Ładny brzuch

A jednak sie przemoglem.Musialem, jesli chce cos stworzyc w Direct X to C++ jest do tego idealne.
Wlasnie wrocilem ze sklepu i rozpakowalem swieza ksiazeczke...
"Programowanie gier w Direct X" z tego co widze ksiazka zawiera kilogramy (doslownie) materjalow o tym jak zrobic gre :)))
Padlo na forum pytanie czy jest jakis program do robienia gier...
Mysle ze kazdy kto wezmie ta ksiazke do reki odpowie ze C++ :cheesy:
Moze byc MS Visual C++ lub wydanie Borlanda.Troche sie tego boje bo w Delphi wszystko jest podane na tacy i praktycznie sie skleja to do kupy. Nie wiem jak bedzie z C. W ksiazce opisane jest totalnie wszystko co mozna wycisnac z karty graficznej.Dodatkowo zawarte sa bibliotaki DirectX 8 SDK i Direct X 9.1 SDK oraz NVidia 5 SDK wraz z effect browserem.Efekty ladne tylko kiedy ja sie takich naucze???
Ale koniec biadolenia.Do pracy. Mam nadzieje ze jesli bede mial problemy z C to usluzycie mi rada.
A wszystkim te ksiazke polecam.

Programowanie GIER w Direct X autorstwa Masona McCusey'a cenowo 85PLN
Ale naprawde warto je wydac....

Pozdrawiam.



Apropos programowania gier w C++. Czy kto moe mi powiedzie ktra ksika jest lepsza do OpenGL: OpenGL. Ksiga eksperta czy OpenGL. Programowanie gier, bo zamierzam sobie ktr z nich kupi.

Agent Cooper is in the (black) house. Zapraszam na: http://www.luski.friko.pl

Do Luski:

OpenGL Programowanie gier.
OpenGL Ksiga Eksperta jest troszke przestarzaa.

Ja te mam t ksike od niedawna tylko szukam odpowiedniego kompilatora.
Zainstaluje sobie BC++ Buildier chyba.

Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !

Kasoul:

Tutaj z chci usuymy Ci pomoc, jeli bdziesz w potrzebie. I nie martw si - C++ to nie sklejanie do kupy - tam panujesz nad wszystkim i piszesz samemu. BTW. - to moe jest ta masywna ksika w mikkiej oprawie ze spor iloci dobrze dobranych cytatw??

Luski:

Do programowania gier zdecydowanie polecam OpenGL Programowanie Gier - w ksice Heliona zawarte s praktycznie te same informacje (no, moe dokadniej omwione), ale s to informacje przedstawione w sposb oglny - dla wszystkich; natomiast OGL Programowanie Gier skupia si na uywaniu OGL w programowaniu gier. Poza tym, ksik Heliona w wersji elektronicznej (*.pdf) mona zassa z GameDev.net (www.gamedev.net) w dziale OpenGL.

Pozdrawiam,
TeMPOraL

//================================================
KESACP: Komputer wiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl



Ooo, wielkie dziki TeMPOraL! Dziki Tobie, bd mia dwie te ksiki.:cheesy:

Agent Cooper is in the (black) house. Zapraszam na: http://www.luski.friko.pl

Dokladnie ta ksiazka TeMPOraL. Wszystkie wzory jakie sa potrzebne w grze, opisy funkcji Direct X biblioteki , sample.Totalnie wszystko. Tylko juz mam problem na starcie. Pod Microsoft Visual C++ 6 naciskam wykrzyknik ,bo chyba tak sie kompiluje i uruchamia program i wyskakuja mi bledy.Wlasnie to mnie odstrasza od C, ze nie umiem nawet skompilowac programu. A sa to gotowe przyklady wiec nie moze byc tam bykow. Jak z tym wystartowac ????

Domylam si, e chodzi o dodanie bibliotek. Prawdopodobnie trzeba doda odpowiednie biblioteki. Oto cytat ze strony http://qjstudio.lava.pl:

Po utworzeniu nowego projektu aplikacji Win32 (NIE aplikacji konsolowej) w Visual C++, musisz doczy biblioteki OpenGL. W Visual C++ id do menu Project, Settings i kliknij na zakadk LINK. Pod "Object/Library Modules" na pocztku linii (przed kernel32.lib) dopisz OpenGL32.lib, GLu32.lib i GLaux.lib. Gdy skoczysz, kliknij na OK. Teraz jeste gotowy do napisania programu OpenGL pod Windows.

Moe to pomoe:)

Agent Cooper is in the (black) house. Zapraszam na: http://www.luski.friko.pl

luski:
Tu chodzi o DirectX, nie o OpenGL - ale problem podejrzewam podobny :)

Kasoul:
Podaj dokadniej te bdy - wydaje mi si, e chodzi o nie doczone biblioteki; cho w wypadku przykadw z ksiki jest conajmniej dziwne. Sprawd te, czy odpowiednio ustawione s opcje wyszukiwania plikw *.h i *.lib (katalogi include i lib). Najlepiej jednak bdzie, jeli po prostu podasz komunikaty wypisywane przez MSVC.

Pozdrawiam,
TeMPOraL

//================================================
KESACP: Komputer wiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl

Sorki ale zmienilem nicka poprostu wczesniej zarejestrowany nick poszedl na maila ktory nie dzialal, obecnie juz oki i bede pod nickiem Bahus. Pozdrawiam Kasoul.

A oto problem:
c:efekty_directx7 - lightingch7p1_simplelightch7p1_simplelight.cpp(12) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'd3dx8.h': No such file or directory

i w wielu przypadkach jest podobnie, jesli aplikacja chce z czegos skorzystac to wypisuje ze nie moze otworzyc dolaczonego pliku.Jak sobie z tym poradzic ?

:?

Przyczyn bdu jest to, e MSVC nie moe znale plikw, ktre projekt kae do siebie wczy (wgrywae SDK do DX, prawda? :P ). Pliki te znajduj si oczywicie w SDK, a problem mona rozwiza w sposb dwojaki:

1) Przekopiuj wszystkie pliki z katalogu include z SDK do katalogu include MSVC++.

2) (o wiele lepsze) W menu Tools wybierz Options, id na zakadk Directories i wpisz ciek do katalogu include SDK.

Ta sama rzecz tyczy si plikw *.lib! Albo skopiuj je do odpowiedniego katalogu, albo ustaw ciek dostpu do katalogu lib SDK.

A jeli bd nadal bdzie wystpowa, to sprawd, czy masz te pliki :)

Pozdrawiam,
TeMPOraL.

//================================================
KESACP: Komputer wiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl

Poprzedni problem zniknal ale mam 14 nowych :cheesy:

Takie komunikaty:

--------------------Configuration: Ch10p3_PixelShader - Win32 Debug--------------------
Linking...
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _Direct3DCreate8@4
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXAssembleShaderFromFileA@20
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXCreateTextureFromFileA@12
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixPerspectiveFovLH@20
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixLookAtLH@16
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixRotationYawPitchRoll@16
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__timeGetTime@0
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXVec3Normalize@8
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXVec3TransformNormal@12
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixInverse@12
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixTranspose@8
Ch10p3_PixelShader.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _D3DXMatrixMultiply@12
LIBCD.lib(crt0.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol _main
Debug/Ch10p3_PixelShader.exe : fatal error LNK1120: 13 unresolved externals
Error executing link.exe.

Ch10p3_PixelShader.exe - 14 error(s), 0 warning(s)

Jesli mozesz to powiedz o co mu znowu chodzi bo puszczaja mi powoli nerwy.... I kopne go w...... Ach ten C

Bahus, wlasnie teraz brakuje Ci tego o czym byla mowa powyzej. Wejdz menu Project->Setting->zakladka Link i w polu object/liblary modules umiesc (chyba) to: d3dx8.lib d3d8.lib kernel32.lib user32.lib gdi32.lib advapi32.lib winmm.lib.
Nie wim czy akurat to beda te pliki...

A co sdzicie na temat Ksiaki Programowanie Gier. KOmpedium ?

Wojna nigdy sie nie koczy, dla tych co walczyli.

Rom: trafie, ale troch zbyt mocno :P Oczywicie, wszystkie wymienione przez Ciebie pliki powinny znale si na licie, tyle e poza d3d8.lib, d3dx8.lib i winmm.lib, wszystkie ju tam s jako konieczne do dziaania aplikacji. Wic, Bahus, w tej chiwli marsz odpala MSVC, wpisywa te trzy liby tam, gdzie Ci Rom pokaza, i raportowa nowe bdy :)

I nie zwalaj na to toporne C, bo raz, wydaje mi si, e jak w Delphi chce si statycznie doczy do jakiego DLL`a, to si podobnie robi. Dwa - chyba nigdy nie linkowae niczego z linii komend :P

Pozdrawiam,
TeMPOraL.

//EDIT
Hextor: ta ksika, na ile udao mi si j przeje w ksigarni, jest bardzo dobra. Masz powtrk z C++, podstawy programowania w WinAPI, DirectX, tzw. Wzorce Projektowe, czyli Design Patterns, fizyka + matematyka (rachunki cakowe :P ). I sporo innych rzeczy. Ale tak czy siak, Symfoni tom II i III przeczyta bdziesz musia :)

//================================================
KESACP: Komputer wiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!
"E = mc... dolen taken my notepad!" - Terran Science Vessel (StarCraft)
GG: 1488052 | temporal@poczta.fm | [url]http://www.temporal-software.prv.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •