ďťż

Ładny brzuch

Pytam o zdanie na temat owej książki tych, którzy takową posiadają (sorry za słownictwo;)). Chcę sobie sprawić ją ale nie wiem dokładnie, czy będzie mi ona odpowiadała. Znam C++ w średnim stopniu i chce sie chycić za DirectX. Co radzicie?
PS. Nie na temat: Kto uczył się programować w C++ z książki "Symfonia C++" niech też odpisze!

Pozdrowienia!
nr GG: 5403148



Ja się uczyłem z symfonii, i jestem z niej bardzo zadowolony.

Only C++

Książka Ci się przyda. Nawet jeśli będziesz programować w OpenGL, bo są w niej opisane shadery. A dlaczego warto (a dzisiaj już nawet trzeba) to umieć wyjaśniać nie musze.

A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?



cytat:gokudbz napisał:

A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?

Można zrobić oświetlenie per pixel, realistyczną wodę, efekty reflekcji i refrakcji, animację szkieletową mapy cieni(na niektórych kartach mozna to zrobić bez shaderów). Mozna zrobić masę efektów o których mozna było wcześniej tylko marzyć.

Brzmi to jak zwykle trochę skomplikowanie, ale czy na osiągnięcie takich efektów trzeba(tak mi się zdaje) kilku/kilkunastu dobrych godzin?:shock:
Czy długo się trzeba tego uczyć, no i czy to samo jest w OGL i DirectX?

Też zastanawiałem się czy kupić ją, czy "OGL Programowanie Gier". Wybrałem ta drugą, czyli wybrałem OGL i muszę powiedzieć, że jestem z tego zadowolny:D

Napisanie prostego(ale nie koniecznie optymalnego) oświetlenia per pixel zajmóje góra 5 min(o ile wiesz jak je wyliczyć).Inne efekty są troche trudniejsze do osiągnięcia, ale mimo to shadery są dosyć proste do nauki jak i wykorzystania.Dodatkowo jest masa języków takich jak HLSL, GLSL czy Cg które jeszcze bardziej uproszczją całą sprawe.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •