Ładny brzuch

1) Czy w c++ nie mona w klasie zadeklarowa jej samej?:
class a{
a klasaa;
};
Moe to i dobrze, bo to sie zgadza z moimi mylami: po zadeklarowaniu klasaa w a
program w pamici umieci tak duzo egemplarzy a, e program si wywali?
Co o tym mylicie? Z drugiej strony mog tak definiowa wskaniki(klasa zmienia si w ciele: a* klasaa;)
Po stworzeniu egzemplarza tej klasy mog robi takie kombinacje:
a* aa;
aa->klasaa->klasaa->klasaa;
Przecie mog tak robi w nieskoczono-dlaczego wic program si nie wywala?
2) Druga sprawa to deklarowanie wskanikw np. int* zmienna lub a* zmienna
Czy po takim zadeklarowaniu mog ju uywa tej zmiennej?(dotyczy si wszystkich typw).
Kiedy musz koniecznie uywa operatora new?



Ad. 1. Te zmienne nie s inicjowane dlatego ci nie wywala.

Ad. 2. Powiniene uy new (w wypadku C++) lub malloc (dla C):)
Jeeli zmienna zadeklarowana jest jako globalna, to prba przypisania do takiej np. klasy skoczy si Segmentation Faultem. Jeeli nie jest to zmienna globalna to uycie a->ble w linuxie te spowoduje wysypanie si segmentation faultem (w Linuxie, bo w windowsie moe wylecie jakim bdem, ale moe take popisa pami innego programu i moe by nie mio:P) :)

Kodie

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •