Ĺadny brzuch
Tworzę z kolegami grę. Fabuła i takie tam przygotowywane są od trzech lat. Myślę, że najwyższy czas by zacząć coś działać w programowaniu. Mój problem tkwi w wyborze silnika graficznego do gry. Gra ma być TPP (silnik powinien radzić sobie z otwartymi przestrzeniami). Modele mamy przygotowane (ok 2500 tris/model człowieka). Silnik powinien mieć bezproblemową obsługę jeśli chodzi o kompilacje (nie jak Ogre, który wymaga STL portów, SP 3+ dla VC6.0 itd) Jaki silnik graficzny stawi czoło naszym wymaganiom? Wiem, że robienie własnego silnika nie ma najmniejszego sensu gdyż w życiu nie będzie on lepszy od tych robionych przez ludzi którzy robią silniki.
Jaki silnik polecacie?
Wiem, że robienie własnego silnika nie ma najmniejszego sensu gdyż w życiu nie będzie on lepszy od tych robionych przez ludzi którzy robią silniki.
kto w dzisiejszych czasach tworzył by nowy silnik graficzny i fizyczny? albo sie robi gry, albo silniki. wiem z własnego doświadczenia, że jak zacznie sie robić silnik to ciężko będzie go skończyć (ciągle czegoś będzie brakować). Nie mam czasu na robienie silnika. team czeka i tyle a ja sie nie będe zabawiał w udawanie bohatera co własny silnik robi (i tak byłby kiepski).
silnik fizyczny mamy już dawno wybrany (Newton - dobry do gier w przeciwieństwie do ODE)
//
pozostał silnik graficzny. myślę nad Irrlichtem lub CrystalSpace. Irrlichta opanowałem już przy BloodGiverze (więcej tu: http://wasted.xt.pl ) i sądze, że troche za prosty jest (chodzi o możliwości) Może polecacie jakiś inny?
Użytkownik Herion edytował ten post 31 grudzień 2005, 09:37
(Newton - dobry do gier w przeciwieństwie do ODE) Co masz do ODE ?. Uzywam ode i jest mi z tym dobrze. Ciekawe ze tacy goscie od np S.T.A.L.K.E.R-a tez uzywaja (i nie tylko oni ...). Sie nie ma wiedzy to sie nie umie, a nie twierdzi "nie nadaje sie" ;p
miałem na myśli to, że ODE jest przystosowany do realistycznych symulacji fizycznych (na początku, ale okazał sie przydatny bardziej jako silnik fiz. do gier (bloodrayne 2 ;) )), a newton jest prostym silnikiem stworzonym z naciskiem na zastosowanie w grach.
widze, że nadal nikt niewymienił żadnego silnika graficznego... ehh...
widze, że nadal nikt niewymienił żadnego silnika graficznego... ehh...
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.
A i jeszcze jedno.Każdy prorgamista co robi gre czy program i chce np go spzedawać nie może mnieć nic darmowego czyli coś od kogoś.Wszysto muśi być samemu napisane.A jak się ma około 20 tys to się wykupuje prawa i wtedy można legalnie sprzedawać.
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.
silnik oczywiście miło było by mieć na licencji GPL np. irrlicht ;)
stuff mamy legalny, postaram się zaktualizować na stronie Wasteda nasze wyposażenie (legalne)
- grę zamierzam sprzedawać ;) jak sie oczywiście uda.
a ja też sie pochwale:
team (właściwie to tylko ja z teamu) ma 1 sukces na koncie: - 1. miejsce w ogólnopolskim konkursie na gre edukacyjną ;)
Użytkownik Herion edytował ten post 31 grudzień 2005, 13:16
A i jeszcze jedno.Każdy prorgamista co robi gre czy program i chce np go spzedawać nie może mnieć nic darmowego czyli coś od kogoś. Bzdura
Wszysto muśi być samemu napisane. Kolejna bzdura
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:(ciach) I co z tego ?.
Ja mam dyplom mgr inz. moj "certyfikat" to kilkanascie lat programowania w c++, cos kolo 8 lat projektowania/pisania silnikow do gier, kilka lat pracy zawodowej jako programerek - i czy to ma jakies znaczenie ? - ZADNE ! ;)
silnik oczywiście miło było by mieć na licencji GPL Chciales powiedziec LGPL (lub podobne). Bo GPL wymusza danie (udostepnienie) zrodelek
Użytkownik st3tc edytował ten post 31 grudzień 2005, 14:27
(...)
Nie przejmuj się nim; w co drugim temacie odgrywa kogo innego - raz jest expert w programowaniu, a raz początkujący. Po Twoim poscie sprawdzilem i fakt - masakra ;)
Użytkownik st3tc edytował ten post 31 grudzień 2005, 15:27
Ja się tesz pohwale że mam 1 miejszcze w polsce z piszania programu w JAVA.Jeśli ktoś chce to przesle mu na maila dowut.
Ja się tesz pohwale że mam 1 miejszcze w polsce z piszania programu w JAVA.Jeśli ktoś chce to przesle mu na maila dowut.
Przyznam się.Jestem początkujący w c++.A delphi,java jestem profesionalistą mam certefikat do tych języków.Biore udział w piszaniu jedneo programu dlauni teraz.I jestem programistą od 12 lat.Może macie racje z tym co napisałem że nie można mnieć nic od nikogo ten silnik,bo nieznam się dobże na tym moje zainsteresowania to programowanie,grafika,siec i administracja a nie prawo.
Szkoda nawet komentować...
godulabuli - ile Ty masz lat?
//EDIT
Po zdekodowaniu:
INTERNAL DECODER ERROR Sorka, muszę jeszcze popracować nad zrozumieniem tej wypowiedzi.....
//EDIT 2
Nie no sorka, ale z Twoich postów wynika tylko, że nam kit wciskasz. Wszystko co piszesz świadczy o tym, że nie masz pojęcia o programowaniu w ogóle. Z resztą jakbyś miał jakieś doświadczenie, to byś tylu błędów w postach nie sadził, bo przy programowaniu wyrabia się umiejętność szybkiego pisania *z poprawianiem błędów składniowych*...
//EDIT 3
prorgamistac++ - w ogóle...
Hmm... a tak BTW, to widzę nowy user... ciekawe dlaczego akurat pierwszy post tutaj. Nie, żebym teorii spiskowych jakichś się doszukiwał, ale wygląda to dosyć podejrzanie. Tak czy siak - krytykowanie innych to nienajlepszy sposób na przedstawienie się na forum...
//EDIT 4
st3tc - jasne :) Ile za wykupienie licencji? A i sama biblioteka, czy pełne źródła? :)
Użytkownik TeMPOraL edytował ten post 31 grudzień 2005, 22:12
@Herion:
Użyj sobie silnika Quake3. Wiem, że jest FPP, ale można łatwo zamienić na TPP :) Źródła silnika q3 są już dostępne i źródła samej gry q3 też chyba o ile sie nie mylę.
@Herion:
Użyj sobie silnika Quake3. Wiem, że jest FPP, ale można łatwo zamienić na TPP :) Źródła silnika q3 są już dostępne i źródła samej gry q3 też chyba o ile sie nie mylę.
Przyznam się.Jestem początkujący w c++.A delphi,java jestem profesionalistą mam certefikat do tych języków.Biore udział w piszaniu jedneo programu dlauni teraz.I jestem programistą od 12 lat.Może macie racje z tym co napisałem że nie można mnieć nic od nikogo ten silnik,bo nieznam się dobże na tym moje zainsteresowania to programowanie,grafika,siec i administracja a nie prawo.
Sorry ale musialem
{ot}
godulabuli:
Taki jestes zaawansowany programista mowisz :> :
http://forum.ks-eksp...49&#entry508249
Podpadasz mi poraz 5 :> :rolleyes:
{/ot}
Aż starch pomyśleć co taki "zaawansowany" jest w stanie zrobić z kodem :P
Moim zdaniem nie ma sensu pisać własnego silnika graficznego w ( sorry ) tego typu produkcjach. Może i byłoby to pouczające i programiści zyskali by duże doświadczenie ale trwało by to bardzo długo. O tym że gotowe silniki są "fajne" i "ładne" a przedewszystkim ekonomiczne - świadczą o tym komercyjne produkcje.
OT
godulabuli to kolejne wcielenie typka ktory chcial robic gre a potem stworzyl strone o "kalkulatorkach"
Do godulabuli - dopisz sobie cyferke 12 do nika (wiesz od 12 lat programujesz ;-) ) wtedy nikt cie nie bedzie traktował powarzenie i bedzie wszystko ok.
Tak, próbowałem kilka razy robić własną grę (taką nieambitną) na własnym silniku. Nawet świetna zabawa, ale jak przyjdzie co do czego, i trzeba sie wziąć do roboty, to wolę postawić na pewny, gotowy silnik. (choć jeszcze niedawno myślałem "zróby własne wszystko, zmądrzejemy itd...", ale przejżałem na oczy, pisanie takiej gry mogło by się wydłużyć o rok, a to troche dużo) W końcu jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi...
jeszcze się zastanowie nad tym irrlichtem... (licencja koniecznie musi być LGPL bo czubem nie jestem żeby kodzik rozdawać ;) )
//
W razie czego, team ma dość kasy na Torque (TGE, i TSE) ;)
Użytkownik Herion edytował ten post 01 styczeń 2006, 12:33
Analizując posty tego tematu wiele się dowiedziałem i nieźle pomogliście mi i może innym. Mam jednak jeszcze jedno pytanko - jaki silnik byłby dobry do napisania wyścigów. Poszukuje takiego silnika 3d, najlepiej jakiegoś starego np. z 96/98 roku, tak aby poanalizować - może się czegoś nauczyć. Jestem uczniem II klasy liceum, więc swoją przygodę z programowaniem dopiero zaczynam. Opracowałem np. prosty engine 2D w C++ itd. ale to nieważne. Z kolegami tworzymy swoją grę (jest to takie coś czego w grach jeszcze nie było). Mamy do dyspozycji 3d maxa więc tam robimy modele i animacje. Być może mi pomożecie, a jak nie to trudno rozwiniemy jeszcze nasz silniczek 2d i będzie gra w 2d.
Jestem uczniem II klasy liceum, więc swoją przygodę z programowaniem dopiero zaczynam
jeszcze się zastanowie nad tym irrlichtem... (licencja koniecznie musi być LGPL bo czubem nie jestem żeby kodzik rozdawać)
Wybacz, może źle zrozumiałem... nazywasz grupe dziesiątek tysięcy świetnych programistów, między innymi ludzi którzy stworzyli wspomnianego irrlichta ( tak btw. skończyłes kiedyś projekt choćby w części porównywalny z tym silnikiem ? ) "czubami", i przy okazji mimo to rozpatrujesz, żeby wziąć ich prace i jej użyć ? Będziesz używał w swoim projekcie czegoś co napisały czuby ?
Wybacz, może źle zrozumiałem... nazywasz grupe dziesiątek tysięcy świetnych programistów, między innymi ludzi którzy stworzyli wspomnianego irrlichta ( tak btw. skończyłes kiedyś projekt choćby w części porównywalny z tym silnikiem ? ) "czubami", i przy okazji mimo to rozpatrujesz, żeby wziąć ich prace i jej użyć ? Będziesz używał w swoim projekcie czegoś co napisały czuby ?
Ależ to jest oczywiste, że nie będzie udostępniał jej kodu... ale czy przy okazji koniecznie będzie nazywał wszystkich którzy kod udostępniają "czubkami" ?
whatever, End of Topic z mojej strony...
Ależ to jest oczywiste, że nie będzie udostępniał jej kodu... ale czy przy okazji koniecznie będzie nazywał wszystkich którzy kod udostępniają "czubkami" ?
whatever, End of Topic z mojej strony...
Raczej wydaje mu sie, ze jego kod bedzie taki fajny, ze kazdy bedzie chcial go kopiowac :P Szczerze mowiac - watpie w to :P
Tworzę z kolegami grę...
Czy mo się wydaje, czy jak się tworzy, to wszystko się robi samemu? Nazywaj rzeczy po imieniu, że chcesz zbudować kolejną beznadziejną grę opartą na silniku jakieś niedoróbki, bo porwdziwych dzieł niema w necie!
(nie czytałem postów)
No, bo angielskich t.j sporo...
Aż takiego problemu to nie ma, ale zawsze lepiej mieć cos w rodzimym języku.
Te angielskie serwisy operują tak prostym angielskim, że nikt nie powinien mieć problemów z jego zrozumieniem. Językami rodzimymi programisty powinny być angielski i assembler :P
A Może ekspert poruszył by kwestie gotowych silników?
Czy mo się wydaje, czy jak się tworzy, to wszystko się robi samemu? Nazywaj rzeczy po imieniu, że chcesz zbudować kolejną beznadziejną grę opartą na silniku jakieś niedoróbki, bo porwdziwych dzieł niema w necie!
(nie czytałem postów)
Jak nie ma jak są? Odpalam eMule i mam wszystkie gry świata! :smoke:
BTW. czy na serio twierdzisz, że znajdziesz fajną grę w necie do ściągnięcia legalnie za free ;) ?
Użytkownik Herion edytował ten post 26 styczeń 2006, 13:53
BTW. czy na serio twierdzisz, że znajdziesz fajną grę w necie do ściągnięcia legalnie za free ;) ?
No dobra, a wie ktoś gdzie można dostać żródła kodu Quake`a III?
No dobra, a wie ktoś gdzie można dostać żródła kodu Quake`a III? Np. stąd? (pierwszy link z google) http://www.planetqua...ke3/files.shtml
lub stąd http://www.fileshack...ited.x?fid=7547
tu też jest ftp://ftp.idsoftware.../quake3/source/
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 06 luty 2006, 17:26
Przepraszam, ale muszę to skomentować :excl:
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.
Przepraszam, ale muszę to skomentować :excl:
Jak ktoś z wyższym wykształceniem i specjalizacją w programowaniu nie potrafi dobrze pisać na klawiaturze i popełnia takie błedy których w słownikach nie przewidziano. Nie mogę tego pojąc, czym może mi to ktoś wytłumaczyć ?
Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Jaki silnik polecacie?
Wiem, że robienie własnego silnika nie ma najmniejszego sensu gdyż w życiu nie będzie on lepszy od tych robionych przez ludzi którzy robią silniki.

kto w dzisiejszych czasach tworzył by nowy silnik graficzny i fizyczny? albo sie robi gry, albo silniki. wiem z własnego doświadczenia, że jak zacznie sie robić silnik to ciężko będzie go skończyć (ciągle czegoś będzie brakować). Nie mam czasu na robienie silnika. team czeka i tyle a ja sie nie będe zabawiał w udawanie bohatera co własny silnik robi (i tak byłby kiepski).
silnik fizyczny mamy już dawno wybrany (Newton - dobry do gier w przeciwieństwie do ODE)
//
pozostał silnik graficzny. myślę nad Irrlichtem lub CrystalSpace. Irrlichta opanowałem już przy BloodGiverze (więcej tu: http://wasted.xt.pl ) i sądze, że troche za prosty jest (chodzi o możliwości) Może polecacie jakiś inny?
Użytkownik Herion edytował ten post 31 grudzień 2005, 09:37
(Newton - dobry do gier w przeciwieństwie do ODE) Co masz do ODE ?. Uzywam ode i jest mi z tym dobrze. Ciekawe ze tacy goscie od np S.T.A.L.K.E.R-a tez uzywaja (i nie tylko oni ...). Sie nie ma wiedzy to sie nie umie, a nie twierdzi "nie nadaje sie" ;p
miałem na myśli to, że ODE jest przystosowany do realistycznych symulacji fizycznych (na początku, ale okazał sie przydatny bardziej jako silnik fiz. do gier (bloodrayne 2 ;) )), a newton jest prostym silnikiem stworzonym z naciskiem na zastosowanie w grach.
widze, że nadal nikt niewymienił żadnego silnika graficznego... ehh...
widze, że nadal nikt niewymienił żadnego silnika graficznego... ehh...

Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.
A i jeszcze jedno.Każdy prorgamista co robi gre czy program i chce np go spzedawać nie może mnieć nic darmowego czyli coś od kogoś.Wszysto muśi być samemu napisane.A jak się ma około 20 tys to się wykupuje prawa i wtedy można legalnie sprzedawać.
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.

silnik oczywiście miło było by mieć na licencji GPL np. irrlicht ;)
stuff mamy legalny, postaram się zaktualizować na stronie Wasteda nasze wyposażenie (legalne)
- grę zamierzam sprzedawać ;) jak sie oczywiście uda.
a ja też sie pochwale:
team (właściwie to tylko ja z teamu) ma 1 sukces na koncie: - 1. miejsce w ogólnopolskim konkursie na gre edukacyjną ;)
Użytkownik Herion edytował ten post 31 grudzień 2005, 13:16
A i jeszcze jedno.Każdy prorgamista co robi gre czy program i chce np go spzedawać nie może mnieć nic darmowego czyli coś od kogoś. Bzdura
Wszysto muśi być samemu napisane. Kolejna bzdura
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:(ciach) I co z tego ?.
Ja mam dyplom mgr inz. moj "certyfikat" to kilkanascie lat programowania w c++, cos kolo 8 lat projektowania/pisania silnikow do gier, kilka lat pracy zawodowej jako programerek - i czy to ma jakies znaczenie ? - ZADNE ! ;)
silnik oczywiście miło było by mieć na licencji GPL Chciales powiedziec LGPL (lub podobne). Bo GPL wymusza danie (udostepnienie) zrodelek
Użytkownik st3tc edytował ten post 31 grudzień 2005, 14:27
(...)

Nie przejmuj się nim; w co drugim temacie odgrywa kogo innego - raz jest expert w programowaniu, a raz początkujący. Po Twoim poscie sprawdzilem i fakt - masakra ;)
Użytkownik st3tc edytował ten post 31 grudzień 2005, 15:27
Ja się tesz pohwale że mam 1 miejszcze w polsce z piszania programu w JAVA.Jeśli ktoś chce to przesle mu na maila dowut.
Ja się tesz pohwale że mam 1 miejszcze w polsce z piszania programu w JAVA.Jeśli ktoś chce to przesle mu na maila dowut.

Przyznam się.Jestem początkujący w c++.A delphi,java jestem profesionalistą mam certefikat do tych języków.Biore udział w piszaniu jedneo programu dlauni teraz.I jestem programistą od 12 lat.Może macie racje z tym co napisałem że nie można mnieć nic od nikogo ten silnik,bo nieznam się dobże na tym moje zainsteresowania to programowanie,grafika,siec i administracja a nie prawo.
Szkoda nawet komentować...
godulabuli - ile Ty masz lat?
//EDIT
Po zdekodowaniu:
INTERNAL DECODER ERROR Sorka, muszę jeszcze popracować nad zrozumieniem tej wypowiedzi.....
//EDIT 2
Nie no sorka, ale z Twoich postów wynika tylko, że nam kit wciskasz. Wszystko co piszesz świadczy o tym, że nie masz pojęcia o programowaniu w ogóle. Z resztą jakbyś miał jakieś doświadczenie, to byś tylu błędów w postach nie sadził, bo przy programowaniu wyrabia się umiejętność szybkiego pisania *z poprawianiem błędów składniowych*...
//EDIT 3
prorgamistac++ - w ogóle...
Hmm... a tak BTW, to widzę nowy user... ciekawe dlaczego akurat pierwszy post tutaj. Nie, żebym teorii spiskowych jakichś się doszukiwał, ale wygląda to dosyć podejrzanie. Tak czy siak - krytykowanie innych to nienajlepszy sposób na przedstawienie się na forum...
//EDIT 4
st3tc - jasne :) Ile za wykupienie licencji? A i sama biblioteka, czy pełne źródła? :)
Użytkownik TeMPOraL edytował ten post 31 grudzień 2005, 22:12
@Herion:
Użyj sobie silnika Quake3. Wiem, że jest FPP, ale można łatwo zamienić na TPP :) Źródła silnika q3 są już dostępne i źródła samej gry q3 też chyba o ile sie nie mylę.
@Herion:
Użyj sobie silnika Quake3. Wiem, że jest FPP, ale można łatwo zamienić na TPP :) Źródła silnika q3 są już dostępne i źródła samej gry q3 też chyba o ile sie nie mylę.

