Ładny brzuch
Ostatnio zainteresowalem sie t technik tworzenia dynamicznych cieni i mimo wielu zalet jedn z podstawowych wad jakie zauwayem jest brak moliwoci generowania cieni rzucanych przez wiata ktre maj kt wiecenia 360s. syszaem co o rozwizaniu tego problemu stosujc cube mape z 6 tekstur, ale w internecie nie mogem znale zbyt wiele o tym rozwizaniu. Problem brzmi prosto: jak wygenerowa t cube mape ? rozwizanie ktre si jako pierwsze narzuca to ustawienie kamery w punkcie wiata i 6 krotne obrcenie jej i ponowny rendering caej sceny, ale jak prosto zauway to daje nam w sumie 7 przebiegw na wiato - troche za duo. nie ma adnej wydajniejszej metody ?
Nie ma, tak jak mwie musisz ustawi kamerk jak wiato, zrobi FOV na 90 stopni i renderowa scenk do cubemapy, ale moesz te zastpi wiato omni 6 wiatami punktowymi w odpowiednich kierunkach i odpowiednim stoku wiata i sprawdza tylko te, ktre owietlaj widoczn scen, moesz tak zaoszczdzi kilka przbiegw. Shadow mapy s oglnie fajne.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Nie ma, tak jak mwie musisz ustawi kamerk jak wiato, zrobi FOV na 90 stopni i renderowa scenk do cubemapy, ale moesz te zastpi wiato omni 6 wiatami punktowymi w odpowiednich kierunkach i odpowiednim stoku wiata i sprawdza tylko te, ktre owietlaj widoczn scen, moesz tak zaoszczdzi kilka przbiegw. Shadow mapy s oglnie fajne.