Ĺadny brzuch
Witam!
Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.
Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?
Proszę o odpowiedź.
Witam!
Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.
Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?
Proszę o odpowiedź.
A jeśli znasz trochę Delphi, to świetnym rozwiązaniem byłyby komponenty DelphiX :)
Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)
Użytkownik st3tc edytował ten post 20 luty 2006, 15:22
Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)
jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.
jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.
Dzięki za odpowiedzi ;)
Mam 13 lat (bez komentarza, please!) i nie jestem zbytnio doświadczony.
Ale co to jest 'sdl' ??
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=127
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=129
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=146
trzecia czesc jest o uzyciu opengl ... ja zaczynam z 3d i wybralem dx, narazie nie zaluje (ale to sie pewnie zmieni ;) )
a jak zobaczylem kod dx ktory porusza po ekranie jedna bitmape to darowalem sobie dx :P
{OT}
dlatego na pierwszy rzut oka darowalem sobie dx'a ... dopiero ze dwa tygodnie temu usiadlem do tego i postanowilem sobie porzadnie obejrzec ... pierwsze wrazenie jest okropne, ale po pewnym czasie calosc zaczyna wygladac logicznie (dzięki Futhark :D)
oczywiscie narazie jestem na poziomie oteksturowanego obiektu eksportowanego z Milkshape do "mojego" formatu plikow ale moze uda mi sie cos wiecej ;)
Polecam :)
{/OT}
Dzięki!
Teraz zaczne się bawić z programowaniem gier.
Jak zrobie coś konkretnego to dam na forum ;)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.
Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?
Proszę o odpowiedź.
Witam!
Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.
Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?
Proszę o odpowiedź.

A jeśli znasz trochę Delphi, to świetnym rozwiązaniem byłyby komponenty DelphiX :)
Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)
Użytkownik st3tc edytował ten post 20 luty 2006, 15:22
Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)

jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.
jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.

Dzięki za odpowiedzi ;)
Mam 13 lat (bez komentarza, please!) i nie jestem zbytnio doświadczony.
Ale co to jest 'sdl' ??

http://www.gamedev.p...cle.html?ID=127
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=129
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=146
trzecia czesc jest o uzyciu opengl ... ja zaczynam z 3d i wybralem dx, narazie nie zaluje (ale to sie pewnie zmieni ;) )

a jak zobaczylem kod dx ktory porusza po ekranie jedna bitmape to darowalem sobie dx :P

{OT}
dlatego na pierwszy rzut oka darowalem sobie dx'a ... dopiero ze dwa tygodnie temu usiadlem do tego i postanowilem sobie porzadnie obejrzec ... pierwsze wrazenie jest okropne, ale po pewnym czasie calosc zaczyna wygladac logicznie (dzięki Futhark :D)
oczywiscie narazie jestem na poziomie oteksturowanego obiektu eksportowanego z Milkshape do "mojego" formatu plikow ale moze uda mi sie cos wiecej ;)
Polecam :)
{/OT}

Dzięki!
Teraz zaczne się bawić z programowaniem gier.
Jak zrobie coś konkretnego to dam na forum ;)