Ĺadny brzuch
Witam!
Mam następujący problem:
W programie definiuje sobie światło kierunkowe, wczytuje model z pliku .x, tworze matryce transformacji, ale... po przeskalowaniu modelu np. x2 model staje sie ciemniejszy ( oczywiście jeśli skaluje o np. 0.5x - jaśniejszy). Dałem sobie z tym radę poprzez uaktualnianie światła przed rysowaniem każdego modelu, ale ten sposób wydaje mi sie mało elegancki;/
Istnieje jakiś inny sposób aby zapobiec zmianie oświetlenia modelu po przeskalowaniu?
Przelicz na nowo wektory normalne...
Niejasno sie wyraziłem. Nie skalowałem samego modelu, ale przemnożyłem matWorld = matScale * matRot * matTrans
Więc obliczanie normalnych nic nie daje :P
chyba że coś robie źle
Użytkownik tomibrom edytował ten post 03 wrzesień 2007, 19:16
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Mam następujący problem:
W programie definiuje sobie światło kierunkowe, wczytuje model z pliku .x, tworze matryce transformacji, ale... po przeskalowaniu modelu np. x2 model staje sie ciemniejszy ( oczywiście jeśli skaluje o np. 0.5x - jaśniejszy). Dałem sobie z tym radę poprzez uaktualnianie światła przed rysowaniem każdego modelu, ale ten sposób wydaje mi sie mało elegancki;/
Istnieje jakiś inny sposób aby zapobiec zmianie oświetlenia modelu po przeskalowaniu?
Przelicz na nowo wektory normalne...
Niejasno sie wyraziłem. Nie skalowałem samego modelu, ale przemnożyłem matWorld = matScale * matRot * matTrans
Więc obliczanie normalnych nic nie daje :P
chyba że coś robie źle
Użytkownik tomibrom edytował ten post 03 wrzesień 2007, 19:16