Ĺadny brzuch
-Dlaczego nadając mgle kolor biały z włączonym śledzeniem kolorów dla materiałów i świtle np. w środku sceny, mgła nie zabarwia się na kolor tego światła(w tym przypadku czerwony)?
-do czego właściwie służą parametry GL_FOG_START i GL_FOG_END? Czy da się np. z mgły utworzyć sześcian?(chodzi mi o to, czy można ustalać pozycję, szerokość itd. mgły).
użyj mgły wolumentarycznej ;)
A co to za mgła?
Mgła w OpenGL jest tworzona na zasadzie wzoru matematycznego, w kórym jest zawarty kolor mgły, odległość od obserwatora (GL_FOG_START), i jej grugość (GL_FOG_END). Innymi słowy, jest to po prosu podrasowany Blending i nie dziw się, że nie reaguje na światło.
Z kolei mgła wolumeryczna jest to zaawansoany sposób tworzenia i manipulacji pixelami. Do tworzenia takiego efektu dziś używa się Pixel Shaderów, ale na Nehe jest pokazany przykład takiej mgły w OpenGL (bez Pixel Shadera): http://nehe.gamedev....n.asp?lesson=41
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Czyli jedynie to co mogę zmieniać w położeniu mgły to tylko położenie od obserwatora i najdalszy punkt na ujemnej osi z?(w tym przypadku jeszcze jedno ograniczenie- wzór GL_LINEAR)
Przerobiłem tą lekcję, ale pojawia się jeszcze jedno pytanie-jeśli np. na całej scenie chciałbym mieć lekka mgiełkę, a w konkretnym miejscu zwiększyć ją odpowiednio(za pomocą tego rozszerzenia), to jak chwiliowo wyłączyć współrzędne mgły, określone tak:
glFogi(GL_FOG_COORDINATE_SOURCE_EXT, GL_FOG_COORDINATE_EXT);
Codzi mi o chwiliowe wyączenie nadawania parametrów teksturom
Ups, sorry mgle:cheesy:
A spóbuj glFogi(GL_FOG_COORDINATE_SOURCE_EXT, GL_NONE);
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Próbowałem ,ale nie działa[:/]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
-do czego właściwie służą parametry GL_FOG_START i GL_FOG_END? Czy da się np. z mgły utworzyć sześcian?(chodzi mi o to, czy można ustalać pozycję, szerokość itd. mgły).
użyj mgły wolumentarycznej ;)
A co to za mgła?
Mgła w OpenGL jest tworzona na zasadzie wzoru matematycznego, w kórym jest zawarty kolor mgły, odległość od obserwatora (GL_FOG_START), i jej grugość (GL_FOG_END). Innymi słowy, jest to po prosu podrasowany Blending i nie dziw się, że nie reaguje na światło.
Z kolei mgła wolumeryczna jest to zaawansoany sposób tworzenia i manipulacji pixelami. Do tworzenia takiego efektu dziś używa się Pixel Shaderów, ale na Nehe jest pokazany przykład takiej mgły w OpenGL (bez Pixel Shadera): http://nehe.gamedev....n.asp?lesson=41
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Czyli jedynie to co mogę zmieniać w położeniu mgły to tylko położenie od obserwatora i najdalszy punkt na ujemnej osi z?(w tym przypadku jeszcze jedno ograniczenie- wzór GL_LINEAR)
Przerobiłem tą lekcję, ale pojawia się jeszcze jedno pytanie-jeśli np. na całej scenie chciałbym mieć lekka mgiełkę, a w konkretnym miejscu zwiększyć ją odpowiednio(za pomocą tego rozszerzenia), to jak chwiliowo wyłączyć współrzędne mgły, określone tak:
glFogi(GL_FOG_COORDINATE_SOURCE_EXT, GL_FOG_COORDINATE_EXT);
Codzi mi o chwiliowe wyączenie nadawania parametrów teksturom
Ups, sorry mgle:cheesy:
A spóbuj glFogi(GL_FOG_COORDINATE_SOURCE_EXT, GL_NONE);
I am the REAL Noname
Moja strona: www.coderulers.prv.pl | Moje Forum
C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup, twórca języka C++
Próbowałem ,ale nie działa[:/]