ďťż

Ładny brzuch

Niedawno postanowiłem spróbować wreszcie napisać aplikację okienkową w C++ (do tej pory klepalem tylko programy rozwiazujace zad algorytmiczne w konsoli :P). Rzuciłem okiem na jakiś kursik VC++ i zabrałem się do pracy. No ale pojawił się problem: mianowicie chciałbym w czasie trwania programu utworzyć kilka obiektów typu CheckBox. Zadeklarowałem więc globalnie: CheckBox ^box, ale dziad mi sie pluje ze obiektów z windows forms nie mozna deklarowac globalnie :/ A ja MUSZE miec zadeklarowane CheckBoxy globalnie, gdyz jak zrobie je lokalnie, to w innej funkji niz ta, w ktorej je zrobilem, nie bede mogl z nich korzystac. Zatem moje pytanie brzmi: jak to obejsc, czyli jak zrobić CheckBoxy w czasie trwania programu, tak abym mogl sie do nich odwolywac w roznych miejscach w kodzie?



Wszystko w jakiś sposób da się zrobić (choćby użycie static), ale pytanie po co. Argument z dostępem do różnych funkcji jest mocno nietrafiony i świadczy o złych praktykach. Staraj się jak najbardziej oddzielić wygląd, od czynności. Operuj w funkcjach na samych wartościach z kontrolek, a nie na nich samych. Jeżeli wykonujesz jakieś operacje na kontrolkach to zazwyczaj wewnątrz metod klasy danej formy, a tam dostęp do nich masz.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •