Ĺadny brzuch
Witam wszystkich!
Mam ogromną prośbę do tych osób, które bardziej się orientują w programowaniu w C++ i udało im się zrobić taką grę jak Warcaby, Szachy, albo przynajmniej wiedzą z czym co sie je - jeśli chodzi o te sprawy.
Prośba jest taka:
Na czym polega działanie funkcji aproksymującej w algorytmie MiniMax? -tzn.
Znam pseudokod tego algorytmu, ale nie bardzo wiem co konkretnego robi tam funkcja aproksymująca.... :/ Wiem że uśrednia jakieś dane, ALE - no właśnie! jakie? i skąd je pobiera?
Czy jest ktoś na tym forum, kto może mi pomóc??? PLEEASE!!!
Z góry dzięki za wszelką życzliwą pomoc! :) Pozdrawiam!
zerknij tutaj
jescze tu
a najlepiej tu
Użytkownik DarkCez edytował ten post 05 listopad 2005, 09:48
Dzięki Ci DarkCez za drugi link!!! ^_^ - pozostałe linki sam już wcześniej sprawdziłem i dlatego pytam na forum ponieważ niewiele w necie udało mi się znaleść. Zresztą z tego co widzę na forum, ludzie też chyba nie wiedzą jakiej odpowiedzi udzielić... :(
Tak nota bene dla wszystkich - większość stronek (chyba wszystkie te polskie) z warcabami mam już dawno sprawdzone. Chodzi mi o to, żeby mi ktoś wytłumaczył jak działa funkcja jako funkcja w C++, która jest zaimplementowaną funkcją aproksymującą (oceniającą) jeśli chodzi o algorytm MiniMax i warcaby.
Z zagranicznych stronek odwiedziłem już stronkę Chinook'a i stronkę Neurodraughts Marka Lynch'a i kilka innych ważniejszych - więc pytam na tym forum ponieważ naprawdę nie wiem, a nie , że z lenistwa coś udaję. Zresztą może niedługo sam dojdę co i jak się je w kodzie...
Póki co proszę o pomoc i z góry dziękuję za poświęcony mi czas.
Najlepiej chyba zrobisz, jesli przejdziesz sie do jakiejs biblioteki i wypozyczysz jakas ksiazke o Teorii Gier, tam bedzie wszystko od podstaw, mniejsze i wieksze klasyczne problemy i algorytmy.
Najlepiej chyba zrobisz, jesli przejdziesz sie do jakiejs biblioteki i wypozyczysz jakas ksiazke o Teorii Gier...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Mam ogromną prośbę do tych osób, które bardziej się orientują w programowaniu w C++ i udało im się zrobić taką grę jak Warcaby, Szachy, albo przynajmniej wiedzą z czym co sie je - jeśli chodzi o te sprawy.
Prośba jest taka:
Na czym polega działanie funkcji aproksymującej w algorytmie MiniMax? -tzn.
Znam pseudokod tego algorytmu, ale nie bardzo wiem co konkretnego robi tam funkcja aproksymująca.... :/ Wiem że uśrednia jakieś dane, ALE - no właśnie! jakie? i skąd je pobiera?
Czy jest ktoś na tym forum, kto może mi pomóc??? PLEEASE!!!
Z góry dzięki za wszelką życzliwą pomoc! :) Pozdrawiam!
zerknij tutaj
jescze tu
a najlepiej tu
Użytkownik DarkCez edytował ten post 05 listopad 2005, 09:48
Dzięki Ci DarkCez za drugi link!!! ^_^ - pozostałe linki sam już wcześniej sprawdziłem i dlatego pytam na forum ponieważ niewiele w necie udało mi się znaleść. Zresztą z tego co widzę na forum, ludzie też chyba nie wiedzą jakiej odpowiedzi udzielić... :(
Tak nota bene dla wszystkich - większość stronek (chyba wszystkie te polskie) z warcabami mam już dawno sprawdzone. Chodzi mi o to, żeby mi ktoś wytłumaczył jak działa funkcja jako funkcja w C++, która jest zaimplementowaną funkcją aproksymującą (oceniającą) jeśli chodzi o algorytm MiniMax i warcaby.
Z zagranicznych stronek odwiedziłem już stronkę Chinook'a i stronkę Neurodraughts Marka Lynch'a i kilka innych ważniejszych - więc pytam na tym forum ponieważ naprawdę nie wiem, a nie , że z lenistwa coś udaję. Zresztą może niedługo sam dojdę co i jak się je w kodzie...
Póki co proszę o pomoc i z góry dziękuję za poświęcony mi czas.
Najlepiej chyba zrobisz, jesli przejdziesz sie do jakiejs biblioteki i wypozyczysz jakas ksiazke o Teorii Gier, tam bedzie wszystko od podstaw, mniejsze i wieksze klasyczne problemy i algorytmy.
Najlepiej chyba zrobisz, jesli przejdziesz sie do jakiejs biblioteki i wypozyczysz jakas ksiazke o Teorii Gier...
