Ĺadny brzuch
Witam
mam taki jeden problem... Otoz potrzebuje zeby ktos mi wytlumaczyl
na czym polega aktualizacja obiektu i czy trzeba to w ogole
stosowac...
Chcialem poruszac czolgiem ale caly czas sie mnie java czepia
(java.lang.NullPointerException). Chodzi tu o metode update() w klasie
Czolg i w innych klasach. Prosze o jakies wytlumaczenie co tam wpisac i co
zrobic zeby ten czolg jezdzil w koncu i dlaczego - chcialbym to zrozumiec...
zrodla sa tu: http://konjo.republika.pl/tank.rar
Dzieki za pomoc
Ps. ja naprawde chcialbym to zrozumiec i nie chodzi mi tu wcale o pisanie
projektu za mnie. Po porstu wydaje mi sie ze jak to ogarne :) to mi
pojdzie reszta latwiej...
Pomógłbym ci ,...., ale są 2 zasadnicze powody dlaczego tego nie zrobie :
1) Niczego nie nauczysz się pytając o takie rzeczy, to jest twój kod, ty powinieneś wiedzieć o co w nim chodzi.
2) Napięte terminy, zbliżająca sięsesja :D
Daj znać jak skończysz projekt.
Witam,
1. Chodzilo mi tylko o to ze nie mam w tej chwili odpowiednich materialow, zeby to sprawdzic, a tak swoja droga mysle, ze nauczylbym sie sporo, bo w grze jest jeszcze sporo obiektow do wstawienia i kazdy trzeba bedzie odswiezac, a ja nie wiem jak to DOBRZE zrobic i w ogole jak sie powinno prawidlowo odswiezac obiekty... Przeciez nie prosilem o napisanie mi calej gry, tylko przeprawienie z tego co sie domyslam 1 czy 2 linijek. (jak wywale metody update to czolg sie pojawia ale sie nie porusza...). A poza tym najlepiej uczyc sie na przykladach a nie suchej teorii...
2. mnie tez sie sesja zbliza i nie mam czasu, zeby po necie szukac godzinami jakis wzorow, albo super tekstow z ktorych nic nie wynika (bo dalej pojawia sie np NullPointerException, itp...)
W kazdym razie jak ktos by pomogl to z gory dziekuje
Nom jest błąd.... przyjżyj się uważnie wywołujesz update, a nie narysowałeś jeszcze tego czołgu. Kawałek z GraEng.java
update(); /*...*/ draw(g);
W update próbuje odwołać sie do metody z czołg.java, ale czołg wciąż jest null :huh:
możesz albo zamienić i dać update po draw, chociaż to jest bez sensu. Przemyś to jeszcze raz, dlaczego co wywołanie draw, tworzysz tam nowy czołg? Przecież wystarczyłoby chyba jeden raz.
:)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
mam taki jeden problem... Otoz potrzebuje zeby ktos mi wytlumaczyl
na czym polega aktualizacja obiektu i czy trzeba to w ogole
stosowac...
Chcialem poruszac czolgiem ale caly czas sie mnie java czepia
(java.lang.NullPointerException). Chodzi tu o metode update() w klasie
Czolg i w innych klasach. Prosze o jakies wytlumaczenie co tam wpisac i co
zrobic zeby ten czolg jezdzil w koncu i dlaczego - chcialbym to zrozumiec...
zrodla sa tu: http://konjo.republika.pl/tank.rar
Dzieki za pomoc
Ps. ja naprawde chcialbym to zrozumiec i nie chodzi mi tu wcale o pisanie
projektu za mnie. Po porstu wydaje mi sie ze jak to ogarne :) to mi
pojdzie reszta latwiej...
Pomógłbym ci ,...., ale są 2 zasadnicze powody dlaczego tego nie zrobie :
1) Niczego nie nauczysz się pytając o takie rzeczy, to jest twój kod, ty powinieneś wiedzieć o co w nim chodzi.
2) Napięte terminy, zbliżająca sięsesja :D
Daj znać jak skończysz projekt.
Witam,
1. Chodzilo mi tylko o to ze nie mam w tej chwili odpowiednich materialow, zeby to sprawdzic, a tak swoja droga mysle, ze nauczylbym sie sporo, bo w grze jest jeszcze sporo obiektow do wstawienia i kazdy trzeba bedzie odswiezac, a ja nie wiem jak to DOBRZE zrobic i w ogole jak sie powinno prawidlowo odswiezac obiekty... Przeciez nie prosilem o napisanie mi calej gry, tylko przeprawienie z tego co sie domyslam 1 czy 2 linijek. (jak wywale metody update to czolg sie pojawia ale sie nie porusza...). A poza tym najlepiej uczyc sie na przykladach a nie suchej teorii...
2. mnie tez sie sesja zbliza i nie mam czasu, zeby po necie szukac godzinami jakis wzorow, albo super tekstow z ktorych nic nie wynika (bo dalej pojawia sie np NullPointerException, itp...)
W kazdym razie jak ktos by pomogl to z gory dziekuje
Nom jest błąd.... przyjżyj się uważnie wywołujesz update, a nie narysowałeś jeszcze tego czołgu. Kawałek z GraEng.java
update(); /*...*/ draw(g);
W update próbuje odwołać sie do metody z czołg.java, ale czołg wciąż jest null :huh:
możesz albo zamienić i dać update po draw, chociaż to jest bez sensu. Przemyś to jeszcze raz, dlaczego co wywołanie draw, tworzysz tam nowy czołg? Przecież wystarczyłoby chyba jeden raz.
:)