ďťż

Ładny brzuch

Chcę robić gry w directX. Stworzyłem bibliotekę, która ułatwia operwanie DirectX
(mniej kodu). Nie mogę jednak skomplilować takiego programu, ponieważ wyskakuje taki błąd:

Linking...
LIBCD.lib(crt0.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol _main
Debug/win directX.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

win directX.exe - 2 error(s), 0 warning(s)

Dodałem biblioteki DirectX, ale nie wiem co to za symbol _main. Może jakoś inaczej trzeba stworzyć
projekt w visual c++?



cytat:gokudbz napisał:

Chcę robić gry w directX. Stworzyłem bibliotekę, która ułatwia operwanie DirectX
(mniej kodu). Nie mogę jednak skomplilować takiego programu, ponieważ wyskakuje taki błąd:

Linking...
LIBCD.lib(crt0.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol _main
Debug/win directX.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

win directX.exe - 2 error(s), 0 warning(s)

Dodałem biblioteki DirectX, ale nie wiem co to za symbol _main. Może jakoś inaczej trzeba stworzyć
projekt w visual c++?

A skąd my to mamy wiedzieć?
Przecież nie mamy Twojej biblioteki która ułatwia operowanie DirectX.
main jest nazwą zastrzeżoną więc jeśli użyłeś jej jako nazwy zmiennej to musisz zmienić nazwę tej zmiennej. Tylko jedna funkcja w projekcie może tak się nazywać.
Ale może błąd jest w Twoim programie.
Nie wiem czy można używać DirectX w programach konsolowych. Być może nie można.
Spróbuj stworzyć proste okienko i w nim wyświetlaj to co chcesz za pomocą DirectX, czyli zamiast funkcji main użyj funkcji WinMain.

Musisz właczyć Win32Aplication a nie console
:)
Użytkownik delphowiec edytował ten post 11 maj 2005, 15:18
Czyżbyś przesiadł się z OpenGL? Poza tym jeśli używasz SDK directa od wersji 9 w góre to używaj nowszych kompilatorów. Do najnowszego SDK najlepszy jest chyba Visual C++ 2003 .NET, albo skorzystaj z programu Beta Experience (jak wszyscy ostatnio :) ).




Czyżbyś przesiadł się z OpenGL? Poza tym jeśli używasz SDK directa od wersji 9 w góre to używaj nowszych kompilatorów. Do najnowszego SDK najlepszy jest chyba Visual C++ 2003 .NET, albo skorzystaj z programu Beta Experience (jak wszyscy ostatnio :) ).


Kompilator, to nie to samo co IDE. Ja z powodzeniem używam VC++ 6 tylko, że kompilator mam uaktualnony do wersji 2003. A jeżeli chodzi o pliki projektów - to fakt, że przyda się VS 2003 :)

Oj co za różnica ;) (żartuję ofkoz), w VS 03' możesz sobie ustawić wygląd i ustawienie okienek z VC6. A ja jak zmieniam IDE to razem z całym kompilatorem. Te dwie rzeczy są dla mnie nierozrywalne ;)
Użytkownik Futhark edytował ten post 11 maj 2005, 17:57

Oj co za różnica ;) (żartuję ofkoz), w VS 03' możesz sobie ustawić wygląd i ustawienie okienek z VC6. A ja jak zmieniam IDE to razem z całym kompilatorem. Te dwie rzeczy są dla mnie nierozrywalne ;)

marcepanowy jest masochista ;)

Czy ktos mi moze wyjasnic po co odswierzac stare topiki? Delphowiec -> naprawde musiales? :mad:
Czy koniecznie trzeba nabijac posty akurat w topikach sprzed 7 miesiecy? :mad:

Fak, nawet nie zauważyłem jakie to stare, bym nie odpowiadał :unsure: myślałem, że gokudbz się włąsnie przesiadł z ogla na dx :unsure:

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •