Ĺadny brzuch
Jak napisać program wstawiający do tablicy rekordów następujące informacje o samochodach: rodzaj pojazdu:cięzarowy, osobowy.Jeżeli pojazd jest ciężarowy: numer dowodu rejestracyjnego, tonaż, marka , typ nadwozia(np: chłodziarka).Jeżeli pojazd jest osobowy- numer dowodu rejestracyjnego, marka, rok produkcji. Wśród podanej przez uzytkownika informaci odszukać samochody cięzarowe o tonażu większym od liczby ton podanej przez użyttkownika.
(Programu całego Ci nikt nie będzię pisał...dałeś zadaanie i myślisz, że co? ;P)
No ekhem nie będe Ci pisał TEGO tylko Ci napiszę JAK masz wstawic informacje do rekordow co jest znaczy no nie wymaga tłumaczenia, założmy, że mamy rekord:
type owoc = record gr_skory : byte; ilosc_pestek : byte; czy_smaczny : bool; nazwa : string; end;
No i teraz aby wstawić jakąś wartość wystarczy uzyc kropki(jak w Cpp, nieprawdaż?Oczywiscie jesli to sam obiekt a nie wskaznik(referencja to co innego ;P):
uses crt var gruszka : owoc; begin gruszka.czy_smaczny := true; gruszka.ilosc_pestek = 6; end.
No a to drugie to tak: masz rekord samochodu i tworzysz tablice teych rekordów:
owoce : array[0..15] of owoc;
I przeszukujesz w petli, pokolei. Załóżmy że mamy odszukac owoce z liczbą pestek większą niż 3:
... var i : integer ... for i := 0 to 15 do if(owoce[i].ilosc_pestek > 3) then writeln('Owoc: ', owoce[i].nazwa, ' ma więcej niż 3 pestki!'); end;
Kapewu? :)
Użytkownik arcktos edytował ten post 21 styczeń 2006, 19:52
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
(Programu całego Ci nikt nie będzię pisał...dałeś zadaanie i myślisz, że co? ;P)
No ekhem nie będe Ci pisał TEGO tylko Ci napiszę JAK masz wstawic informacje do rekordow co jest znaczy no nie wymaga tłumaczenia, założmy, że mamy rekord:
type owoc = record gr_skory : byte; ilosc_pestek : byte; czy_smaczny : bool; nazwa : string; end;
No i teraz aby wstawić jakąś wartość wystarczy uzyc kropki(jak w Cpp, nieprawdaż?Oczywiscie jesli to sam obiekt a nie wskaznik(referencja to co innego ;P):
uses crt var gruszka : owoc; begin gruszka.czy_smaczny := true; gruszka.ilosc_pestek = 6; end.
No a to drugie to tak: masz rekord samochodu i tworzysz tablice teych rekordów:
owoce : array[0..15] of owoc;
I przeszukujesz w petli, pokolei. Załóżmy że mamy odszukac owoce z liczbą pestek większą niż 3:
... var i : integer ... for i := 0 to 15 do if(owoce[i].ilosc_pestek > 3) then writeln('Owoc: ', owoce[i].nazwa, ' ma więcej niż 3 pestki!'); end;
Kapewu? :)
Użytkownik arcktos edytował ten post 21 styczeń 2006, 19:52