ďťż

Ładny brzuch

Witam wszystkich serdecznie!

Mam nadzieję, że na tym forum znajdę jakichś znających się na sprawie użytkowników kompilatora Microsoft'u VC++ . Mam pytanie odnośnie przenośności programu. Głupie moim zdaniem (może i dlatego, że tego nie rozumiem) jest to, że program napisany przy użyciu VC++ wymaga dodatkowych bibliotek DLL. Dlaczego tak się dzieje ? Dlaczego program napisany przy użyciu kompilatora takiego jak DevC++ nie potrzebuje żadnych takich bibliotek a VC++ takich wymaga ? Czy idzie pisać programy, które nie będą potrzebowały tych bibliotek na kompilatorze Microsoft'u ? Bo trochę głupie jest instalowanie "Redistributable Package" tylko dla e.g. pustego okienka :thumbdown:

A co do kompilatora to szkoda mi go zmieniać na inny. Przyzwyczaiłem się do niego a do DevC++ jakoś nie potrafię.

Macie jakieś pomysły ?



jak już się przyzwyczaiłeś to raczej do środowiska, bo Dev-C++ jest środowiskiem, nie kompilatorem.
Kiedyś chyba w opcjach linkera znalazłem jak się właśnie uniezależnić od bibliotek, poszukaj w moich postach tutaj...

Wystarczy w ustawieniach projektu wyłączyć kompilację Debug a włączyc Release lub Redistribute
Użytkownik imcpan edytował ten post 06 październik 2009, 11:55


polecam przeczytać http://wiki.gamedev....C5.82a_u_kolegi (punkt "2.7 Mój program nie działa u kolegi"). Mysle że to rowiąże twoje problemy.



Faktycznie w opcjach projektu po wejściu w tryb kompilacji Relase wystarczyło przestawić w Configuration Properties -> C/C++ ->Code Generation w pozycji "Runtime Library" wybrać "Multi-threaded /MT" .
VC++ wydaje się być ciekawym środowiskiem ale chyba jednak wybiorę Dev-C++ .

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

//EDIT
i faktycznie Dev jest środowiskiem a nie kompilatorem
Użytkownik OnlyHuman edytował ten post 13 październik 2009, 16:55
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •