Ĺadny brzuch
Witam,
Chciałbym stworzyć menu do programu w graphie... Chciałbym aby wyglądało ono mniej więcej jak menu BIOS'u. Tzn. poszczególne opcje są podświetlane. Czy da się to zrobić w graphie? jeśli tak to proszę o jakąś podpowiedz...
Z góry dzięki.
jasne ze sie da, choc nieco roboty z tym jest ;] po prosty przechowujesz w zmiennej pozycje ktora jest zaznaczona, jesli wykryjesz nacisniecie strzalki to zwiekszasz/zmniejszasz ta zmienna, i przerysowujesz caly ekran rysujac prostokat pod odpowiednim napisem
Po co w grphie? Przecież takie coś można zrobić w trybie textowym.
Tutajmasz takie menu(z podświetleniem opcji jak w biosie): Menu
No niestety muszę to zrobić w graphie... ale to tekstowe menu tez jest całkiem ładne...
Napisałem taki programik w wymyślonym języku który może ci się przyda:
void rysowanie menu(opcja_menu); { słicz(opcja_menu) { kejs 1: { rysuj.na_zielono(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 2: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_zielono(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 3: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_zielono(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 4: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_zielono(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 5: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_zielono(opcja5); brejk; } } } int main() //TU ZACZYNAMY CZYTAĆ PROGRAM { int opcja_menu=1; for (1) { czekaj_na_strzałkę_w_górę_dół_lub_entera złapany(enter); { wykonaj_funkcję_nr(opcja_menu); //musisz strzelić też funkcję która przerwie ci pętlę } złapany(strzałka w dół) { if (opcja_menu !=5) { rysowanie_menu(++opcja_menu); } } złapany(strzałka w górę) { if (opcja_menu !=1) { rysowanie_menu(--opcja_menu); } } } }
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Chciałbym stworzyć menu do programu w graphie... Chciałbym aby wyglądało ono mniej więcej jak menu BIOS'u. Tzn. poszczególne opcje są podświetlane. Czy da się to zrobić w graphie? jeśli tak to proszę o jakąś podpowiedz...
Z góry dzięki.
jasne ze sie da, choc nieco roboty z tym jest ;] po prosty przechowujesz w zmiennej pozycje ktora jest zaznaczona, jesli wykryjesz nacisniecie strzalki to zwiekszasz/zmniejszasz ta zmienna, i przerysowujesz caly ekran rysujac prostokat pod odpowiednim napisem
Po co w grphie? Przecież takie coś można zrobić w trybie textowym.
Tutajmasz takie menu(z podświetleniem opcji jak w biosie): Menu
No niestety muszę to zrobić w graphie... ale to tekstowe menu tez jest całkiem ładne...
Napisałem taki programik w wymyślonym języku który może ci się przyda:
void rysowanie menu(opcja_menu); { słicz(opcja_menu) { kejs 1: { rysuj.na_zielono(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 2: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_zielono(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 3: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_zielono(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 4: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_zielono(opcja4); rysuj.na_biało(opcja5); brejk; } kejs 5: { rysuj.na_biało(opcja1); rysuj.na_biało(opcja2); rysuj.na_biało(opcja3); rysuj.na_biało(opcja4); rysuj.na_zielono(opcja5); brejk; } } } int main() //TU ZACZYNAMY CZYTAĆ PROGRAM { int opcja_menu=1; for (1) { czekaj_na_strzałkę_w_górę_dół_lub_entera złapany(enter); { wykonaj_funkcję_nr(opcja_menu); //musisz strzelić też funkcję która przerwie ci pętlę } złapany(strzałka w dół) { if (opcja_menu !=5) { rysowanie_menu(++opcja_menu); } } złapany(strzałka w górę) { if (opcja_menu !=1) { rysowanie_menu(--opcja_menu); } } } }