Ĺadny brzuch
Czy trzeba używać rozszerzeń do biblioteki OpenGL, aby stworzyć dobrą i profesjonalną grę? Czy autorzy dobrych gier takich jak Quake używają takich rozszerzeń czy wystarcza im sama biblioteka graficzna?
Czy trzeba używać rozszerzeń do biblioteki OpenGL, aby stworzyć dobrą i profesjonalną grę? Czy autorzy dobrych gier takich jak Quake używają takich rozszerzeń czy wystarcza im sama biblioteka graficzna?
Trzeba się zastanowić czym są rozszerzenia. DirectX ma to do siebie, że albo możesz z czegoś korzystać przez wbudowany interfejs, albo nie możesz. Jeśli pojawia się jakaś szczególnie ciekawa możliwość graficzna, to jest dołączana do kolejnej wersji DirectX. OpenGL nie ma natomiast update'ów tak często, za to pozwala korzystać z rozszerzeń - zbioru efektów udostępnianych przez kartę graficzną. To są efekty dodatkowe; niejednokrotnie przyśpieszają wyświetlanie programu, ale nie masz gwarancji że dana karta graficzna takie rozszerzenie obsługuje. W DirectX nie ma tego problemu, bo czego karta nie ma, to obsłuży software renderer ;). Dlatego - jeśli chcesz używać jakiegoś rozszerzenia, to dobrze to przemyśl - czy opłaca się poświęcić przenośność na rzecz wydajności. Dobrze oceń wymagania swojej gry - ja np. nie mogę zagrać w grę jednego z Warsztatowiczów tylko dlatego, że używa rozszerzenia wprowadzonego w GeForce II, i jestem strasznie wkurzony ;).
Pozdrawiam.
Czy trzeba używać rozszerzeń do biblioteki OpenGL, aby stworzyć dobrą i profesjonalną grę? Czy autorzy dobrych gier takich jak Quake używają takich rozszerzeń czy wystarcza im sama biblioteka graficzna?
Kto zajmuje się tymi rozszerzeniami, ktos tego pilnuje czy kazdy wydaje jak chce?
Kto zajmuje się tymi rozszerzeniami, ktos tego pilnuje czy kazdy wydaje jak chce?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Czy trzeba używać rozszerzeń do biblioteki OpenGL, aby stworzyć dobrą i profesjonalną grę? Czy autorzy dobrych gier takich jak Quake używają takich rozszerzeń czy wystarcza im sama biblioteka graficzna?

Trzeba się zastanowić czym są rozszerzenia. DirectX ma to do siebie, że albo możesz z czegoś korzystać przez wbudowany interfejs, albo nie możesz. Jeśli pojawia się jakaś szczególnie ciekawa możliwość graficzna, to jest dołączana do kolejnej wersji DirectX. OpenGL nie ma natomiast update'ów tak często, za to pozwala korzystać z rozszerzeń - zbioru efektów udostępnianych przez kartę graficzną. To są efekty dodatkowe; niejednokrotnie przyśpieszają wyświetlanie programu, ale nie masz gwarancji że dana karta graficzna takie rozszerzenie obsługuje. W DirectX nie ma tego problemu, bo czego karta nie ma, to obsłuży software renderer ;). Dlatego - jeśli chcesz używać jakiegoś rozszerzenia, to dobrze to przemyśl - czy opłaca się poświęcić przenośność na rzecz wydajności. Dobrze oceń wymagania swojej gry - ja np. nie mogę zagrać w grę jednego z Warsztatowiczów tylko dlatego, że używa rozszerzenia wprowadzonego w GeForce II, i jestem strasznie wkurzony ;).
Pozdrawiam.
Czy trzeba używać rozszerzeń do biblioteki OpenGL, aby stworzyć dobrą i profesjonalną grę? Czy autorzy dobrych gier takich jak Quake używają takich rozszerzeń czy wystarcza im sama biblioteka graficzna?

Kto zajmuje się tymi rozszerzeniami, ktos tego pilnuje czy kazdy wydaje jak chce?
Kto zajmuje się tymi rozszerzeniami, ktos tego pilnuje czy kazdy wydaje jak chce?
