Ĺadny brzuch
Jestem bardzo początkujący i mam takie pytanie jak zrobić by program zadał jakieś pytanie na początku i gdy ktoś odpowie on po analizie tej odpowiedzi odsyła do odpowiedniej częsci kody np.
Program : Chcesz dodać czy odjać ?
dodać
[Kod odpowiadajacy dodawaniu]
odjącać
[odejmowaniu]
I jak to umieścić w kodzie ? Jakiś prosty przykład najlepiej.
Najłatwiej zrobić to przy pomocy case of. Coś w tym stylu:
var wybor: string; begin write('Co chcesz zrobic?'); readln(wybor); case wybor of 'dodac': {co ma robic}; 'odjac': {co ma robic}; end; end.
Pisane z pamięci więc nie wiemc zy na 100% zadziala ale powinno.
@down pętla if umożliwia w łatwy sposób sprawdzenie tylko dwóch warunków.
Użytkownik MAtifreeman edytował ten post 02 sierpień 2006, 20:56
var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin // [Kod odpowiadajacy dodawaniu] end else if wybor="odjacac" then begin // [odejmowaniu] end;
Użytkownik Maciek J. edytował ten post 02 sierpień 2006, 20:51
@down pętla if umożliwia w łatwy sposób sprawdzenie tylko dwóch warunków. Niby dlaczego? I od kiedy pascal obsługuje case stringów?
Ok, thx działa ale to wcale nie odwołuje mnie do danej części kodu tylko wykonuje poniższą, a jak zrobić żeby umieszczony na końcu programu kod po naciśnieciu/wpisaniu czegoś odsysał na początek ?
Ok, thx działa ale to wcale nie odwołuje mnie do danej części kodu tylko wykonuje poniższą, a jak zrobić żeby umieszczony na końcu programu kod po naciśnieciu/wpisaniu czegoś odsysał na początek ? Najłatwiej użyć pętli warunkującej działanie programu, ew. labela i goto :)
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 03 sierpień 2006, 08:32
Jeeestem neeewbie, przykład ?
A może zrób sobie funkcje dodawania i "odjacacania". I wtedy var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin dodawanie(); end else if wybor="odjacac" then begin odejmowanie(); end;i wtedy możesz jeszcze raz użyć tych funkcji (odejmowanie() i dodawanie()) w przyszłości.
PS: A jak tego nie wiesz to ściągnij sobie jakiś tutorial z sieci i się nie pytaj ;)
CHodzi mi o coś takiego, nie widzialem tego w zadnych tutorialach :
var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin dodawanie(); end else if wybor="odjacac" then begin odejmowanie(); end; tutaj kod ktory cofa nas na poczatek programu po nacisnieciu enter
uses crt; var wybor:string; begin repeat writeln('Chcesz dodać czy odjać ?'); readln(wybor); if wybor='dodac' then begin dodawanie; end else if wybor='odjac' then begin odejmowanie; end; writeln('Naciśnij ENTER, aby powtórzyć'); until readkey<>#13; end.z pamięci
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 03 sierpień 2006, 11:28
Mhm, znalazłem niechacy conieco o tym, widać słabo szukałęm..
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Program : Chcesz dodać czy odjać ?
dodać
[Kod odpowiadajacy dodawaniu]
odjącać
[odejmowaniu]
I jak to umieścić w kodzie ? Jakiś prosty przykład najlepiej.
Najłatwiej zrobić to przy pomocy case of. Coś w tym stylu:
var wybor: string; begin write('Co chcesz zrobic?'); readln(wybor); case wybor of 'dodac': {co ma robic}; 'odjac': {co ma robic}; end; end.
Pisane z pamięci więc nie wiemc zy na 100% zadziala ale powinno.
@down pętla if umożliwia w łatwy sposób sprawdzenie tylko dwóch warunków.
Użytkownik MAtifreeman edytował ten post 02 sierpień 2006, 20:56
var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin // [Kod odpowiadajacy dodawaniu] end else if wybor="odjacac" then begin // [odejmowaniu] end;
Użytkownik Maciek J. edytował ten post 02 sierpień 2006, 20:51
@down pętla if umożliwia w łatwy sposób sprawdzenie tylko dwóch warunków. Niby dlaczego? I od kiedy pascal obsługuje case stringów?
Ok, thx działa ale to wcale nie odwołuje mnie do danej części kodu tylko wykonuje poniższą, a jak zrobić żeby umieszczony na końcu programu kod po naciśnieciu/wpisaniu czegoś odsysał na początek ?
Ok, thx działa ale to wcale nie odwołuje mnie do danej części kodu tylko wykonuje poniższą, a jak zrobić żeby umieszczony na końcu programu kod po naciśnieciu/wpisaniu czegoś odsysał na początek ? Najłatwiej użyć pętli warunkującej działanie programu, ew. labela i goto :)
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 03 sierpień 2006, 08:32
Jeeestem neeewbie, przykład ?
A może zrób sobie funkcje dodawania i "odjacacania". I wtedy var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin dodawanie(); end else if wybor="odjacac" then begin odejmowanie(); end;i wtedy możesz jeszcze raz użyć tych funkcji (odejmowanie() i dodawanie()) w przyszłości.
PS: A jak tego nie wiesz to ściągnij sobie jakiś tutorial z sieci i się nie pytaj ;)
CHodzi mi o coś takiego, nie widzialem tego w zadnych tutorialach :
var wybor:string; writeln("Chcesz dodać czy odjać ?"); readln(wybor); if wybor="dodac" then begin dodawanie(); end else if wybor="odjacac" then begin odejmowanie(); end; tutaj kod ktory cofa nas na poczatek programu po nacisnieciu enter
uses crt; var wybor:string; begin repeat writeln('Chcesz dodać czy odjać ?'); readln(wybor); if wybor='dodac' then begin dodawanie; end else if wybor='odjac' then begin odejmowanie; end; writeln('Naciśnij ENTER, aby powtórzyć'); until readkey<>#13; end.z pamięci
Użytkownik Cyrkiel edytował ten post 03 sierpień 2006, 11:28
Mhm, znalazłem niechacy conieco o tym, widać słabo szukałęm..