ďťż

Ładny brzuch

Który z powyższych języków najlepiej nadaje się do programowania gier 3d?
Użytkownik Puchacz edytował ten post 29 marzec 2005, 11:34


A ja ci powiem tak: każdy z nich się nadaje. Trzeba tylko umieć z niego korzystać :P No i znać OpenGl czy DirectX :P

napisz grę w asm :) powinno chodzić szybko ;)

Niesprecyzowałęś pytania :). Masz na myśli Win32 komórki czy może platformę net ? A może chcesz napisać grę w języku skryptowym :blink: lol



Assembler - to język niskiego poziomu, więc raczej nie zrobisz w nim za wiele.
JAVA - w niej też nie zrobisz quake3 poniewarz zrzera dużo pamięci i jest wolna. ale nieoceniona do gier na komurke czy inne przenośne urządzenia(GameBoy chyba też)
Visual Basic - jest już troche stary i wolny, ale dałoby się w nim coś zrobić ciekawego.
Python - niemam pojęcia
C#,C++,Delphi - wtym zrobisz wszystko co ci się podoba i będzie to szybko chodziło.

Ja proponuje C++, gdyż to pod niego tworzony jest np. DirectX, chociarz jest też DelphiX.

Wybór należy do ciebie.


napisz grę w asm :) powinno chodzić szybko ;)


Niesprecyzowałęś pytania :). Masz na myśli Win32 komórki czy może platformę net ? A może chcesz napisać grę w języku skryptowym  :blink: lol


Ja proponuje C++, gdyż to pod niego tworzony jest np. DirectX, chociarz jest też DelphiX.


Assembler - to język niskiego poziomu, więc raczej nie zrobisz w nim za wiele.

delphi + opengl + fmod :)

Osobiście preferuje c++, może dlatego że pisałem w nim najwięcej i wydaje mi się najbardziej uniwersalny, najbardziej swobodny jeśli chodzi o pisanie np gier. Poznaje też javę, język podoba mi się , z takich np względów jak automatyczny odśmiecacz pamięci, łatwość i wygoda pisania aplikacji internetowych, apletów i np gier na komórkę. Ale do programowania gier 3d to zdecydowanie c++.


Masz rację, to język niskiego poziomu, dlatego ma największe możliwości.

Nie zapominaj że jest MASM a to wszystko zmienia :P. Sa takie spore gry pisane w assmeblerku z shaderami i wodotryskami co mieszczą się na dyskietce. U mnie ta gierka nieposzła bo ma za słabego compa a raczej kartę graficzną. Wszystko to kwestia podejścia i poznania język. Można napisać doom3 w asemblerqu :P tylko trochę to niewygodne by było :D

Moim zdaniem c++ chociaż Delphi też się nadaje. Tylko kolejne pytanie. Jakie ty masz pojęcie o programowaniu jeśli zadajesz takie pytania. Bo jeśli chcesz zrobic gre a zadajesz takie pytanie to może za 2 lata zrobisz jakąś prościutką gierke ;) Mimo wszystko życze powodzenia ;)


Masz racje, ma największe możliwości, ale musisz przyznać że Dooma3 w nim się nie napisze.


Który z powyższych języków najlepiej nadaje się do programowania gier 3d?

pieprzenie kotka za pomoca mlotka. ktos wyzej dal adres stronki mikaela, ktory pisze tylko i wylacznie w asmie. aktualnie pisze klon 3d studio max, i ma juz bardzo duza czesc. tak samo jest z grami. to jest kwestia wprawy i doswiadczenia. to w innych jezykach nie jestes w stanie napisac tego, co mozna w asmie.


Moim zdaniem c++ chociaż Delphi też się nadaje. Tylko kolejne pytanie. Jakie ty masz pojęcie o programowaniu jeśli zadajesz takie pytania. Bo jeśli chcesz zrobic gre a zadajesz takie pytanie to może za 2 lata zrobisz jakąś prościutką gierke ;) Mimo wszystko życze powodzenia ;)

Br@iner - złożymy się :D :

http://twojepc.pl/news7130.html

looknij to cudo :P


Br@iner - złożymy się  :D :

http://twojepc.pl/news7130.html

looknij to cudo :P

Jeśli chodzi o assemblera to można by spróbować napisać jakąś grę ale poco. Język C jest niewiele wolniejszy od asm ale za to znacznie prostszy albo przynajmniej szybciej się w nim tworzy. Gdyby jeszcze był jednolity sprzęt to można by było próbować ale na rynku jest wiele różnych rodzajów kart i procesorów. Z tego powodu nie warto pisać gry dla jednego komputera. Ewentualnie można by skorzystać z bibliotek OpenGL i DirectX ale czy wtedy warto korzystać z assemblera.


Br@iner - złożymy się  :D :

http://twojepc.pl/news7130.html

looknij to cudo :P

Moim skromnym zdaniem do pisania gier na PC nadaje się tylko C++, Delphi, C# i ewentualnie Java. Najlepsze jest C++ potem Delphi.

imho dobry programmer nawet w html`u napisze gre


Moim skromnym zdaniem do pisania gier na PC nadaje się tylko C++, Delphi, C# i ewentualnie Java. Najlepsze jest C++ potem Delphi.


Br@iner - złożymy się  :D :

http://twojepc.pl/news7130.html

looknij to cudo :P


Delphi do gier? chyba do tetrisa.

mhm saper to moim zdaniem bardzo dobry przyklad mozliwosci delphi :)

nabijacie się z delphi :( a patrzeliście na źródła np. quake 2 proszę adres: http://www.sulaco.co.za/quake2/
albo doom adres http://www.geocities...delphidoom.html
pozdrowienia :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •