Ĺadny brzuch
Willkommen!
Szukałem na google, znalazłem kilka rzeczy o programowaniu na symbianie, a więc do Nokii 6630 ściągnełem ze strony Nokii SKD s60 2nd fp3- co znaczy to fp3?.
next zainstalowałem to, a teraz ściągam carbide express v1_1......
no właśnie, problem znajomości c++ odpada, googli też, ale lenistwo nie, dlatego się pytam
jakie są kompilatory, IDE i SDK potrzebne do programowania na symbiana po 6630?
najbardziej potrzebuję IDE i kompilatiry, znalazłem jakiehgoś Borlanda Mobile Edition, ale google się obraził i nie chce powiedzieć, gdzie to schował
i jeszcze gdzie znajde opisy funkcji do symbiana, np. take screenshot etc.
Except GOOGLE
Użytkownik nrbrt edytował ten post 10 grudzień 2006, 20:00
ja używam CodeWarrior'a + SDK ze strony nokii.
http://www.forum.nok...ks/codewarrior/ przeczytaj to i wszystko jasne.
Willkommen!
ze strony Nokii SKD s60 2nd fp3- co znaczy to fp3?.
feature pack 3 - sa to zbiory dodatkow do kolejnych telefonow nokii. ta wersja wprowadza np. support 3g i innych bzdetow ;)
swoja droga to rowniez niedawno nabylem ten telefon, i tez jestem zainteresowany pisaniem na niego, ale z tego co poczytalem to pisze sie dosc niewygodnie (zupelnie inna konwencja pisania niz na pc)
tu jest dosc fajny tutek http://www.sciabarra...mbian-tutorial/
swoja droga to na symbiana jest port SDL, macie jakies linki do tutoriali na ten temat?
z tego co poczytalem to pisze sie dosc niewygodnie (zupelnie inna konwencja pisania niz na pc)
niestety to prawda, zanim sie polapalem jak zrobi hello world to minelo sporo czasu :]
swoja droga to na symbiana jest port SDL, macie jakies linki do tutoriali na ten temat?
akurat o sdl nic nie mam, ale w sdk do mojej wersji symbiana (s60 v3) jest kilka przykladow OpenGL ... chodza z FPS na poziomie 5 i wiekszym, ale jako fajna ciekawostka sie sprawdza ;p
akurat o sdl nic nie mam, ale w sdk do mojej wersji symbiana (s60 v3) jest kilka przykladow OpenGL ... chodza z FPS na poziomie 5 i wiekszym, ale jako fajna ciekawostka sie sprawdza ;p
ale z uzyciem SDL napisano takie gry jak C2Doom (pelna konwersja doom'a) czy Deadalus3d (konwersja engine'u quake'a 1 z uzywaniem modeli z polygonow a nie sprite'ow, ale nie jest niestety kombatybilny z lvl quake'a tylko swoimi) i te produkcje chodza calkowicie plynnie, a powalaja grafika jak na smartphone :) nie mowiac juz o asphalt urban gt 2 :) (choc to juz raczej nie w sdl zostalo napisane :P ).
ale ja raczej sobie daruje na razie, nie mam neistety tyle czasu zeby uczyc sie programowac prawie od poczatku :P
migajek - ja wlasnie widzialem konsolowe hello world, i na podstawie tego stwierdzilem ze to jest chore ;) mogliby zrobic cos jak nieoficjalne sdk do psp, po prostu cudnie sie w tym pisze :)
Użytkownik Deadeye edytował ten post 11 grudzień 2006, 10:17
ale z uzyciem SDL napisano takie gry jak C2Doom (pelna konwersja doom'a) czy Deadalus3d (konwersja engine'u quake'a 1 z uzywaniem modeli z polygonow a nie sprite'ow, ale nie jest niestety kombatybilny z lvl quake'a tylko swoimi) i te produkcje chodza calkowicie plynnie, a powalaja grafika jak na smartphone :) nie mowiac juz o asphalt urban gt 2 :) (choc to juz raczej nie w sdl zostalo napisane :P ).
ale ja raczej sobie daruje na razie, nie mam neistety tyle czasu zeby uczyc sie programowac prawie od poczatku :P
niestety, wszystko co chyba wymieniasz nie jest kompatybilne z moim s60 v3 ktory w dodatku raczej nie zostal stworzony do gier ...
wracajac do tematu, przyznam ze nawet niewidzialem psp sdk :P ale ogladajac przyklady w sdk do s60 doszedlem do wniosku ze mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
ja używam CodeWarrior'a + SDK ze strony nokii.
http://www.forum.nok...ks/codewarrior/ przeczytaj to i wszystko jasne.
to jest płatne, nie ma czegoś za free?
mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
a tak szczerze to mam już dość tego "rozgryzania", chociaż trzeba przyznać, że jak połapie ktoś w tym, to jest banał i chętnie by się książkę napisało za kilka $ :P
czy jest gdzieś w necie jakiś artykuł wprowadzający do programowania na symbian?
Użytkownik nrbrt edytował ten post 11 grudzień 2006, 15:52
to jest płatne, nie ma czegoś za free?
carbide c++
niestety, wszystko co chyba wymieniasz nie jest kompatybilne z moim s60 v3 ktory w dodatku raczej nie zostal stworzony do gier ...
nie wiem ktory masz, ale kazdy symbian sie nadaje do gier :D tyle ze wiekszosc produkcji ktore na s60v2 sa za darmo, to na v3 juz sa platne, i doom jest tego przykladem :) Deadalus3d jest w ogole platny, ale mozna sciagnac darmowy trial :) a ta gra w 320x240 robi wrazenie ;]
wracajac do tematu, przyznam ze nawet niewidzialem psp sdk :P
zaluj, jeden z wygodniejszych sdk do tak egzotycznych urzadzen :) konsolowo pisze sie tak samo jak na pc, tylko funkcje maja odpowiedni przedrostek, graficznie bardzo podobnie do sdl. mowie o c++ oczywiscie, bo do tego jest LUA w ktorej juz w ogole banalnie tworzyc, ale tez jest to troche ograniczone.
ale ogladajac przyklady w sdk do s60 doszedlem do wniosku ze mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
gdyby mi sie chcialo poswiecic tyle czasu... eh, kiedys to zrobie! :D
no właśnie, może ktoś się poświęci i napisze artykuł?
na necie jest troche artykulow, choc nie powiedzialbym ze wystarczajaco duzo :) gdy bede mial wiecej czasu moze kupie sobie jakas ksiaze, to najsensowniejszy sposob na konkretna nauke. migajek,a ty z czego sie uczyles? bo chyba nie tylko z przykladow do sdk? :)
migajek,a ty z czego sie uczyles? bo chyba nie tylko z przykladow do sdk? :)
i z dokumentacji, to wszystko ;)
poproszę o porcję linków do dokumentacji i tych przykkładów i innych związanych z programowaniem na symbiana
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Szukałem na google, znalazłem kilka rzeczy o programowaniu na symbianie, a więc do Nokii 6630 ściągnełem ze strony Nokii SKD s60 2nd fp3- co znaczy to fp3?.
next zainstalowałem to, a teraz ściągam carbide express v1_1......
no właśnie, problem znajomości c++ odpada, googli też, ale lenistwo nie, dlatego się pytam
jakie są kompilatory, IDE i SDK potrzebne do programowania na symbiana po 6630?
najbardziej potrzebuję IDE i kompilatiry, znalazłem jakiehgoś Borlanda Mobile Edition, ale google się obraził i nie chce powiedzieć, gdzie to schował
i jeszcze gdzie znajde opisy funkcji do symbiana, np. take screenshot etc.
Except GOOGLE
Użytkownik nrbrt edytował ten post 10 grudzień 2006, 20:00
ja używam CodeWarrior'a + SDK ze strony nokii.
http://www.forum.nok...ks/codewarrior/ przeczytaj to i wszystko jasne.
Willkommen!
ze strony Nokii SKD s60 2nd fp3- co znaczy to fp3?.
feature pack 3 - sa to zbiory dodatkow do kolejnych telefonow nokii. ta wersja wprowadza np. support 3g i innych bzdetow ;)
swoja droga to rowniez niedawno nabylem ten telefon, i tez jestem zainteresowany pisaniem na niego, ale z tego co poczytalem to pisze sie dosc niewygodnie (zupelnie inna konwencja pisania niz na pc)
tu jest dosc fajny tutek http://www.sciabarra...mbian-tutorial/
swoja droga to na symbiana jest port SDL, macie jakies linki do tutoriali na ten temat?
z tego co poczytalem to pisze sie dosc niewygodnie (zupelnie inna konwencja pisania niz na pc)
niestety to prawda, zanim sie polapalem jak zrobi hello world to minelo sporo czasu :]
swoja droga to na symbiana jest port SDL, macie jakies linki do tutoriali na ten temat?
akurat o sdl nic nie mam, ale w sdk do mojej wersji symbiana (s60 v3) jest kilka przykladow OpenGL ... chodza z FPS na poziomie 5 i wiekszym, ale jako fajna ciekawostka sie sprawdza ;p
akurat o sdl nic nie mam, ale w sdk do mojej wersji symbiana (s60 v3) jest kilka przykladow OpenGL ... chodza z FPS na poziomie 5 i wiekszym, ale jako fajna ciekawostka sie sprawdza ;p
ale z uzyciem SDL napisano takie gry jak C2Doom (pelna konwersja doom'a) czy Deadalus3d (konwersja engine'u quake'a 1 z uzywaniem modeli z polygonow a nie sprite'ow, ale nie jest niestety kombatybilny z lvl quake'a tylko swoimi) i te produkcje chodza calkowicie plynnie, a powalaja grafika jak na smartphone :) nie mowiac juz o asphalt urban gt 2 :) (choc to juz raczej nie w sdl zostalo napisane :P ).
ale ja raczej sobie daruje na razie, nie mam neistety tyle czasu zeby uczyc sie programowac prawie od poczatku :P
migajek - ja wlasnie widzialem konsolowe hello world, i na podstawie tego stwierdzilem ze to jest chore ;) mogliby zrobic cos jak nieoficjalne sdk do psp, po prostu cudnie sie w tym pisze :)
Użytkownik Deadeye edytował ten post 11 grudzień 2006, 10:17
ale z uzyciem SDL napisano takie gry jak C2Doom (pelna konwersja doom'a) czy Deadalus3d (konwersja engine'u quake'a 1 z uzywaniem modeli z polygonow a nie sprite'ow, ale nie jest niestety kombatybilny z lvl quake'a tylko swoimi) i te produkcje chodza calkowicie plynnie, a powalaja grafika jak na smartphone :) nie mowiac juz o asphalt urban gt 2 :) (choc to juz raczej nie w sdl zostalo napisane :P ).
ale ja raczej sobie daruje na razie, nie mam neistety tyle czasu zeby uczyc sie programowac prawie od poczatku :P
niestety, wszystko co chyba wymieniasz nie jest kompatybilne z moim s60 v3 ktory w dodatku raczej nie zostal stworzony do gier ...
wracajac do tematu, przyznam ze nawet niewidzialem psp sdk :P ale ogladajac przyklady w sdk do s60 doszedlem do wniosku ze mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
ja używam CodeWarrior'a + SDK ze strony nokii.
http://www.forum.nok...ks/codewarrior/ przeczytaj to i wszystko jasne.
to jest płatne, nie ma czegoś za free?
mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
a tak szczerze to mam już dość tego "rozgryzania", chociaż trzeba przyznać, że jak połapie ktoś w tym, to jest banał i chętnie by się książkę napisało za kilka $ :P
czy jest gdzieś w necie jakiś artykuł wprowadzający do programowania na symbian?
Użytkownik nrbrt edytował ten post 11 grudzień 2006, 15:52
to jest płatne, nie ma czegoś za free?
carbide c++
niestety, wszystko co chyba wymieniasz nie jest kompatybilne z moim s60 v3 ktory w dodatku raczej nie zostal stworzony do gier ...
nie wiem ktory masz, ale kazdy symbian sie nadaje do gier :D tyle ze wiekszosc produkcji ktore na s60v2 sa za darmo, to na v3 juz sa platne, i doom jest tego przykladem :) Deadalus3d jest w ogole platny, ale mozna sciagnac darmowy trial :) a ta gra w 320x240 robi wrazenie ;]
wracajac do tematu, przyznam ze nawet niewidzialem psp sdk :P
zaluj, jeden z wygodniejszych sdk do tak egzotycznych urzadzen :) konsolowo pisze sie tak samo jak na pc, tylko funkcje maja odpowiedni przedrostek, graficznie bardzo podobnie do sdl. mowie o c++ oczywiscie, bo do tego jest LUA w ktorej juz w ogole banalnie tworzyc, ale tez jest to troche ograniczone.
ale ogladajac przyklady w sdk do s60 doszedlem do wniosku ze mimo wszystko jest to w miare sensowne, jesli sie juz rozgryzie sam schemat dzialania :]
gdyby mi sie chcialo poswiecic tyle czasu... eh, kiedys to zrobie! :D
no właśnie, może ktoś się poświęci i napisze artykuł?
na necie jest troche artykulow, choc nie powiedzialbym ze wystarczajaco duzo :) gdy bede mial wiecej czasu moze kupie sobie jakas ksiaze, to najsensowniejszy sposob na konkretna nauke. migajek,a ty z czego sie uczyles? bo chyba nie tylko z przykladow do sdk? :)
migajek,a ty z czego sie uczyles? bo chyba nie tylko z przykladow do sdk? :)
i z dokumentacji, to wszystko ;)
poproszę o porcję linków do dokumentacji i tych przykkładów i innych związanych z programowaniem na symbiana