ďťż

Ładny brzuch

W czym lepiej programować gry w OpenGL czy w DirectX?



Pierwsza odpowiedź, która przyszła mi do głowy:
S T F U.

Druga odpowiedź: w czym umiesz lepiej. Oba interfejsy są porównywalne i oferują praktycznie te same możliwości, więc poznaj zarysy obydwu zanim zadasz takie pytanie.

Pozdrawiam,
TeMPOraL

ostatnio zauwazam plage totalnego braku choc szczatkowej ZARADNOSCI u forumowiczow. Juz nie mowie o bledach, ale o czyms ala "czym mam pisac ? olowkiem czy dlugopisem ? POMOZCIE BO NIE WIEM !". Heh ... przypomina mi sie sytuacja z moimi userami w pracy, jak mu nie wlaczysz dlugopisa to odlozy na bok, usiadzie z mina zdegustowanego dziecka i powie "buuu... nie dziaaaallllaaaaaaa". Zupelnie jak niemowlaki...
Użytkownik st3tc edytował ten post 20 sierpień 2005, 20:14
Hmm ostatnio modna na tych programistow gier ...

A teraz odpowiedz na pytanie:
-To drugie

pozdro
spax.
Użytkownik spax edytował ten post 21 sierpień 2005, 13:59


To już twój wybór - musisz zdecydować który ci odpowiada... i przy okazji z jakimi kartami graficznymi ma to lepiej pracować, OpenGL działa dobrze z kartami nVidii, a DirectX z Radeonami. Poznaj specyfikacje, przyjrzyj się szablonom i podejmij decyzję. Do niektórych zadań lepiej nadaje sie jeden albo drugi - chodzi o to gdzie bardziej pasuje interfejs któregoś... no i kto powiedział że nie możesz użyć obu? Pomyśl co chcesz stworzyć i w jaki sposób. To powinno starczyć.

No i rzeczywiście, takie pytanie prosi się o wyprucie flaków i nawleczenie na pal...


OpenGL działa dobrze z kartami nVidii, a DirectX z Radeonami. O ile ati po macoszemu traktuje OpenGL, to nie rozumiem co masz do nVidii :). Ich karty dzialaja rewelacyjnie pod dx-em.

z całym szacunkiem chłopaki, troszkę przeginacie z tym hukaniem na zupełnie początkujących, przypomnijcie sobie swoje pierwsze kroki, wszystko było takie jasne, oczywiste... na pewno nie, każdy nowy krok do przodu wymagał sporo pracy itd. fakt, że takie podejście ludzi do sprawy, którzy bez najmniejszego wysiłku ze swojej strony leca od razu na forum może nieco wprawiać oko w drżenie, ale wyluzujmy, nikt nie zna McBobas tak naprawdę i nie wiemy czy szukał czegoś czy nie,
wasze pytania też mogą innym wydawać się "bez sensu", na tym... czy innych forach... zresztą, zawsze znajdzię się mocniejszy, -a

a co do tematu, w sumie wszystko jedno, ale skoro musisz wybrać to OGL w twoim wypadku będzie lepszy bo nieco prostszy, przynajmniej na stracie :)

no
Użytkownik Kyoko edytował ten post 20 sierpień 2005, 22:13
Podpisuję się pod Kyoko

A co do tematu: może będzie lepiej wymienić w czym jest dobry/zły DX, a w czym OG?

A ja BLAGAM moderatorow o locka tego topicka ... :|


A ja BLAGAM moderatorow o locka tego topicka ... :|

Całkowicie się zgadzam z Kyoko.
A co do pytania to musisz sam wybrać, oba języki są zbliżone możliwościami. Najlepiej pisać gry łącząc ze sobą oba języki :D


Całkowicie się zgadzam z  Kyoko.
A co do pytania to musisz sam wybrać, oba języki są zbliżone możliwościami. Najlepiej pisać gry łącząc ze sobą oba języki :D

100% popieram locka tematu.
Zanim więcej ludzi zacznie się "produkować" ;/

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •