ďťż

Ładny brzuch

W aktualnym numerze eksperta (i nie tylko w tym) w artykułach pojawiają się pojęcia: klasa, metoda i objekt. Próbowałem już szukać wyjaśnienia w necie, lecz kompletnie nic nie rozumiałem. Proszę o wyjaśnienie mi po ludzku o co chodzi. Z góry dziękuję.



czy mi się uda, to nie wiem, ale tak, Klasa to nowy typ danych, zdefiniowany przez programiste, czyli coś takiego jak int, float itp. Jak sobie zrobisz klase, to będziesz mógł później zrobić coś takiego: TwojaKlasa zmienna; i sobie tego normalnie używać. Metoda, to funkcja zdefiniowana w klasie, np w klasie AnsiString jest metoda Delete, c_str() itd. Aby skorzystać z metody, musisz użyć operatora dostępu, czyli kropki albo strzałki. Kropka przy normalnym tworzeniu obiektu, a strzałka przy dynamicznym, czyli np.
Twojaklasa x; x.Metoda(); Twojaklasa *y=new Twojaklasa; y->Metoda

obiekt to w powyższym przykładzie x lub y. Nie wiem jak to wytłumaczyć:D Ale myśle że coś ci chociaż pomogłem;)

www.wikipedia.pl :o

// edit, chyba EOT
Użytkownik icek edytował ten post 02 wrzesień 2007, 17:58
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •