X
ďťż

Ładny brzuch

Chodzi mi o to które z tych trzech technologii można wykorzystać do robienia gry w DirectX by nie było strasznie trudno w obliczeniach dla starszych kart a i programistów :P

Chciałbym poznać wasze opinie, uzasadnienie.

To nie dla mnie a dla kolegi ;)

edit: prosiłem o uzasadnienie! Co mi z tego że jeden zaznaczy to, jeden tamto? Przecież to każdy może zaznaczyć nawet ten co się nie zna...
Użytkownik korzychxp edytował ten post 18 czerwiec 2006, 20:54


Pixel lighting daje najlepsze efekty, jednak jest dość kosztowny obliczeniowo. Podobne efekty(lub nawet lepsze) można uzyskać za pomoca Lightmapy, jednak tracimy elastyczność na rzecz wydajności. VL jest tak pomiędzy nimi dwoma

No i nareszcie fachowa odpowiedź. Na takie liczyłem :D
Dzięki.

Ale proszę o więcej ^_^
Użytkownik korzychxp edytował ten post 19 czerwiec 2006, 09:03
VL - opera się na przeliczeniach per vertex i jest najszybszą, ale i najmniej efektowną metodą oświetlenia. Poza tym - łatwo ją wykorzystać, wystarczy na początek podać normalne, ustawić światło i tada!

LightMaps - opiera się na wcześniejszym przeliczeniu oświetlenia na całej scenie, spakowaniu tego na tekstury i po prostu nakładaniu na scene, jako kolejna warstwa tekstur - wygląda to dobrze (przy dopasowanym rozmiarze tekstur) - ale utrudnione jest korzystanie z dynamicznych świateł.

Oświetlenie Bump/Normal Map - może to być dodatek do jednej z powyższych technik. Polega na symulowaniu nierówności na teksturze, przy pomocy przyciemniania odpowiednich pikseli, co może dawać ciekawe efekty. Wykonuje się go zwykle albo za pomocą dodatkowych Texture Combinerów, albo za pomocą PS.

Pixel Shader - obecnie najczęściej stosowana technika. Polega na zastąpieniu standardowego programu cieniowani pikseli własnym - i dzięki temu można osiągnąć najciekawsze efekty (kosztem szybkości - własny program jest zwykle wolniejszy)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.