Przyznam się.Jestem początkujący w c++.A delphi,java jestem profesionalistą mam certefikat do tych języków.Biore udział w piszaniu jedneo programu dlauni teraz.I jestem programistą od 12 lat.Może macie racje z tym co napisałem że nie można mnieć nic od nikogo ten silnik,bo nieznam się dobże na tym moje zainsteresowania to programowanie,grafika,siec i administracja a nie prawo.

Sorry ale musialem
{ot}
godulabuli:
Taki jestes zaawansowany programista mowisz :> :
http://forum.ks-eksp...49&#entry508249
Podpadasz mi poraz 5 :> :rolleyes:
{/ot}
Aż starch pomyśleć co taki "zaawansowany" jest w stanie zrobić z kodem :P
Moim zdaniem nie ma sensu pisać własnego silnika graficznego w ( sorry ) tego typu produkcjach. Może i byłoby to pouczające i programiści zyskali by duże doświadczenie ale trwało by to bardzo długo. O tym że gotowe silniki są "fajne" i "ładne" a przedewszystkim ekonomiczne - świadczą o tym komercyjne produkcje.
OT
godulabuli to kolejne wcielenie typka ktory chcial robic gre a potem stworzyl strone o "kalkulatorkach"
Do godulabuli - dopisz sobie cyferke 12 do nika (wiesz od 12 lat programujesz ;-) ) wtedy nikt cie nie bedzie traktował powarzenie i bedzie wszystko ok.
Tak, próbowałem kilka razy robić własną grę (taką nieambitną) na własnym silniku. Nawet świetna zabawa, ale jak przyjdzie co do czego, i trzeba sie wziąć do roboty, to wolę postawić na pewny, gotowy silnik. (choć jeszcze niedawno myślałem "zróby własne wszystko, zmądrzejemy itd...", ale przejżałem na oczy, pisanie takiej gry mogło by się wydłużyć o rok, a to troche dużo) W końcu jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi...
jeszcze się zastanowie nad tym irrlichtem... (licencja koniecznie musi być LGPL bo czubem nie jestem żeby kodzik rozdawać ;) )
//
W razie czego, team ma dość kasy na Torque (TGE, i TSE) ;)
Użytkownik Herion edytował ten post 01 styczeń 2006, 12:33
Analizując posty tego tematu wiele się dowiedziałem i nieźle pomogliście mi i może innym. Mam jednak jeszcze jedno pytanko - jaki silnik byłby dobry do napisania wyścigów. Poszukuje takiego silnika 3d, najlepiej jakiegoś starego np. z 96/98 roku, tak aby poanalizować - może się czegoś nauczyć. Jestem uczniem II klasy liceum, więc swoją przygodę z programowaniem dopiero zaczynam. Opracowałem np. prosty engine 2D w C++ itd. ale to nieważne. Z kolegami tworzymy swoją grę (jest to takie coś czego w grach jeszcze nie było). Mamy do dyspozycji 3d maxa więc tam robimy modele i animacje. Być może mi pomożecie, a jak nie to trudno rozwiniemy jeszcze nasz silniczek 2d i będzie gra w 2d.
Jestem uczniem II klasy liceum, więc swoją przygodę z programowaniem dopiero zaczynam

jeszcze się zastanowie nad tym irrlichtem... (licencja koniecznie musi być LGPL bo czubem nie jestem żeby kodzik rozdawać)
Wybacz, może źle zrozumiałem... nazywasz grupe dziesiątek tysięcy świetnych programistów, między innymi ludzi którzy stworzyli wspomnianego irrlichta ( tak btw. skończyłes kiedyś projekt choćby w części porównywalny z tym silnikiem ? ) "czubami", i przy okazji mimo to rozpatrujesz, żeby wziąć ich prace i jej użyć ? Będziesz używał w swoim projekcie czegoś co napisały czuby ?
Wybacz, może źle zrozumiałem... nazywasz grupe dziesiątek tysięcy świetnych programistów, między innymi ludzi którzy stworzyli wspomnianego irrlichta ( tak btw. skończyłes kiedyś projekt choćby w części porównywalny z tym silnikiem ? ) "czubami", i przy okazji mimo to rozpatrujesz, żeby wziąć ich prace i jej użyć ? Będziesz używał w swoim projekcie czegoś co napisały czuby ?

Ależ to jest oczywiste, że nie będzie udostępniał jej kodu... ale czy przy okazji koniecznie będzie nazywał wszystkich którzy kod udostępniają "czubkami" ?
whatever, End of Topic z mojej strony...
Ależ to jest oczywiste, że nie będzie udostępniał jej kodu... ale czy przy okazji koniecznie będzie nazywał wszystkich którzy kod udostępniają "czubkami" ?
whatever, End of Topic z mojej strony...

Raczej wydaje mu sie, ze jego kod bedzie taki fajny, ze kazdy bedzie chcial go kopiowac :P Szczerze mowiac - watpie w to :P
Tworzę z kolegami grę...

Czy mo się wydaje, czy jak się tworzy, to wszystko się robi samemu? Nazywaj rzeczy po imieniu, że chcesz zbudować kolejną beznadziejną grę opartą na silniku jakieś niedoróbki, bo porwdziwych dzieł niema w necie!
(nie czytałem postów)

No, bo angielskich t.j sporo...

Aż takiego problemu to nie ma, ale zawsze lepiej mieć cos w rodzimym języku.
Te angielskie serwisy operują tak prostym angielskim, że nikt nie powinien mieć problemów z jego zrozumieniem. Językami rodzimymi programisty powinny być angielski i assembler :P
A Może ekspert poruszył by kwestie gotowych silników?
Czy mo się wydaje, czy jak się tworzy, to wszystko się robi samemu? Nazywaj rzeczy po imieniu, że chcesz zbudować kolejną beznadziejną grę opartą na silniku jakieś niedoróbki, bo porwdziwych dzieł niema w necie!
(nie czytałem postów)
Jak nie ma jak są? Odpalam eMule i mam wszystkie gry świata! :smoke:
BTW. czy na serio twierdzisz, że znajdziesz fajną grę w necie do ściągnięcia legalnie za free ;) ?
Użytkownik Herion edytował ten post 26 styczeń 2006, 13:53
BTW. czy na serio twierdzisz, że znajdziesz fajną grę w necie do ściągnięcia legalnie za free ;) ?

No dobra, a wie ktoś gdzie można dostać żródła kodu Quake`a III?
No dobra, a wie ktoś gdzie można dostać żródła kodu Quake`a III? Np. stąd? (pierwszy link z google) http://www.planetqua...ke3/files.shtml
lub stąd http://www.fileshack...ited.x?fid=7547
tu też jest ftp://ftp.idsoftware.../quake3/source/
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 06 luty 2006, 17:26
Przepraszam, ale muszę to skomentować :excl:
Cześć.Możemy razem pracować mam wykstałcenie wyszcze w kierunku informatyki.Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
Java
Visual Basic
Delphi
Pomoge wam napsać silkin=k graficzny mam firme wszystko co poczebne do tej pracy.Jeśli jestes zainteresowany to pisz.Pracowałem przez 2 lata w gdata.Teraz mam własną firme która koczy pisać prorgam do nagrywania płyt i graficzny edytor stron a ja się biore za pisanie programu do robienia partycji.

Przepraszam, ale muszę to skomentować :excl:
Jak ktoś z wyższym wykształceniem i specjalizacją w programowaniu nie potrafi dobrze pisać na klawiaturze i popełnia takie błedy których w słownikach nie przewidziano. Nie mogę tego pojąc, czym może mi to ktoś wytłumaczyć ?

Mam certefikat w posługiwaniu sięjęzykami programowania:
C++
