Ĺadny brzuch
Witam zdobyłem z internetu zmodyfikowaną wersje silniku Quake 2 kto chce to niech bierze tylko trzeba się nauczyć c-script. ja go osobiście nie znam ale podobno jest bardzo dobry.. oto link do strony domowej projektu http://www.realityfactory.ca/
jest darmowy:) :)
sorki że się rospisuje:( powiedźcie jak wrażenia z kożystania z tego programu :)
oki :)
"zmodyfikowany"
Podrasowany silnik Q2 został użyty to stworzenia Half-Life <1>
Tak więc nasz kurs robienia dodatków i map to CS/HL :D
Użytkownik Sir Jedi edytował ten post 07 luty 2005, 19:13
Wiesz co...?? Dziś nawet wchodziłem na jakieś strony a tam widziałem pełne źródełka Q2 :D Poszukaj :)
Ja uważam silnik Q2 za wzór - plik wykonywalny ponad 300 kb a reszta w skryptach - radzę wszystkim przewertować jego cały kod ;) !!
Może odgrzewam stary temat. Ale mam pytanie skąd można pobrać full code silnika Q2. Nie modyfikowanego.
Google!! http://www.google.pl...+source&spell=1.
Pierwszy link http://www.fileaholi.../quake2/source/
Wy sie zajmujecie silnikiem Q2, a id-software wydaje na GPL silnik Q3. Taka informacja pojawila sie ostatnio na happypenguin :P
Heheh nawet mam linka do tego kodu źródłowego q3 :P
ftp.idsoftware.com/idstuff/source/quake3-1.32b-source.zip
PeAcE:)
Dokladnie ja bym wolal sie pobawic kodem zrodlowym Quake 3 niz Q2 :)
Ja juz ten kod analizowalem sobie jakis czas temu(kiedy nie byl jescze na GPL :P) i nie jest to lektura dla osob o malym, a nawet srednim pojeciu o programowaniu w C/C++. :D
Ludzie z id-software to sa magicy, mistrzowie :D Jezeli ktos ma zamiar sie uczyc na podtyswie ich kodu to proponuje od Q1 -> Q2 i dopiero potem przeanalizowac Q3. I jestem pewnien tego co mowie(kazdy kto widzial te kody, wie o czym mowie :D)
nie pisz postów pod postami (swoimi) bo dostaniesz ostrzezenie :rolleyes:
a co do silnika to ma silnik q3 i wlasnie go rozgryzam :)
Ja juz ten kod analizowalem sobie jakis czas temu(kiedy nie byl jescze na GPL :P) i nie jest to lektura dla osob o malym, a nawet srednim pojeciu o programowaniu w C/C++. :D
ble. i tak silniki unreala rulez. Technologicznie rozwalaja w pyl wypociny idsoftware ;) (i nie mowie tu o UE3).
ble. i tak silniki unreala rulez. Technologicznie rozwalaja w pyl wypociny idsoftware ;) (i nie mowie tu o UE3).
C jest dobry:D Da sie w nim cuda wyprawiac, tyle ze malo osob sie go uczy, co uwazam za blad. Ja znam go na dobrym poziomi(nie smiem powiedziec na bdb). I wclae sie nie dziwie ze kod jest w C, znajac C nie ma on tylu tajemnic. Kod Unreala tez jest fajny, mozna sie z niego wiele nauczyc, jednak ja sie wychowalem :P na kodzie Id-Software.
Ale osoby ze slaba znajomoscia jezyka, predzej sie znecheca do nauki, niz za nia wezma po tej lekturze :D
Resistance Is Futile. You Will Be Assimilated!
To może mi ktoś powiem skąd wziąść Unreal Engine ?? Szukałem Google. Nic nie znalazłem.
Niebawem kod źródłowy Quake3 w Delphi! Amen.
Facet nie pisz głupot.
Może mi ktoś powiem gdzie dostać Unreal Engine ??
Facet nie pisz głupot.
Może mi ktoś powiem gdzie dostać Unreal Engine ??
Jak wy się tego wszystkiego nauczyliście (zwłaszcza Ty, Temporal, mimo młodego wieku)? Ja próbuję i dalej jestem ciemny... Dajcie mi jakieś wskazówki.
Jak wy się tego wszystkiego nauczyliście (zwłaszcza Ty, Temporal, mimo młodego wieku)? Ja próbuję i dalej jestem ciemny... Moze dlatego?
Dajcie mi jakieś wskazówki.
Co do temp'a to to po prostu zdolny chlopak jest :P
pozdro
spax.
Facet nie pisz głupot.
przeciążeń operatorów
Witam
Co to jest? Ułatwienie :D Przykład wektorów, są one strukturami (x, y, z), w delphi (na razie) operacji na nich trzeba wykonywać tworząc funkcje (np. dodawania "function VecAdd(vec1, vec2:tvec3):tvec3;"), w cpp zamiast tego można użyć przeciążeń operatorów i napisać tak: "vec3 = vec1 + vec2" ;)
Heh :blink: . To nie są głupoty tylko tak jest. Delphi ma wielu zagorzałch fanów i nawet sobie nie zdajesz sprawy jakich (wątpię żeby c++ takich miało). I mogę Ciebie zapewnić że każdy z nich przeniesie WSZYSTKO z C/C++ do Delphi. Ten "wasz" magiczny kod w C to nic niezwykłego dla prawdziwych delphiarzy. Bo każdy prawdziwy delphiarz przenosi spore ilości z C i C++ bez problemu.
eeee... to np. metaprogramowanie da sie zrobic w delphi ? ;p.
Delphi ma wielu zagorzałch fanów[...]
I to mnie dziwi. Wydaje mi się że kompilator vc++ M$ jest szybszy od "syfu" (dla mnie) Borlanda. Te buildery i delphi dają duże pliki, śmieci (zamiast normalnych okien dialogowych jakieś RCDATA...) i są wolniejsze, ale coraz więcej ludzi w nich programuje. <_<
//edit: programujący w środowiskach borlanda - nie obraźcie się :)
Użytkownik v0lt edytował ten post 01 wrzesień 2005, 12:52
Hm...moze temat Dlephi vs C\C++ pozostawicie w spokoju bo znów znacznie sie wojna.
A Delphi ma tylku zwolenników w Polsce za zach. granica C\C++ ma ich duzo wiecej niz Delphi.
Co do temp'a to to po prostu zdolny chlopak jest :P
Wydaje mi się że kompilator vc++ M$ jest szybszy od "syfu" (dla mnie) Borlanda.
ach ci fanatycy. a ty sie opierasz na swoich wieloletnich doswiadczeniach z DOBRZE napisanym kodem Delphi vs DOBRZE napisanym kodem C++ czy na zdaniu innych fanatykow?
Tylko nie rozpoczynajcie wojny... :P
Kurde, co to za jakaś moda objerzdżania C++ :P. Od paru dni, jak sie pojawi jakiś fanatyk jakiegoś języka (w przewadze Delphi) od razu mówi, że C++ jest 2xmln gorszy :/. Radzę się zastanowić nad sensem pisania tego, bo to i tak do niczego nie doprowadzi: ja nie zrezygnuje z pisania w C/C++ i także połowa programistów nie przejdzie na Delphi/OP/Pascal/C#/Java/J#/VB (niepotrzebne skreślić).
Ja jako koder C++ musze znać część zagadnień z innych języków, bo to ułatwia analize kodu oraz rozwiązań. A że pech chciał, że jestem w kraju gdzie większość zapalonych koderów pisze w OP, to mnie zmusiło by poznać ten język do stopnia podstawowego.
A stwierdzenie, że koderzy Delphi lepiej znają język C/C++ od koderów tego języka jest śmieszne i zachacza o paradoks.
Co do silnika z serii Qx. Choć to kod w C, to od strony logicznej można się wiele nauczyć. Ja cenie tam używanie OpenGL, dlatego mogę poznać wiele sztuczek związanych z tym api (btw: "FIXME: 3dfx must fix this shit" :) ). Jednak co do rozwiązań w technologii, i tak Unreal wygrywa - w oficjalnym źródle nie ma kodu źródłowego biblioteczki rysującej, ale jest za to budowa całego silnika (już w C++ z użyciem większości jego arkanów). Teraz cierpliwie czekać, aż Epic uraczy nas pełnym żródłem tego lub kolejnego Unreal Engine. :)
Jedno i drugie. Programuję od kilku lat (nie powiem dokładnie ile, bo już straciłem rachubę ;) ).
Programowałem w pascalu jak nie miałem nawet komputera... Mój pierwszy kod powstawał na kartce, bo nie miałem innej możliwości. Nosiłem ze sobą wszędzie dyskietkę, z TP 7 (szkoła podstawowa). Wpraszając się na cudze komputery żeby sobie trochę poprogramować w moim ukochanym języku...
Od początku mi go odradzano. "Koduj w C++ on ma możliwości" powtarzano mi - "To w nim się koduje gry". A ja swoje :P.
Później mój pierwszy skompilowany program to nie kalkulator ani nic w tym stylu tylko gra :).
Później było Delphi i pytanie jak w tym bydlaku napisać grę. Co to za szajs? Widać tylko formularz :/. (i wtedy zakupiłem komputer :) ). I jak u licha pisze się profesjonalne gry? Co gorsza nie miałem internetu.
Po tym mrocznym okresie i poszukiwaniu znalazłem odpowiedź... Ale ona była związana z C++. I zaczęło się wielkie przenoszenie. Gdyby nie programiści C++ nigdy bym się nie nauczył "prawdziwie" kodować. Ale i tak nie lubię tego języka. Strasznie nie podoba mi się jego składnia.
Później był okres intensywnej nauki kodowania i co tu będę pisać - nieciekawy etap do opisywania.
Wielokrotnie byłem kuszony żeby przejść na C++. Niestety... A może i na szczęście koduję w Delphi - I tak zostanie (z tym Delphi to chyba choroba - "Fanatyzm").
Wiele osób za swój język ojczysty ma polski. Moim jest Object Pascal ;).
Co więcej widzę, że na sieci robi się dość dużo o info jak kodować profesjonalnie gry w Delphi. I to mnie cieszy. Sam chętnie wspomagam conieco.
To taka krótka wersja mojej przygody z kodowaniem... Na początku nie było wesoło :(.
PS. Jak przeglądam kod w C/C++ widzę kod w Delphi... To normalne ;) ??? Lol :| Pierwszy raz opisałem swój życiorys - dzięki Kapturku ;P Wkleję go do CV B).
Jeszcze jedno. Nie będę pisać o DOBRZE napisanym kodzie w C++ i jego DOBRZE napisanym odpowiedniku w Delphi, bo to tak naprawdę to samo ;). Nie zawsze trzeba taki kod przenosić. Istnieje wiele sztuczek na kompilowanie kodu C++ w Delphi. Ale jak się przeniesie C++ do delphi to daje to ogromne korzyści (ale dla kodera w Delphi). A o tych nie będę pisać bo i C++ pewnie się niezgodzą a i większość zanudziłaby się na śmierć czytając długie posty...
Jest wiele aspektów kodowania. Ja tworzę kod do gier korzystając ze źródeł w C++ i nie mam najmniejszych problemów z przenoszeniem. Nawet czasem wydaje mi się że Delphi zostało, ukierunkowane by dało się przenieść wszystko z C/C++.
Znowu przynudziłem :D. LOL Ile czasu złazi na pisanie tych postów... A code czeka. Wyczerpująca odpowiedź ?
nie. przede wszystkim to suchy tekst, bez zadnego poparcia. jesli juz cos takiego piszesz, to sprobuj jakos przekonac czytajacych, a kazdy moze napisac, jak dobrze programuje.
Nie będę pisać o DOBRZE napisanym kodzie w C++ i jego DOBRZE napisanym odpowiedniku w Delphi, bo to tak naprawdę to samo ;).
rozumiem, ze to oznacza, ze piszesz dobry kod w Delphi i mozesz to czyms poprzec? w sumie to kolejna bezowocna dyskusja, jesli nie chcesz to nie odpowiadaj.
Po pierwsze nic nie wspomniałem o tym jak koduję i na jakim poziomie.
Co jest lepszego w kodzie przeniesionym z C do Delphi ?
Po pierwsze primo: Objektowa składnia wygląda lepiej w Delphi. I to nie tylko moja opinia (Andre LaMothe koduje tylko w C++ a ciągle go krytykuje a używa go bo mu daje fest możliwości)...
Dwa wskaźniki. Napisz mi to w C++ (śmię twierdzić że Delphi jest lepsze i lepiej wyglądają operacje na wskaźnikach - czytelniejsze) :
program symulacja; {$APPTYPE CONSOLE} type TR = packed record x: array of char; z: char; end; var s: string; x: TR; begin s := #0#0#0#0#0; GetMem(PByte((@s[1])^), 1); PByte((@s[1])^)^ := Ord('a'); s[5] := 'b'; Move(s[1], (@x)^, 5); WriteLn(x.x[0], x.z); ReadLn; end.
Po trzecie: Kod bardziej mi się podoba w Delphi (jest dla mnie czytelniejszy) i jest z tego co testowałem szybszy. Można by wymienić jeszcze kilka DLA mnie ważnych rzeczy ale narazie nic mi nieprzychodzi do głowy.
Odpowiedź pusta bo temat pusty. Nieodbieram zasług C++ i twierdzę też że można programować równie dobrze w Delphi. Wszystko. Kwestia upodobań w składni. Droga kodera Delphi jest moim zdaniem ciekawsza bo przeplata się z C++ i w rezultacie można się lepiej nauczyć kodować. Znając i używając 2 środowisk.
Pozdr dla C++ :) (który mi się niepodoba :) ).
Wiesz HNB - wszystkie przedstawione przez ciebie argumenty mógłbym przedstawić identycznie w stosunku do C++. Temat pusty, bo wybijasz w nim coraz większą dziurę...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
jest darmowy:) :)
sorki że się rospisuje:( powiedźcie jak wrażenia z kożystania z tego programu :)
oki :)
"zmodyfikowany"
Podrasowany silnik Q2 został użyty to stworzenia Half-Life <1>
Tak więc nasz kurs robienia dodatków i map to CS/HL :D
Użytkownik Sir Jedi edytował ten post 07 luty 2005, 19:13
Wiesz co...?? Dziś nawet wchodziłem na jakieś strony a tam widziałem pełne źródełka Q2 :D Poszukaj :)
Ja uważam silnik Q2 za wzór - plik wykonywalny ponad 300 kb a reszta w skryptach - radzę wszystkim przewertować jego cały kod ;) !!
Może odgrzewam stary temat. Ale mam pytanie skąd można pobrać full code silnika Q2. Nie modyfikowanego.
Google!! http://www.google.pl...+source&spell=1.
Pierwszy link http://www.fileaholi.../quake2/source/
Wy sie zajmujecie silnikiem Q2, a id-software wydaje na GPL silnik Q3. Taka informacja pojawila sie ostatnio na happypenguin :P
Heheh nawet mam linka do tego kodu źródłowego q3 :P
ftp.idsoftware.com/idstuff/source/quake3-1.32b-source.zip
PeAcE:)
Dokladnie ja bym wolal sie pobawic kodem zrodlowym Quake 3 niz Q2 :)
Ja juz ten kod analizowalem sobie jakis czas temu(kiedy nie byl jescze na GPL :P) i nie jest to lektura dla osob o malym, a nawet srednim pojeciu o programowaniu w C/C++. :D
Ludzie z id-software to sa magicy, mistrzowie :D Jezeli ktos ma zamiar sie uczyc na podtyswie ich kodu to proponuje od Q1 -> Q2 i dopiero potem przeanalizowac Q3. I jestem pewnien tego co mowie(kazdy kto widzial te kody, wie o czym mowie :D)
nie pisz postów pod postami (swoimi) bo dostaniesz ostrzezenie :rolleyes:
a co do silnika to ma silnik q3 i wlasnie go rozgryzam :)
Ja juz ten kod analizowalem sobie jakis czas temu(kiedy nie byl jescze na GPL :P) i nie jest to lektura dla osob o malym, a nawet srednim pojeciu o programowaniu w C/C++. :D

ble. i tak silniki unreala rulez. Technologicznie rozwalaja w pyl wypociny idsoftware ;) (i nie mowie tu o UE3).
ble. i tak silniki unreala rulez. Technologicznie rozwalaja w pyl wypociny idsoftware ;) (i nie mowie tu o UE3).

C jest dobry:D Da sie w nim cuda wyprawiac, tyle ze malo osob sie go uczy, co uwazam za blad. Ja znam go na dobrym poziomi(nie smiem powiedziec na bdb). I wclae sie nie dziwie ze kod jest w C, znajac C nie ma on tylu tajemnic. Kod Unreala tez jest fajny, mozna sie z niego wiele nauczyc, jednak ja sie wychowalem :P na kodzie Id-Software.
Ale osoby ze slaba znajomoscia jezyka, predzej sie znecheca do nauki, niz za nia wezma po tej lekturze :D
Resistance Is Futile. You Will Be Assimilated!
To może mi ktoś powiem skąd wziąść Unreal Engine ?? Szukałem Google. Nic nie znalazłem.
Niebawem kod źródłowy Quake3 w Delphi! Amen.
Facet nie pisz głupot.
Może mi ktoś powiem gdzie dostać Unreal Engine ??
Facet nie pisz głupot.
Może mi ktoś powiem gdzie dostać Unreal Engine ??

Jak wy się tego wszystkiego nauczyliście (zwłaszcza Ty, Temporal, mimo młodego wieku)? Ja próbuję i dalej jestem ciemny... Dajcie mi jakieś wskazówki.
Jak wy się tego wszystkiego nauczyliście (zwłaszcza Ty, Temporal, mimo młodego wieku)? Ja próbuję i dalej jestem ciemny... Moze dlatego?
Dajcie mi jakieś wskazówki.
Co do temp'a to to po prostu zdolny chlopak jest :P
pozdro
spax.
Facet nie pisz głupot.

przeciążeń operatorów

Witam
Co to jest? Ułatwienie :D Przykład wektorów, są one strukturami (x, y, z), w delphi (na razie) operacji na nich trzeba wykonywać tworząc funkcje (np. dodawania "function VecAdd(vec1, vec2:tvec3):tvec3;"), w cpp zamiast tego można użyć przeciążeń operatorów i napisać tak: "vec3 = vec1 + vec2" ;)
Heh :blink: . To nie są głupoty tylko tak jest. Delphi ma wielu zagorzałch fanów i nawet sobie nie zdajesz sprawy jakich (wątpię żeby c++ takich miało). I mogę Ciebie zapewnić że każdy z nich przeniesie WSZYSTKO z C/C++ do Delphi. Ten "wasz" magiczny kod w C to nic niezwykłego dla prawdziwych delphiarzy. Bo każdy prawdziwy delphiarz przenosi spore ilości z C i C++ bez problemu.
eeee... to np. metaprogramowanie da sie zrobic w delphi ? ;p.
Delphi ma wielu zagorzałch fanów[...]
I to mnie dziwi. Wydaje mi się że kompilator vc++ M$ jest szybszy od "syfu" (dla mnie) Borlanda. Te buildery i delphi dają duże pliki, śmieci (zamiast normalnych okien dialogowych jakieś RCDATA...) i są wolniejsze, ale coraz więcej ludzi w nich programuje. <_<
//edit: programujący w środowiskach borlanda - nie obraźcie się :)
Użytkownik v0lt edytował ten post 01 wrzesień 2005, 12:52
Hm...moze temat Dlephi vs C\C++ pozostawicie w spokoju bo znów znacznie sie wojna.
A Delphi ma tylku zwolenników w Polsce za zach. granica C\C++ ma ich duzo wiecej niz Delphi.
Co do temp'a to to po prostu zdolny chlopak jest :P

Wydaje mi się że kompilator vc++ M$ jest szybszy od "syfu" (dla mnie) Borlanda.

ach ci fanatycy. a ty sie opierasz na swoich wieloletnich doswiadczeniach z DOBRZE napisanym kodem Delphi vs DOBRZE napisanym kodem C++ czy na zdaniu innych fanatykow?
Tylko nie rozpoczynajcie wojny... :P
Kurde, co to za jakaś moda objerzdżania C++ :P. Od paru dni, jak sie pojawi jakiś fanatyk jakiegoś języka (w przewadze Delphi) od razu mówi, że C++ jest 2xmln gorszy :/. Radzę się zastanowić nad sensem pisania tego, bo to i tak do niczego nie doprowadzi: ja nie zrezygnuje z pisania w C/C++ i także połowa programistów nie przejdzie na Delphi/OP/Pascal/C#/Java/J#/VB (niepotrzebne skreślić).
Ja jako koder C++ musze znać część zagadnień z innych języków, bo to ułatwia analize kodu oraz rozwiązań. A że pech chciał, że jestem w kraju gdzie większość zapalonych koderów pisze w OP, to mnie zmusiło by poznać ten język do stopnia podstawowego.
A stwierdzenie, że koderzy Delphi lepiej znają język C/C++ od koderów tego języka jest śmieszne i zachacza o paradoks.
Co do silnika z serii Qx. Choć to kod w C, to od strony logicznej można się wiele nauczyć. Ja cenie tam używanie OpenGL, dlatego mogę poznać wiele sztuczek związanych z tym api (btw: "FIXME: 3dfx must fix this shit" :) ). Jednak co do rozwiązań w technologii, i tak Unreal wygrywa - w oficjalnym źródle nie ma kodu źródłowego biblioteczki rysującej, ale jest za to budowa całego silnika (już w C++ z użyciem większości jego arkanów). Teraz cierpliwie czekać, aż Epic uraczy nas pełnym żródłem tego lub kolejnego Unreal Engine. :)
Jedno i drugie. Programuję od kilku lat (nie powiem dokładnie ile, bo już straciłem rachubę ;) ).
Programowałem w pascalu jak nie miałem nawet komputera... Mój pierwszy kod powstawał na kartce, bo nie miałem innej możliwości. Nosiłem ze sobą wszędzie dyskietkę, z TP 7 (szkoła podstawowa). Wpraszając się na cudze komputery żeby sobie trochę poprogramować w moim ukochanym języku...
Od początku mi go odradzano. "Koduj w C++ on ma możliwości" powtarzano mi - "To w nim się koduje gry". A ja swoje :P.
Później mój pierwszy skompilowany program to nie kalkulator ani nic w tym stylu tylko gra :).
Później było Delphi i pytanie jak w tym bydlaku napisać grę. Co to za szajs? Widać tylko formularz :/. (i wtedy zakupiłem komputer :) ). I jak u licha pisze się profesjonalne gry? Co gorsza nie miałem internetu.
Po tym mrocznym okresie i poszukiwaniu znalazłem odpowiedź... Ale ona była związana z C++. I zaczęło się wielkie przenoszenie. Gdyby nie programiści C++ nigdy bym się nie nauczył "prawdziwie" kodować. Ale i tak nie lubię tego języka. Strasznie nie podoba mi się jego składnia.
Później był okres intensywnej nauki kodowania i co tu będę pisać - nieciekawy etap do opisywania.
Wielokrotnie byłem kuszony żeby przejść na C++. Niestety... A może i na szczęście koduję w Delphi - I tak zostanie (z tym Delphi to chyba choroba - "Fanatyzm").
Wiele osób za swój język ojczysty ma polski. Moim jest Object Pascal ;).
Co więcej widzę, że na sieci robi się dość dużo o info jak kodować profesjonalnie gry w Delphi. I to mnie cieszy. Sam chętnie wspomagam conieco.
To taka krótka wersja mojej przygody z kodowaniem... Na początku nie było wesoło :(.
PS. Jak przeglądam kod w C/C++ widzę kod w Delphi... To normalne ;) ??? Lol :| Pierwszy raz opisałem swój życiorys - dzięki Kapturku ;P Wkleję go do CV B).
Jeszcze jedno. Nie będę pisać o DOBRZE napisanym kodzie w C++ i jego DOBRZE napisanym odpowiedniku w Delphi, bo to tak naprawdę to samo ;). Nie zawsze trzeba taki kod przenosić. Istnieje wiele sztuczek na kompilowanie kodu C++ w Delphi. Ale jak się przeniesie C++ do delphi to daje to ogromne korzyści (ale dla kodera w Delphi). A o tych nie będę pisać bo i C++ pewnie się niezgodzą a i większość zanudziłaby się na śmierć czytając długie posty...
Jest wiele aspektów kodowania. Ja tworzę kod do gier korzystając ze źródeł w C++ i nie mam najmniejszych problemów z przenoszeniem. Nawet czasem wydaje mi się że Delphi zostało, ukierunkowane by dało się przenieść wszystko z C/C++.
Znowu przynudziłem :D. LOL Ile czasu złazi na pisanie tych postów... A code czeka. Wyczerpująca odpowiedź ?
nie. przede wszystkim to suchy tekst, bez zadnego poparcia. jesli juz cos takiego piszesz, to sprobuj jakos przekonac czytajacych, a kazdy moze napisac, jak dobrze programuje.
Nie będę pisać o DOBRZE napisanym kodzie w C++ i jego DOBRZE napisanym odpowiedniku w Delphi, bo to tak naprawdę to samo ;).
rozumiem, ze to oznacza, ze piszesz dobry kod w Delphi i mozesz to czyms poprzec? w sumie to kolejna bezowocna dyskusja, jesli nie chcesz to nie odpowiadaj.
Po pierwsze nic nie wspomniałem o tym jak koduję i na jakim poziomie.
Co jest lepszego w kodzie przeniesionym z C do Delphi ?
Po pierwsze primo: Objektowa składnia wygląda lepiej w Delphi. I to nie tylko moja opinia (Andre LaMothe koduje tylko w C++ a ciągle go krytykuje a używa go bo mu daje fest możliwości)...
Dwa wskaźniki. Napisz mi to w C++ (śmię twierdzić że Delphi jest lepsze i lepiej wyglądają operacje na wskaźnikach - czytelniejsze) :
program symulacja; {$APPTYPE CONSOLE} type TR = packed record x: array of char; z: char; end; var s: string; x: TR; begin s := #0#0#0#0#0; GetMem(PByte((@s[1])^), 1); PByte((@s[1])^)^ := Ord('a'); s[5] := 'b'; Move(s[1], (@x)^, 5); WriteLn(x.x[0], x.z); ReadLn; end.
Po trzecie: Kod bardziej mi się podoba w Delphi (jest dla mnie czytelniejszy) i jest z tego co testowałem szybszy. Można by wymienić jeszcze kilka DLA mnie ważnych rzeczy ale narazie nic mi nieprzychodzi do głowy.
Odpowiedź pusta bo temat pusty. Nieodbieram zasług C++ i twierdzę też że można programować równie dobrze w Delphi. Wszystko. Kwestia upodobań w składni. Droga kodera Delphi jest moim zdaniem ciekawsza bo przeplata się z C++ i w rezultacie można się lepiej nauczyć kodować. Znając i używając 2 środowisk.
Pozdr dla C++ :) (który mi się niepodoba :) ).
Wiesz HNB - wszystkie przedstawione przez ciebie argumenty mógłbym przedstawić identycznie w stosunku do C++. Temat pusty, bo wybijasz w nim coraz większą dziurę...