ďťż

Ładny brzuch

Witam!

Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.

Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?

Proszę o odpowiedź.




Witam!

Chciałbym zacząć programować gry w DirectX. Wiem, do tego jeszcze daleka droga.
Jak narazie chcę zacząć nauke programowania w Direct3D. Znam już trochę C++.

Od czego zacząć? Jakiego kompilatora używać? Jak skonfigurować kompilator?

Proszę o odpowiedź.

A jeśli znasz trochę Delphi, to świetnym rozwiązaniem byłyby komponenty DelphiX :)

Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)
Użytkownik st3tc edytował ten post 20 luty 2006, 15:22



Jezeli naprawde zalezy Ci na poznaniu DirectX-a - to omijaj z daleka wszelakie wynalazki borlanda (zwlaszcza delphi). VS Express jest za free, dossac PSDK, skonfigurowac IDE VC++ zeby uzywalo PSDK i zaczac wspaniala przygode z DX-em :)

jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.


jesli znasz "troche" c++, to nie radze od razu rzucac sie do dx3d, bo bedzie ciezko. radze ci najpierw pisac gry w 2d, i to z uzyciem czegos prostszego niz dx (np. sdl), wtedy nauczysz sie wielu potrzebnych rzeczy i pozniej nauka 3d pojdzie juz szybciej.


Dzięki za odpowiedzi ;)

Mam 13 lat (bez komentarza, please!) i nie jestem zbytnio doświadczony.
Ale co to jest 'sdl' ??


http://www.gamedev.p...cle.html?ID=127
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=129
http://www.gamedev.p...cle.html?ID=146

trzecia czesc jest o uzyciu opengl ... ja zaczynam z 3d i wybralem dx, narazie nie zaluje (ale to sie pewnie zmieni ;) )


a jak zobaczylem kod dx ktory porusza po ekranie jedna bitmape to darowalem sobie dx :P


{OT}
dlatego na pierwszy rzut oka darowalem sobie dx'a ... dopiero ze dwa tygodnie  temu usiadlem do tego i postanowilem sobie porzadnie obejrzec ... pierwsze wrazenie jest okropne, ale po pewnym czasie calosc zaczyna wygladac logicznie (dzięki Futhark :D)
oczywiscie narazie jestem na poziomie oteksturowanego obiektu eksportowanego z Milkshape do "mojego" formatu plikow ale moze uda mi sie cos wiecej ;)
Polecam :)
{/OT}

Dzięki!
Teraz zaczne się bawić z programowaniem gier.
Jak zrobie coś konkretnego to dam na forum ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •