ďťż

Ładny brzuch

Witam.
Chcę napisać grę roguelike w Turbo Pascalu. Jednak "rysowanie" mapy poleceniem write jest za wolne. Przy chodzeniu ekran bardzo by migotał.

Zobaczcie zresztą takie coś, to będziecie wiedzieli, o co chodzi.
program proba; uses crt; var i:byte; j:byte; begin clrscr; readln; for j:=1 to 20 do begin for i:=1 to 80 do write('*'); end; readln end.

Jak można zrobić to tak, żeby było "dobrze"? Czyli żeby było szybciej, żeby nie migało?



Mnie nic nie miga, wszystko raz dwa jest na ekranie.

Może po prostu przygotuj wcześniej stringa (nie wiem czy w TP są stringi ?) z odpowiednią dla szerokości ekranu ilością gwiazdek i wyświetlaj wszystko linia za linią (writeLN) zamiast znak po znaku.

A jak koniecznie zależy ci na dużej wydajności to możesz pobawić się we wstawki asemblerowe i wysyłanie tego prosto do pamięci karty graficznej, a później odświeżanie na ekranie, ale to już jest naprawdę zabawy sporo...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •