Ĺadny brzuch
Witam!
Wiele osób na pewno od razu pominie ten wątek, wiele będzie też takich których jego obecność tutaj zdenerwuje i stwierdzą że to było już poruszane setki razy.
Przeszukałem forum dość dokładnie i mimo wszystko, chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o pomoc.
Mam takie zadanie - "nauczyć się programowania w języku C++".
Znam dość dobrze Pascala i Delphi 7.0, zetknąłem się także z PHP.
Zakupiłem już książkę "Symfonia C++". Nad jej wyborem też długo się zastanawiałem.
Początkowo miałem zamiar zacząć naukę od podstaw (na nowo- typy, pętle i wszystko)- tak jak umiałem Pascala zanim przesiadłem się na Delphi. Dzisiaj zrobiłem małe rozeznanie i doszedłem do wniosku, że może lepsze byłoby tworzenie jakiejś konkretnej aplikacji i w trakcie tego praktyczna nauka?
W takim przypadku pozostaje kwestia wyboru kompilatora.
Tzn. czy od razu zacząć od Borland C++ Buildera lub MS Visual C++. Jeżeli tak to od którego? Skąd i jak je zdobyć? A może proponujecie coś innego? Jak to było w Waszym przypadku? Z góry zaznaczam, że nie posiadam gotówki, więc wchodzą w grę jedynie darmowe środowiska. Nie wiem nawet czy są jakieś darmowe (może starsze) wersje MS Visual'a.
Doradźcie też jak rozplanować naukę aby Waszym zdaniem odnieść najlepsze efekty.
Bardzo dziękuję za pomoc i poważne podejście do problemu.
Pozdrawiam.
najpierw aplikacje w DOS (najprostszy kompilator), a później nauka na przykładach w BCB 6
Ja si ę tak uczyłem ;)
najpierw aplikacje w DOS (najprostszy kompilator), a później nauka na przykładach w BCB 6
Ja si ę tak uczyłem ;)
Ja to bym na twoim miejscu trzymał się z dala od BCB :P
A na brak kasy jest prosta rada: Code::Blocks + MS Visual C++ Toolkit 2003 + Platform SDK
Użytkownik Futhark edytował ten post 23 czerwiec 2005, 19:33
stanowczo odradzam BCB. Przez niego przywyczaisz sie do dziwnej skladni / budowy... IMO lepiej MS Visual Studio 2005 (za free http://www.microsoft...plpl/order.aspx ) lub jesli masz Winde z drugiego obiegu to MicrosoftS Visual C++ Toolkit. Ew. MS Visual C++ express + PSDK . Ewentualnie ucz sie np. na Dev-Cpp :)
kompilator to np. MinGW http://www.mingw.org/
środowisko Dev-C++ http://www.bloodshed.net/devcpp.html
lub wersja zmodyfikowana ulepszona :) http://wxdsgn.sourceforge.net/
Rowniez odradzam jakiech kolwiek kontaktow z BCB.
Najlepsze kompilatory pod windowssem to mingw, oraz cygwin(raczej cale srodowisko :D).
Srodowisko to dev-cpp na poczatek, jednak od razu polecam emacsa(poterzny kombajn za free, lub vim'a ja w nim pracuje (tekstowy edytor, ale bardzo potezny :P).
Co do symfonii C++ tpo nie jest najlepsza ksiazka ma mnostwo bledow, wiele rzeczy pomija, najlepszymi dostepnymi ksiazkami sa : cegla Stroupstupa, lub "mala czerowna ksiazeczke" Lipmanna(jezeli przekrecilem nazwiska to z gory przepraszam, ale trudne sa :D a nie chcialo mi sie szukac). W tych pozycjach jest wszystko czego potrzebujesz. Co do kolejnosci nauki, to zacznij od aplikacji konsolowych, dobrze opanuj na ich podstawie jezyk, a dopiero pozniej wez sie za kodowanie aplikacji okienkowych.
Rowniez odradzam jakiech kolwiek kontaktow z BCB.
Najlepsze kompilatory pod windowssem to mingw, oraz cygwin(raczej cale srodowisko :D).
Ja tam najpeirw się uczyłem z biblioteczki KS o C++ :D - potem symfonia, pasja. A że jestem czytelnikiem KŚE, to zacząłem uczyć się w BCB :P . Nawet przeczytałem okropnie nudne C+++ Builder 6 dla każdego. Ale o wiele bardziej interesujące jest WinAPI lub GTK+. Ale jeśli chcesz robić "normalne programy" (nie gry) to BCB jest przecież dobry. Ja tak myślę
Acha jeszczez książek świetnie opisują język Thinking in C++ Bruce'a Eckela (oba tomy)
Co do symfonii C++ tpo nie jest najlepsza ksiazka ma mnostwo bledow, wiele rzeczy pomija(...)
A wiecie może skąd można wziąć MS Visual Studio 2005 nie będąc subskrybentem MSDN-u? Może być jakaś starsza wersja, ewentualnie Express Edition tylko że odpada instalacji on-line, gdyż korzystam z internetu nie z własnego komputera.
Może numer archiwalny jakiejś gazety albo coś? Pomóżcie, pozdrawiam.
Dołączam się do pytania wyżej. Interesuje mnie też co myślicie o Borland C++ BuilderX ?
ludzie, nauczcie sie szukac! Bylo setki razy! http://www.microsoft...plpl/order.aspx za free ci do domu przywoza po paru dniach paczuszke z 4 dvd
ludzie, nauczcie sie szukac! Bylo setki razy! http://www.microsoft...plpl/order.aspx za free ci do domu przywoza po paru dniach paczuszke z 4 dvd
No to ja zadam pytanie, Po co ci inne zrodla ?
Jak tu ci przysla za free na dvd i w podleczku jeszcze to czego chciec wiecej ?
No to ja zadam pytanie, Po co ci inne zrodla ?
Jak tu ci przysla za free na dvd i w podleczku jeszcze to czego chciec wiecej ?
U mnie to było tak:
Zakupiłem se książeczki:
* C++ Builder 6 dla każdego
* C++ Builder Kompedium programisty
* C++ Księga eksperta
* C++ Ćwiczenia
Na początku (zrobiłem wielki błąd) zaczołem sie uczyć już w builderze 6 kładąc komponenty i przypisywać kod do zdarzeń. TAK NIE RÓB.
Na początku radze ci nauczyć się programować pod konsolą.
Zacznij wszystko od początku czyli:
* instrukcje warunkowe
* pętle
* destruktory
* przeładowania
itd.
A kompilator który ci polecam to KDevelop.
Napedu DVD w komputerze :P
W jednym z tegorocznych numerow software-2.0( teraz zmienil nazwe na software- journal - chyba tak to sei teraz pisze) bla wersja jakas Visual Studio C++, ale na pewno nie byla to beta 2005 :P
Ja znam świetny tutorial do C++: http://avocado.risp....eq=getit&lid=37
To jest link do pliku ZIP, wiec kliknij go RMB i "Zapisz jako...". Prosze bardzo. :)
Użytkownik zeppelins edytował ten post 25 czerwiec 2005, 23:10
W jednym z tegorocznych numerow software-2.0( teraz zmienil nazwe na software- journal - chyba tak to sei teraz pisze) bla wersja jakas Visual Studio C++, ale na pewno nie byla to beta 2005 :P
A jak jest z nauka programiowania gier ?
Co po kolei, jakie ksiazki, kompilatory itp.
1. Na poczatku nauka C++ (konsola), a pozniej ?
A jak jest z nauka programiowania gier ?
Co po kolei, jakie ksiazki, kompilatory itp.
1. Na poczatku nauka C++ (konsola), a pozniej ?
a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++
a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++
a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++
ale pytal szerzej jakie ksiazki, kursy, linki, IDE itp ?
ale pytal szerzej jakie ksiazki, kursy, linki, IDE itp ?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Wiele osób na pewno od razu pominie ten wątek, wiele będzie też takich których jego obecność tutaj zdenerwuje i stwierdzą że to było już poruszane setki razy.
Przeszukałem forum dość dokładnie i mimo wszystko, chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o pomoc.
Mam takie zadanie - "nauczyć się programowania w języku C++".
Znam dość dobrze Pascala i Delphi 7.0, zetknąłem się także z PHP.
Zakupiłem już książkę "Symfonia C++". Nad jej wyborem też długo się zastanawiałem.
Początkowo miałem zamiar zacząć naukę od podstaw (na nowo- typy, pętle i wszystko)- tak jak umiałem Pascala zanim przesiadłem się na Delphi. Dzisiaj zrobiłem małe rozeznanie i doszedłem do wniosku, że może lepsze byłoby tworzenie jakiejś konkretnej aplikacji i w trakcie tego praktyczna nauka?
W takim przypadku pozostaje kwestia wyboru kompilatora.
Tzn. czy od razu zacząć od Borland C++ Buildera lub MS Visual C++. Jeżeli tak to od którego? Skąd i jak je zdobyć? A może proponujecie coś innego? Jak to było w Waszym przypadku? Z góry zaznaczam, że nie posiadam gotówki, więc wchodzą w grę jedynie darmowe środowiska. Nie wiem nawet czy są jakieś darmowe (może starsze) wersje MS Visual'a.
Doradźcie też jak rozplanować naukę aby Waszym zdaniem odnieść najlepsze efekty.
Bardzo dziękuję za pomoc i poważne podejście do problemu.
Pozdrawiam.
najpierw aplikacje w DOS (najprostszy kompilator), a później nauka na przykładach w BCB 6
Ja si ę tak uczyłem ;)
najpierw aplikacje w DOS (najprostszy kompilator), a później nauka na przykładach w BCB 6
Ja si ę tak uczyłem ;)

Ja to bym na twoim miejscu trzymał się z dala od BCB :P
A na brak kasy jest prosta rada: Code::Blocks + MS Visual C++ Toolkit 2003 + Platform SDK
Użytkownik Futhark edytował ten post 23 czerwiec 2005, 19:33
stanowczo odradzam BCB. Przez niego przywyczaisz sie do dziwnej skladni / budowy... IMO lepiej MS Visual Studio 2005 (za free http://www.microsoft...plpl/order.aspx ) lub jesli masz Winde z drugiego obiegu to MicrosoftS Visual C++ Toolkit. Ew. MS Visual C++ express + PSDK . Ewentualnie ucz sie np. na Dev-Cpp :)
kompilator to np. MinGW http://www.mingw.org/
środowisko Dev-C++ http://www.bloodshed.net/devcpp.html
lub wersja zmodyfikowana ulepszona :) http://wxdsgn.sourceforge.net/
Rowniez odradzam jakiech kolwiek kontaktow z BCB.
Najlepsze kompilatory pod windowssem to mingw, oraz cygwin(raczej cale srodowisko :D).
Srodowisko to dev-cpp na poczatek, jednak od razu polecam emacsa(poterzny kombajn za free, lub vim'a ja w nim pracuje (tekstowy edytor, ale bardzo potezny :P).
Co do symfonii C++ tpo nie jest najlepsza ksiazka ma mnostwo bledow, wiele rzeczy pomija, najlepszymi dostepnymi ksiazkami sa : cegla Stroupstupa, lub "mala czerowna ksiazeczke" Lipmanna(jezeli przekrecilem nazwiska to z gory przepraszam, ale trudne sa :D a nie chcialo mi sie szukac). W tych pozycjach jest wszystko czego potrzebujesz. Co do kolejnosci nauki, to zacznij od aplikacji konsolowych, dobrze opanuj na ich podstawie jezyk, a dopiero pozniej wez sie za kodowanie aplikacji okienkowych.
Rowniez odradzam jakiech kolwiek kontaktow z BCB.
Najlepsze kompilatory pod windowssem to mingw, oraz cygwin(raczej cale srodowisko :D).

Ja tam najpeirw się uczyłem z biblioteczki KS o C++ :D - potem symfonia, pasja. A że jestem czytelnikiem KŚE, to zacząłem uczyć się w BCB :P . Nawet przeczytałem okropnie nudne C+++ Builder 6 dla każdego. Ale o wiele bardziej interesujące jest WinAPI lub GTK+. Ale jeśli chcesz robić "normalne programy" (nie gry) to BCB jest przecież dobry. Ja tak myślę
Acha jeszczez książek świetnie opisują język Thinking in C++ Bruce'a Eckela (oba tomy)
Co do symfonii C++ tpo nie jest najlepsza ksiazka ma mnostwo bledow, wiele rzeczy pomija(...)

A wiecie może skąd można wziąć MS Visual Studio 2005 nie będąc subskrybentem MSDN-u? Może być jakaś starsza wersja, ewentualnie Express Edition tylko że odpada instalacji on-line, gdyż korzystam z internetu nie z własnego komputera.
Może numer archiwalny jakiejś gazety albo coś? Pomóżcie, pozdrawiam.
Dołączam się do pytania wyżej. Interesuje mnie też co myślicie o Borland C++ BuilderX ?
ludzie, nauczcie sie szukac! Bylo setki razy! http://www.microsoft...plpl/order.aspx za free ci do domu przywoza po paru dniach paczuszke z 4 dvd
ludzie, nauczcie sie szukac! Bylo setki razy! http://www.microsoft...plpl/order.aspx za free ci do domu przywoza po paru dniach paczuszke z 4 dvd

No to ja zadam pytanie, Po co ci inne zrodla ?
Jak tu ci przysla za free na dvd i w podleczku jeszcze to czego chciec wiecej ?
No to ja zadam pytanie, Po co ci inne zrodla ?
Jak tu ci przysla za free na dvd i w podleczku jeszcze to czego chciec wiecej ?

U mnie to było tak:
Zakupiłem se książeczki:
* C++ Builder 6 dla każdego
* C++ Builder Kompedium programisty
* C++ Księga eksperta
* C++ Ćwiczenia
Na początku (zrobiłem wielki błąd) zaczołem sie uczyć już w builderze 6 kładąc komponenty i przypisywać kod do zdarzeń. TAK NIE RÓB.
Na początku radze ci nauczyć się programować pod konsolą.
Zacznij wszystko od początku czyli:
* instrukcje warunkowe
* pętle
* destruktory
* przeładowania
itd.
A kompilator który ci polecam to KDevelop.
Napedu DVD w komputerze :P

W jednym z tegorocznych numerow software-2.0( teraz zmienil nazwe na software- journal - chyba tak to sei teraz pisze) bla wersja jakas Visual Studio C++, ale na pewno nie byla to beta 2005 :P
Ja znam świetny tutorial do C++: http://avocado.risp....eq=getit&lid=37
To jest link do pliku ZIP, wiec kliknij go RMB i "Zapisz jako...". Prosze bardzo. :)
Użytkownik zeppelins edytował ten post 25 czerwiec 2005, 23:10
W jednym z tegorocznych numerow software-2.0( teraz zmienil nazwe na software- journal - chyba tak to sei teraz pisze) bla wersja jakas Visual Studio C++, ale na pewno nie byla to beta 2005 :P

A jak jest z nauka programiowania gier ?
Co po kolei, jakie ksiazki, kompilatory itp.
1. Na poczatku nauka C++ (konsola), a pozniej ?
A jak jest z nauka programiowania gier ?
Co po kolei, jakie ksiazki, kompilatory itp.
1. Na poczatku nauka C++ (konsola), a pozniej ?

a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++
a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++

a po co komu OpenGL i Direct3D? bo ja nie widze duzego zwiazku pomiedzy nimi a C++

ale pytal szerzej jakie ksiazki, kursy, linki, IDE itp ?
ale pytal szerzej jakie ksiazki, kursy, linki, IDE itp ?
