Ĺadny brzuch
Jak programować gry na inne platformy (Playstation I i II oraz GameBoy) :?
Prosze podawac linki (mogą być w języku angielskim).
nie dawajcie linku do warsztatu, bo tam już byłem :).
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
cytat:Fire napisał:
Jak programować gry na inne platformy (Playstation I i II oraz GameBoy) :?
Prosze podawac linki (mogą być w języku angielskim).
nie dawajcie linku do warsztatu, bo tam już byłem :).
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Też zawsze byłem tego ciekawy.Na pewno jest to robione na komputerach
Capcom
Na pewno, tylko jak :?:?
Chyba trzeba ściągnąć jakiś SDK czy coś i jakiś emulator, ale dokładnie nie wiem.
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
http://www.gamasutra.../green_01.shtml
http://www.gamasutra.../green_02.shtml
http://www.gamasutra.../green_03.shtml
http://www.gamasutra.../green_04.shtml
http://www.gamasutra.../green_05.shtml
Jak sie nie myle to są arty o programowaniu na Plejaka :)
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Gry pod Playstation powstają w c++, ale z tego co mi wiadomo, to potrzebna jest jeszcze jakaś licencja, i oczywiście zbiór specjalnych bibliotek[:/]
----------------
Zawsze jest schemat
----------------
A jak si ma sprawa z GameBox-em :?
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Znalazłem coś o programowaniu gier na GameBoya a to link http://warsztat.pac....adb/grynadb.htm
A znacie jakieś kursy jak zrobić własny systen operacyjny??
Z GameBoyem sprawa ma się podobnie jak z PlayStation - programuje się w języku C++, kompilator - najczęściej M$ Visual C++6.0, tyle, że potrzeba specjalnych SDK. Programowanie na tych platformach wymaga większej uwagi, wysiłku i znajomości ich wewnętrznego systemu operacyjnego - jest to sprzęt uboższy niż PC, i z tego powodu otrzymujemy mniej funkcji od OS`a; w szczególności tyczy się to dynamicznego przydziału pamięci. Nie do końca wiem, jak to jest z PlayStation, ale SDK do GameBoya jest dostępne w sieci. Pozostaje jednak kwestia przeniesienia gry na docelową platformę - w wypadku GameBoya musimy zaopatrzyć się w nagrywarkę do catrigy, której raczej nie znajdziemy tak łatwo, jak SDK. W wypadku PlayStation można się obyć na zwykłych CD-R i PSX przerobionym u pirata; z PS2 nie jest już tak łatwo. Z drugiej strony, jeśli przy każdej rekompilacji gry trzeba by było wypalać nową płytę, to by się twórcy skroili tępym mydłem. Na szczęście można też posiłkować się emulatorami, lub - bardziej profesjonalnie - podłączyć bezpośrednio PSX do kompa - podobno (to tylko plotka) korzysta się ze specjalnego PSX, który nie czyta z płytki, tylko z normalnego dysku twardego.
Co do SDK i materiałów, to do GameBoya można co nieco znaleść na GameDev.net (www.gamedev.net), natomiast do Play Station polecałbym poszukać na GamaSutra (www.gamasutra.com).
Pozdrawiam,
TeMPOraL
//================================================
KĄESACP: Komputer Ąwiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl
cytat:strefacst napisał:
Znalazłem coś o programowaniu gier na GameBoya a to link http://warsztat.pac....adb/grynadb.htm
A znacie jakieś kursy jak zrobić własny systen operacyjny??
Mówiłem, żeby nie dawać linków do Warsztatu, to czytałem :)
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Prosze podawac linki (mogą być w języku angielskim).
nie dawajcie linku do warsztatu, bo tam już byłem :).
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
cytat:Fire napisał:
Jak programować gry na inne platformy (Playstation I i II oraz GameBoy) :?
Prosze podawac linki (mogą być w języku angielskim).
nie dawajcie linku do warsztatu, bo tam już byłem :).
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Też zawsze byłem tego ciekawy.Na pewno jest to robione na komputerach
Capcom
Na pewno, tylko jak :?:?
Chyba trzeba ściągnąć jakiś SDK czy coś i jakiś emulator, ale dokładnie nie wiem.
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
http://www.gamasutra.../green_01.shtml
http://www.gamasutra.../green_02.shtml
http://www.gamasutra.../green_03.shtml
http://www.gamasutra.../green_04.shtml
http://www.gamasutra.../green_05.shtml
Jak sie nie myle to są arty o programowaniu na Plejaka :)
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Gry pod Playstation powstają w c++, ale z tego co mi wiadomo, to potrzebna jest jeszcze jakaś licencja, i oczywiście zbiór specjalnych bibliotek[:/]
----------------
Zawsze jest schemat
----------------
A jak si ma sprawa z GameBox-em :?
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !
Znalazłem coś o programowaniu gier na GameBoya a to link http://warsztat.pac....adb/grynadb.htm
A znacie jakieś kursy jak zrobić własny systen operacyjny??
Z GameBoyem sprawa ma się podobnie jak z PlayStation - programuje się w języku C++, kompilator - najczęściej M$ Visual C++6.0, tyle, że potrzeba specjalnych SDK. Programowanie na tych platformach wymaga większej uwagi, wysiłku i znajomości ich wewnętrznego systemu operacyjnego - jest to sprzęt uboższy niż PC, i z tego powodu otrzymujemy mniej funkcji od OS`a; w szczególności tyczy się to dynamicznego przydziału pamięci. Nie do końca wiem, jak to jest z PlayStation, ale SDK do GameBoya jest dostępne w sieci. Pozostaje jednak kwestia przeniesienia gry na docelową platformę - w wypadku GameBoya musimy zaopatrzyć się w nagrywarkę do catrigy, której raczej nie znajdziemy tak łatwo, jak SDK. W wypadku PlayStation można się obyć na zwykłych CD-R i PSX przerobionym u pirata; z PS2 nie jest już tak łatwo. Z drugiej strony, jeśli przy każdej rekompilacji gry trzeba by było wypalać nową płytę, to by się twórcy skroili tępym mydłem. Na szczęście można też posiłkować się emulatorami, lub - bardziej profesjonalnie - podłączyć bezpośrednio PSX do kompa - podobno (to tylko plotka) korzysta się ze specjalnego PSX, który nie czyta z płytki, tylko z normalnego dysku twardego.
Co do SDK i materiałów, to do GameBoya można co nieco znaleść na GameDev.net (www.gamedev.net), natomiast do Play Station polecałbym poszukać na GamaSutra (www.gamasutra.com).
Pozdrawiam,
TeMPOraL
//================================================
KĄESACP: Komputer Ąwiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl
cytat:strefacst napisał:
Znalazłem coś o programowaniu gier na GameBoya a to link http://warsztat.pac....adb/grynadb.htm
A znacie jakieś kursy jak zrobić własny systen operacyjny??
Mówiłem, żeby nie dawać linków do Warsztatu, to czytałem :)
Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !