Ĺadny brzuch
Witam,
Jestem początkującym programistą. Pisze programy w Pascalu i
ostatnio zacząłem się uczyć C++ (czystego c++). teraz mam ochotę
na WinApi. Słyszałem, że teraz WinApi zastępuje teraz .NET
Framework. Jak to jest z tym net'em? To jest na prawdę zastępstwo dla
winapi? Czego jest lepiej się uczyć WinApi32 czy .NET? Czy trzeba
się w przypadku .NET przestawić na C#? Czy wystarczy C++? Polećće
jakąś książkę. (może - Charles Petzold - programowanie Windows w
C#). POMÓŻCIE !!! A i jeszcze jedno. Jak bede chcial programowac w DirectX to bede musial pisac w C++, czy juz w C#?
Jesli chodzi o WinAPI, zacznij od razu od .net framework. A DirectX, hmm, chyba mozna bez problemow pisac w tym pod C#. C++ i .net framework, to nie wiem. A co do ksiazki, moze najpierw poczytaj pare tutoriali i zobacz, czy ci sie to w ogole "podoba". :)
//Ano i korzystajac z Windows.Forms czy jakos tak w .necie, twoj program jest przenosny. Poczytaj o http://www.go-mono.pl .
Użytkownik michalek edytował ten post 19 lipiec 2005, 11:27
Witam,
Jestem początkującym programistą. Pisze programy w Pascalu i
ostatnio zacząłem się uczyć C++ (czystego c++). teraz mam ochotę
na WinApi. Słyszałem, że teraz WinApi zastępuje teraz .NET
Framework. Jak to jest z tym net'em? To jest na prawdę zastępstwo dla
winapi? Czego jest lepiej się uczyć WinApi32 czy .NET? Czy trzeba
się w przypadku .NET przestawić na C#? Czy wystarczy C++? Polećće
jakąś książkę. (może - Charles Petzold - programowanie Windows w
C#). POMÓŻCIE !!! A i jeszcze jedno. Jak bede chcial programowac w DirectX to bede musial pisac w C++, czy juz w C#?
DirectX 9.0c wspiera platforme .NET i zawiera odpowiednie biblioteki pozwalające pisać w takich językach jak C# programy kożystające z DirectX. Obecnie .NET staje się coraz bardziej popularny i warto sie na niego przesiąść. Dużym plusem jest to że dotNETowe apliacje można pisać w różnych językach, jak np. VB .NET, J#, Managed C++, Delphi od wersji 8 też wspiera .NET i wiele innych. Głównym jest oczywiście C#, zaprojektowany przez MS. Wracająć do programowania w DirectX, przy pomocy C#, to jest ono dużo łatwiejsze od używania C++. Kod jest krutszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybciej się go tworzy. Programy w C# i ogólnie te pod platforme .NET, działają wolniej niż pisane w C++, czy starym Delphi, ale jest to nie aż tak duża różnica. Spokojnie można pisać w C# nawet rozbudowane gry 3D i będzie to dużo prostsze, przyjemniejsze i szybsze niż używając C++.
działają wolniej Wiesz, nie chce sie tu spierac, ani nic podobnego, ale... przeciez prawie nikt nie uzywa komputerow tak slabych aby odczuc jakakolwiek roznice.
Dzięki bardzo. A może znacie jakąś książkę opsiującą dobrze programowanie Direct pod C#? Bo jak dla mnie to z dokumentacji to się trochę ciężko korzysta.
Osobiscie nie znam, ale poszukaj np. na aragon.pl albo helion.pl, w sumie programowanie DirectX'a w C++ a C# wiele sie nie rozni...
Wiesz, nie chce sie tu spierac, ani nic podobnego, ale... przeciez prawie nikt nie uzywa komputerow tak slabych aby odczuc jakakolwiek roznice.
W przypadku mniejszych aplikacji pod .NET to na nowszych PC rzeczywiście nie wiedać różnicy (widać jedynie duże zużycia RAMu), ale w przypadku np. Delphi 2005, Visual Studio 2005 .NET Beta, SharpDevelop, Paint .NET to podczas ich używania widać że mulą bardziej niż ppodobne programy pisane np. w C++.
EDIT:
[..] w sumie programowanie DirectX'a w C++ a C# wiele sie nie rozni...
:blink: Różnica są właśnie ogromne. To zupełnie inny Masmix. Pisałeś programy używająć bibliotek DirectX, kożystajać z C++, oraz C# ?? Tu nie ma praktycznie co porównywać. C# idzie daleko do przodu, skracająć kod, polepszając jego czytelność i szybkosć tworzenia aplikacji.
Użytkownik Kmieciu edytował ten post 19 lipiec 2005, 11:58
Niestety, przyjemnosci pisania w C# wykorzystujac dx'a nie mialem, ale za to korzystanie z OpenGL'a wiele sie nie rozni. :)
A co do porownywania C++ (z WinAPI) i C# bez DirectX i Ogla, to na pewno zrobienie prostego okienka i innych rzeczy w C# jest latwiejsze niz w WinAPI. Przyklad: program Skeleton wyswietlajacy proste okienko. Wersja C++ z WinAPI - 88 linijek kodu (bez komentarzy) wpisanych przeze mnie. Wersja w C# (robiac projekt C# w VS 2005) 0 linijek kodu wpisanego przeze mnie.
A co do ronic przy programowaniu w Oglu, to chyba nie rozni sie bardzo (nie patrzylem) bo przeciez Ogl wspiera C# tak samo jak C++, odpowiednimi funkcjami. A MS tak dopracowal DX do pracy z .NET, ze latwiej sie pisze na C# z DX.
A jak to jest z tymi książkami DirectX w C#. Moze znacie jakieś eBooki?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Jestem początkującym programistą. Pisze programy w Pascalu i
ostatnio zacząłem się uczyć C++ (czystego c++). teraz mam ochotę
na WinApi. Słyszałem, że teraz WinApi zastępuje teraz .NET
Framework. Jak to jest z tym net'em? To jest na prawdę zastępstwo dla
winapi? Czego jest lepiej się uczyć WinApi32 czy .NET? Czy trzeba
się w przypadku .NET przestawić na C#? Czy wystarczy C++? Polećće
jakąś książkę. (może - Charles Petzold - programowanie Windows w
C#). POMÓŻCIE !!! A i jeszcze jedno. Jak bede chcial programowac w DirectX to bede musial pisac w C++, czy juz w C#?
Jesli chodzi o WinAPI, zacznij od razu od .net framework. A DirectX, hmm, chyba mozna bez problemow pisac w tym pod C#. C++ i .net framework, to nie wiem. A co do ksiazki, moze najpierw poczytaj pare tutoriali i zobacz, czy ci sie to w ogole "podoba". :)
//Ano i korzystajac z Windows.Forms czy jakos tak w .necie, twoj program jest przenosny. Poczytaj o http://www.go-mono.pl .
Użytkownik michalek edytował ten post 19 lipiec 2005, 11:27
Witam,
Jestem początkującym programistą. Pisze programy w Pascalu i
ostatnio zacząłem się uczyć C++ (czystego c++). teraz mam ochotę
na WinApi. Słyszałem, że teraz WinApi zastępuje teraz .NET
Framework. Jak to jest z tym net'em? To jest na prawdę zastępstwo dla
winapi? Czego jest lepiej się uczyć WinApi32 czy .NET? Czy trzeba
się w przypadku .NET przestawić na C#? Czy wystarczy C++? Polećće
jakąś książkę. (może - Charles Petzold - programowanie Windows w
C#). POMÓŻCIE !!! A i jeszcze jedno. Jak bede chcial programowac w DirectX to bede musial pisac w C++, czy juz w C#?
DirectX 9.0c wspiera platforme .NET i zawiera odpowiednie biblioteki pozwalające pisać w takich językach jak C# programy kożystające z DirectX. Obecnie .NET staje się coraz bardziej popularny i warto sie na niego przesiąść. Dużym plusem jest to że dotNETowe apliacje można pisać w różnych językach, jak np. VB .NET, J#, Managed C++, Delphi od wersji 8 też wspiera .NET i wiele innych. Głównym jest oczywiście C#, zaprojektowany przez MS. Wracająć do programowania w DirectX, przy pomocy C#, to jest ono dużo łatwiejsze od używania C++. Kod jest krutszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybciej się go tworzy. Programy w C# i ogólnie te pod platforme .NET, działają wolniej niż pisane w C++, czy starym Delphi, ale jest to nie aż tak duża różnica. Spokojnie można pisać w C# nawet rozbudowane gry 3D i będzie to dużo prostsze, przyjemniejsze i szybsze niż używając C++.
działają wolniej Wiesz, nie chce sie tu spierac, ani nic podobnego, ale... przeciez prawie nikt nie uzywa komputerow tak slabych aby odczuc jakakolwiek roznice.
Dzięki bardzo. A może znacie jakąś książkę opsiującą dobrze programowanie Direct pod C#? Bo jak dla mnie to z dokumentacji to się trochę ciężko korzysta.
Osobiscie nie znam, ale poszukaj np. na aragon.pl albo helion.pl, w sumie programowanie DirectX'a w C++ a C# wiele sie nie rozni...
Wiesz, nie chce sie tu spierac, ani nic podobnego, ale... przeciez prawie nikt nie uzywa komputerow tak slabych aby odczuc jakakolwiek roznice.
W przypadku mniejszych aplikacji pod .NET to na nowszych PC rzeczywiście nie wiedać różnicy (widać jedynie duże zużycia RAMu), ale w przypadku np. Delphi 2005, Visual Studio 2005 .NET Beta, SharpDevelop, Paint .NET to podczas ich używania widać że mulą bardziej niż ppodobne programy pisane np. w C++.
EDIT:
[..] w sumie programowanie DirectX'a w C++ a C# wiele sie nie rozni...
:blink: Różnica są właśnie ogromne. To zupełnie inny Masmix. Pisałeś programy używająć bibliotek DirectX, kożystajać z C++, oraz C# ?? Tu nie ma praktycznie co porównywać. C# idzie daleko do przodu, skracająć kod, polepszając jego czytelność i szybkosć tworzenia aplikacji.
Użytkownik Kmieciu edytował ten post 19 lipiec 2005, 11:58
Niestety, przyjemnosci pisania w C# wykorzystujac dx'a nie mialem, ale za to korzystanie z OpenGL'a wiele sie nie rozni. :)
A co do porownywania C++ (z WinAPI) i C# bez DirectX i Ogla, to na pewno zrobienie prostego okienka i innych rzeczy w C# jest latwiejsze niz w WinAPI. Przyklad: program Skeleton wyswietlajacy proste okienko. Wersja C++ z WinAPI - 88 linijek kodu (bez komentarzy) wpisanych przeze mnie. Wersja w C# (robiac projekt C# w VS 2005) 0 linijek kodu wpisanego przeze mnie.
A co do ronic przy programowaniu w Oglu, to chyba nie rozni sie bardzo (nie patrzylem) bo przeciez Ogl wspiera C# tak samo jak C++, odpowiednimi funkcjami. A MS tak dopracowal DX do pracy z .NET, ze latwiej sie pisze na C# z DX.
A jak to jest z tymi książkami DirectX w C#. Moze znacie jakieś eBooki?