o grze napisałeś 09.01.2005. czyli w styczniu.
teraz mamy 15.10.2005 - czyli październik.
co ty zrobiłeś przez te 9 miesięcy ^^ bo mi się wydaje że NIC (dobra, kilka pomieszczeń...)
Ferrari, powiedz mi jedno.
pierwszy post o grze napisałeś 09.01.2005. czyli w styczniu.
teraz mamy 15.10.2005 - czyli październik.
co ty zrobiłeś przez te 9 miesięcy ^^ bo mi się wydaje że NIC (dobra, kilka pomieszczeń...)
