ďťż

Ładny brzuch

Mam pytanie...
czy jest sens uczyć sie porządnie C++ i WinAPI ze względu na zbliżający sie czas wprowadzenia procesorów 64 bitowych?
Czy np.:
#include <iostream> using namespace std; int main(){ cout << "Hello World " << endl; return 0 }
Będzie wyglądał inaczej?

a czy program w WinAPi:
#include #include <windows.h> /*  Declare Windows procedure  */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); /*  Make the class name into a global variable  */ char szClassName[ ] = "WindowsApp"; int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,                    HINSTANCE hPrevInstance,                    LPSTR lpszArgument,                    int nFunsterStil) {    HWND hwnd;               /* This is the handle for our window */    MSG messages;            /* Here messages to the application are saved */    WNDCLASSEX wincl;        /* Data structure for the windowclass */    /* The Window structure */    wincl.hInstance = hThisInstance;    wincl.lpszClassName = szClassName;    wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure;      /* This function is called by windows */    wincl.style = CS_DBLCLKS;                 /* Catch double-clicks */    wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);    /* Use default icon and mouse-pointer */    wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);    wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);    wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);    wincl.lpszMenuName = NULL;                 /* No menu */    wincl.cbClsExtra = 0;                      /* No extra bytes after the window class */    wincl.cbWndExtra = 0;                      /* structure or the window instance */    /* Use Windows's default color as the background of the window */    wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;    /* Register the window class, and if it fails quit the program */    if (!RegisterClassEx (&wincl))        return 0;    /* The class is registered, let's create the program*/    hwnd = CreateWindowEx (           0,                   /* Extended possibilites for variation */           szClassName,         /* Classname */           "Windows App",       /* Title Text */           WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */           CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */           CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */           544,                 /* The programs width */           375,                 /* and height in pixels */           HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */           NULL,                /* No menu */           hThisInstance,       /* Program Instance handler */           NULL                 /* No Window Creation data */           );    /* Make the window visible on the screen */    ShowWindow (hwnd, nFunsterStil);    /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */    while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))    {        /* Translate virtual-key messages into character messages */        TranslateMessage(&messages);        /* Send message to WindowProcedure */        DispatchMessage(&messages);    }    /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */    return messages.wParam; } /*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {    switch (message)                  /* handle the messages */    {        case WM_DESTROY:            PostQuitMessage (0);       /* send a WM_QUIT to the message queue */            break;        default:                      /* for messages that we don't deal with */            return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);    }    return 0; }
Będzie ywglądał inaczej? Prosże o odpowiedź (może jakies przykłady)?



Najprawdopodobniej (99%) nic się nie zmieni. Tak jak z resztą od zawsze...

Może tylko się zmienić system optymalizacji kodu pod 64-bity, ale to i tak nie wpływa na poprawność kodu.

generalnie jak chodzi o same procesory to nie. one nei zmienią w programach nic. już prędzej systemy operacyjne 64-bit a nie zanosi się żeby szybko się to zmieniło.

przecież już obecnie są procki 64-bit i jakoś można na nich pracować normalnie w środowisku 64 - bit

Napewno jak bedziesz pisał gre standardowo (32bit) to na prockach 64bitowych i dwórdzeniowych to nie wykożystasz w pełni możliwości mocy obliczeniowej procesora ponieważ gra ta będzie wykożystywała tylko 1 rdzeń.
Nie wiem jak sprawa ma sie w programach użytkowych.



Hmm to kwestia czasu kiedy bedzie 99% kompilatorow optymalizowalo kod pod 64 bitowe procki :)

Nie wiem jak sprawa ma sie w programach użytkowych.


Hmm to kwestia czasu kiedy bedzie 99% kompilatorow optymalizowalo kod pod 64 bitowe procki :)
Z tym się zgodzę i dodam, że wedłóg mnie chodzi tu głównie o optymalizację kodu w czasie translacji z języka wysokiego poziomu do języka maszynowego (rozkazy przenoszenia spakowanych 64-bitowych zmiennych).


identycznie - tyle ze tutaj ta moc nie jest tak potrzebna :)
hmm... ;) wydaje mi się że z tymi programami użytkowymi to tak nie do końca - chodzi mi o np. DXP Protel'a 2004, albo o 3DS. Przy nich duża moc procesora jest jak najbardziej wskazana...

Pozdro!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •