Ĺadny brzuch
Pytam o zdanie na temat owej książki tych, którzy takową posiadają (sorry za słownictwo;)). Chcę sobie sprawić ją ale nie wiem dokładnie, czy będzie mi ona odpowiadała. Znam C++ w średnim stopniu i chce sie chycić za DirectX. Co radzicie?
PS. Nie na temat: Kto uczył się programować w C++ z książki "Symfonia C++" niech też odpisze!
Pozdrowienia!
nr GG: 5403148
Ja się uczyłem z symfonii, i jestem z niej bardzo zadowolony.
Only C++
Książka Ci się przyda. Nawet jeśli będziesz programować w OpenGL, bo są w niej opisane shadery. A dlaczego warto (a dzisiaj już nawet trzeba) to umieć wyjaśniać nie musze.
A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?
cytat:gokudbz napisał:
A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?
Można zrobić oświetlenie per pixel, realistyczną wodę, efekty reflekcji i refrakcji, animację szkieletową mapy cieni(na niektórych kartach mozna to zrobić bez shaderów). Mozna zrobić masę efektów o których mozna było wcześniej tylko marzyć.
Brzmi to jak zwykle trochę skomplikowanie, ale czy na osiągnięcie takich efektów trzeba(tak mi się zdaje) kilku/kilkunastu dobrych godzin?:shock:
Czy długo się trzeba tego uczyć, no i czy to samo jest w OGL i DirectX?
Też zastanawiałem się czy kupić ją, czy "OGL Programowanie Gier". Wybrałem ta drugą, czyli wybrałem OGL i muszę powiedzieć, że jestem z tego zadowolny:D
Napisanie prostego(ale nie koniecznie optymalnego) oświetlenia per pixel zajmóje góra 5 min(o ile wiesz jak je wyliczyć).Inne efekty są troche trudniejsze do osiągnięcia, ale mimo to shadery są dosyć proste do nauki jak i wykorzystania.Dodatkowo jest masa języków takich jak HLSL, GLSL czy Cg które jeszcze bardziej uproszczją całą sprawe.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
PS. Nie na temat: Kto uczył się programować w C++ z książki "Symfonia C++" niech też odpisze!
Pozdrowienia!
nr GG: 5403148
Ja się uczyłem z symfonii, i jestem z niej bardzo zadowolony.
Only C++
Książka Ci się przyda. Nawet jeśli będziesz programować w OpenGL, bo są w niej opisane shadery. A dlaczego warto (a dzisiaj już nawet trzeba) to umieć wyjaśniać nie musze.
A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?
cytat:gokudbz napisał:
A co właściwie zyskuje się i do czego służą shadery?
Można zrobić oświetlenie per pixel, realistyczną wodę, efekty reflekcji i refrakcji, animację szkieletową mapy cieni(na niektórych kartach mozna to zrobić bez shaderów). Mozna zrobić masę efektów o których mozna było wcześniej tylko marzyć.
Brzmi to jak zwykle trochę skomplikowanie, ale czy na osiągnięcie takich efektów trzeba(tak mi się zdaje) kilku/kilkunastu dobrych godzin?:shock:
Czy długo się trzeba tego uczyć, no i czy to samo jest w OGL i DirectX?
Też zastanawiałem się czy kupić ją, czy "OGL Programowanie Gier". Wybrałem ta drugą, czyli wybrałem OGL i muszę powiedzieć, że jestem z tego zadowolny:D
Napisanie prostego(ale nie koniecznie optymalnego) oświetlenia per pixel zajmóje góra 5 min(o ile wiesz jak je wyliczyć).Inne efekty są troche trudniejsze do osiągnięcia, ale mimo to shadery są dosyć proste do nauki jak i wykorzystania.Dodatkowo jest masa języków takich jak HLSL, GLSL czy Cg które jeszcze bardziej uproszczją całą sprawe.