Ĺadny brzuch
program lataj;
uses CRt;
var x,y: integer;
znak: char;
begin
ClrScr;
x:=10;
y:=10;
repeat
textcolor(white);
gotoxy(x,y);
write('*');
znak:=readkey;
if znak=#0 then
begin
znak:=readkey;
textcolor(black);
gotoxy(x,y);
write('*');
if (znak=#75) AND (x>1) then x:=x-1;
if (znak=#77) AND (x<79) then x:=x+1;
if (znak=#72) AND (y>1) then y:=y-1;
if (znak=#80) AND (y<24) then y:=y+1;
end;
until znak=#27;
end.
Co to za "tajemnicza" wartość: if (znak=#80) AND (y<24) then y:=y+1;?
Czemu akurat te liczby (24 i 79)? Bo zauważyłem, że jak je zmienię na większe wówczas program nie działa prawidłowo.
Użytkownik rys.marcin edytował ten post 14 lipiec 2006, 11:07
IMO wysokosc i szerokosc okna konsoli (w znakach)
IMO wysokosc i szerokosc okna konsoli (w znakach)
Spróbuj powiększyć wartość 24 (czyli wysokość obszaru przeznaczonego do rysowania) to nie zmieści Ci się ta "tablica" przeznaczona do rysowania, bo się w oknie konsoli nie zmieści.
Użytkownik Maciek J. edytował ten post 18 lipiec 2006, 13:33
Taka stała, którą przydałoby się zapamiętać, tak?
Nie jest to stała, jednak najczesciej jest to prawda. Konsola Win32 moze miec dowolny rozmiar, trzeba brac na to poprawke, jednak do zabaw z C++ mozesz spokojnie stosowac te wartosci
Dzięki, temat do zamknięcia :)...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Co to za "tajemnicza" wartość: if (znak=#80) AND (y<24) then y:=y+1;?
Czemu akurat te liczby (24 i 79)? Bo zauważyłem, że jak je zmienię na większe wówczas program nie działa prawidłowo.
Użytkownik rys.marcin edytował ten post 14 lipiec 2006, 11:07
IMO wysokosc i szerokosc okna konsoli (w znakach)
IMO wysokosc i szerokosc okna konsoli (w znakach)

Spróbuj powiększyć wartość 24 (czyli wysokość obszaru przeznaczonego do rysowania) to nie zmieści Ci się ta "tablica" przeznaczona do rysowania, bo się w oknie konsoli nie zmieści.
Użytkownik Maciek J. edytował ten post 18 lipiec 2006, 13:33
Taka stała, którą przydałoby się zapamiętać, tak?
Nie jest to stała, jednak najczesciej jest to prawda. Konsola Win32 moze miec dowolny rozmiar, trzeba brac na to poprawke, jednak do zabaw z C++ mozesz spokojnie stosowac te wartosci
Dzięki, temat do zamknięcia :)...