Ĺadny brzuch
Jest jakas procedura w DelphiX ktora wyswietli mi obraz pod odpowiednim katem ??? Chodzi mi o to ze chce napisac scigalke z gory (2D) i po naciskaniu klawiszy lewo , prawo samochod ma sie obracac.
Problem wystepuje rowniez rowniez podczas gdy chce wyswietlic analogowy wskaznik predkosci gdzie wskazuwka jest obrazkiem :(
I ostatnie pytanie to poruszanie sie pod katem, jak mam przesuwac obiekt pod katem kiedy mam do dyspozycji tylko x,y ??? Moge jednoczesnie przesuwac x+1,y+1 ale przy roznych katach ja sie gubie...
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
1. zamiast Draw to DrawRotate. Tylko pamietaj ze w DelphiX pelny obrot wynosi 255 zamiast 360!!!
2.przyklad poruszania sie http://4programmers....file.php?id=983
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
Malowanie pod katem mam juz z glowy :) Z ruchem probowalem rozgryzc ten przyklad jednak bezskutecznie... dlatego ze nie znam sinosow i cosinosow... siegam po literature matematyczna... ucze sie :) nawet mi sie nowego roku swietowac nieche :P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Jest jednak problem :( Mianowicie gdzie moge okreslic wokol jakiego punktu bedzie mi obracalo Bitmape ??? Normalnie obraca wokol punktu 0,0. A co gdy mam obrocic samochod ??? Obraca go tak jak ja niechce...
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Obróć samochód wokół środka.
Tylko jak to zrobic :) :P Tego sie domyslilem :P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Nie zgłębiałem tajników DX, ale z tego co pamiętam to obraki wczytujesz do TSpriteImage'ów. Jeśli tak jest to przykładowy kodzik szukający śrogek powinien wyglądać mniej więcej tak:
var spr : TSpriteImage; p : TPoint; begin // nie pamiętam jak się tu robi, żeby wczytać obraz do pirte,ale ty pewnie to wiesz :P p.X := spr.Width div 2; p.Y := spr.Height div 2; end;
Nie wiem, czy sprite'y mają właściwości Width i Height, ale powinny mieć.
Musisz jeszcze chyba uwzględnić Top i Left tego sprite'a
Scalenie postów
AAAAAA... wiem jak znalezc srdek , ale nie wiem jak obrocic ta figure wokol srodka :P:P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
A o DrawRotate zapomiałeś :?
nie,no... drawrotate obraca mi wokol punktu 0,0 a jak to zmienic ?
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
A nie ma w tej procedurece parametru do ustawienia, ja nie pamiętam może napisz co w DrawRotate można ustawić.
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Problem wystepuje rowniez rowniez podczas gdy chce wyswietlic analogowy wskaznik predkosci gdzie wskazuwka jest obrazkiem :(
I ostatnie pytanie to poruszanie sie pod katem, jak mam przesuwac obiekt pod katem kiedy mam do dyspozycji tylko x,y ??? Moge jednoczesnie przesuwac x+1,y+1 ale przy roznych katach ja sie gubie...
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
1. zamiast Draw to DrawRotate. Tylko pamietaj ze w DelphiX pelny obrot wynosi 255 zamiast 360!!!
2.przyklad poruszania sie http://4programmers....file.php?id=983
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
Malowanie pod katem mam juz z glowy :) Z ruchem probowalem rozgryzc ten przyklad jednak bezskutecznie... dlatego ze nie znam sinosow i cosinosow... siegam po literature matematyczna... ucze sie :) nawet mi sie nowego roku swietowac nieche :P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Jest jednak problem :( Mianowicie gdzie moge okreslic wokol jakiego punktu bedzie mi obracalo Bitmape ??? Normalnie obraca wokol punktu 0,0. A co gdy mam obrocic samochod ??? Obraca go tak jak ja niechce...
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Obróć samochód wokół środka.
Tylko jak to zrobic :) :P Tego sie domyslilem :P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
Nie zgłębiałem tajników DX, ale z tego co pamiętam to obraki wczytujesz do TSpriteImage'ów. Jeśli tak jest to przykładowy kodzik szukający śrogek powinien wyglądać mniej więcej tak:
var spr : TSpriteImage; p : TPoint; begin // nie pamiętam jak się tu robi, żeby wczytać obraz do pirte,ale ty pewnie to wiesz :P p.X := spr.Width div 2; p.Y := spr.Height div 2; end;
Nie wiem, czy sprite'y mają właściwości Width i Height, ale powinny mieć.
Musisz jeszcze chyba uwzględnić Top i Left tego sprite'a
Scalenie postów
AAAAAA... wiem jak znalezc srdek , ale nie wiem jak obrocic ta figure wokol srodka :P:P
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
A o DrawRotate zapomiałeś :?
nie,no... drawrotate obraca mi wokol punktu 0,0 a jak to zmienic ?
www.anotherworld92.prv.pl
http://republika.pl/emuplaystation
A nie ma w tej procedurece parametru do ustawienia, ja nie pamiętam może napisz co w DrawRotate można ustawić.