ďťż

Ładny brzuch

Witam wszystkich!
Mój problem dotyczy programowania w C++, używam do tego C++Builder 6. Od pewnego czasu uczę się OpenGL’a z książki: ”OpenGL Księga eksperta wyd. III” autorstwa: Richarda S. Wrighta Jr. I Benjamina Lipchaka. Nauka szła mi bez problemu, aż autorzy książki nie zaczęli używać w swoich przykładach przez nich samych napisanej biblioteki „glTools”. Wszystkie poprzednie przykłady kompilowały się bezproblemowo, lecz kiedy próbuję kompilować te, które korzystają z „glTools” za każdym razem wyskakują mi błędy linkiera:
[Linker Error] Unresolved external '*nazwa funkcji*' referenced from *ścieżka do pliku z końcówką ”.OBJ”*
Takie błędy wyskakują za każdym razem, kiedy program ma korzystać z polecenia biblioteki „glTools”. Domyślam się, że problem siedzi w tym, że w folderze „lib” nie mam odpowiedniego pliku. Wydaje mi się, że powinienem znaleźć go na krążku dodanym do książki, lecz tam znalazłem tylko plik „gltools.h”. Próbowałem już kompilować te przykłady VC++2005 i C++ DEV, ale to nic nie dało.
Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale mój problem. Liczę na pomoc. Z góry dziękuję :)
Użytkownik Navi edytował ten post 03 maj 2006, 20:17



Witam wszystkich!
Mój problem dotyczy programowania w C++, używam do tego C++Builder 6. Od pewnego czasu uczę się OpenGL’a z książki: ”OpenGL Księga eksperta wyd. III” autorstwa: Richarda S. Wrighta Jr. I Benjamina Lipchaka. Nauka szła mi bez problemu, aż autorzy książki nie zaczęli używać w swoich przykładach przez nich samych napisanej biblioteki „glTools”. Wszystkie poprzednie przykłady kompilowały się bezproblemowo, lecz kiedy próbuję kompilować te, które korzystają z „glTools” za każdym razem wyskakują mi błędy linkiera:
[Linker Error] Unresolved external '*nazwa funkcji*' referenced from *ścieżka do pliku z końcówką ”.OBJ”*
Takie błędy wyskakują za każdym razem, kiedy program ma korzystać z polecenia biblioteki „glTools”. Domyślam się, że problem siedzi w tym, że w folderze „lib” nie mam odpowiedniego pliku. Wydaje mi się, że powinienem znaleźć go na krążku dodanym do książki, lecz tam znalazłem tylko plik „gltools.h”.
Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale mój problem. Liczę na pomoc. Z góry dziękuję :)

Musisz dolinkować biblioteki OpenGL-a (w bcb są to psdk\opengl32.lib, psdk\glu32.lib, w dev-cpp libopengl32.a i libglu32.a).
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 03 maj 2006, 20:26
Heh:D
o ile dobrze rozumiem powinienem jakoś połączyć „opengl32.lib” i „glu32.lib” z „gltools.h”. Ale nie wiem jak to zrobić :D. Proszę o wyrozumiałość:)



nie z gltools.h tylko z wlasnym projektem...

Zdaje się, że wystarczy zrobić to pragmą...
np.
#pragma comment( lib, "opengl32.lib" )

Choć ja tam Buildera nie znam, robię w visualu :P

Problemem nie jest w "opengl.lib", ponieważ wszystkie (które do tej poru używałem) funkcje z nagłówka "gl.h" działają poprawnie.

Dodałem pewną linijkę:
#include <matrixmath.c>
Nie wiem czemu, ale działa :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •