Ĺadny brzuch
Witam,
Mam 2 pytanka co do mojego projektu:
1. Jak poruszyc tych 5 wrogow? Jezeli nie towrze tablicy (w klasie
Gra) i jest tylko
1 wrog, to ladnie lata po ekranie i odbija sie od scian, ale jak
zrobilem kilka to juz sie nie chca ruszac i nie wiem dlaczego???
2. Zauwazylem, ze moj program dziala dobrze, tzn. widac elementy, ale
jak uruchamiam go z JCreatora, z ktorego korzystam (mam jdk1.5.0_01),
a jak odpale program w NetBeans'ach albo z konsoli to pokazuje sie
bialy ekran, tak jakby nie bylo nic rysowane... Co z tym zrobic?
Zrodla sa tu: http://konjo.republika.pl/Tanker.rar
Prosze o jakas rade
Z gory dzieki za pomoc
Hehe, tyle nad tym siedziałem, a to takie proste, źle podajesz ściezki do obrazów, jak podasz pełną to zadziała. Lepiej jest chyba użyć getClass().getResource() :)
Co do wrogów, to w metodzie draw, dlaczego wyświetlasz wrogów w forze na pozycji z w.getWidth(), czyba w.getX(), poza tym przy tworzeniu if w loadImg roztrzelich po róznych Xach np. w.setX(i*40);
BTW. gdzieś masz chyba wycieki pamięci bo co chwile mam Out of memory :)
Keep going
kodie -> podawać pełne ściezki to oznacza stracić przenoszalność. :)
wszystko zależy od tego gdzie skompilowana jest Gra (bo w niej jest public static void main )
tam gdzie uzyskasz plik gra.class w ta samą loaklizację wystarczy wrzucić folder img i będzie pasowało ze ściezkami
kodie -> podawać pełne ściezki to oznacza stracić przenoszalność. :)
Wiem, dlatego zasugerowałem getResource
wszystko zależy od tego gdzie skompilowana jest Gra (bo w niej jest public static void main )
tam gdzie uzyskasz plik gra.class w ta samą loaklizację wystarczy wrzucić folder img i będzie pasowało ze ściezkami
już ci odpowiadam :)
na przykładzie JBuildera moge powiedzieć że zdecydowanie w tym samym miejscu gdzie jest jar.
nie w jarze tylko w katalogu z jarem :D
sprawdzone.
robiłem to w sokobanie :D potrzbeowałem wygląd ściany podłogi sokobana i paczek :D
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Mam 2 pytanka co do mojego projektu:
1. Jak poruszyc tych 5 wrogow? Jezeli nie towrze tablicy (w klasie
Gra) i jest tylko
1 wrog, to ladnie lata po ekranie i odbija sie od scian, ale jak
zrobilem kilka to juz sie nie chca ruszac i nie wiem dlaczego???
2. Zauwazylem, ze moj program dziala dobrze, tzn. widac elementy, ale
jak uruchamiam go z JCreatora, z ktorego korzystam (mam jdk1.5.0_01),
a jak odpale program w NetBeans'ach albo z konsoli to pokazuje sie
bialy ekran, tak jakby nie bylo nic rysowane... Co z tym zrobic?
Zrodla sa tu: http://konjo.republika.pl/Tanker.rar
Prosze o jakas rade
Z gory dzieki za pomoc
Hehe, tyle nad tym siedziałem, a to takie proste, źle podajesz ściezki do obrazów, jak podasz pełną to zadziała. Lepiej jest chyba użyć getClass().getResource() :)
Co do wrogów, to w metodzie draw, dlaczego wyświetlasz wrogów w forze na pozycji z w.getWidth(), czyba w.getX(), poza tym przy tworzeniu if w loadImg roztrzelich po róznych Xach np. w.setX(i*40);
BTW. gdzieś masz chyba wycieki pamięci bo co chwile mam Out of memory :)
Keep going
kodie -> podawać pełne ściezki to oznacza stracić przenoszalność. :)
wszystko zależy od tego gdzie skompilowana jest Gra (bo w niej jest public static void main )
tam gdzie uzyskasz plik gra.class w ta samą loaklizację wystarczy wrzucić folder img i będzie pasowało ze ściezkami
kodie -> podawać pełne ściezki to oznacza stracić przenoszalność. :)
Wiem, dlatego zasugerowałem getResource
wszystko zależy od tego gdzie skompilowana jest Gra (bo w niej jest public static void main )
tam gdzie uzyskasz plik gra.class w ta samą loaklizację wystarczy wrzucić folder img i będzie pasowało ze ściezkami
już ci odpowiadam :)
na przykładzie JBuildera moge powiedzieć że zdecydowanie w tym samym miejscu gdzie jest jar.
nie w jarze tylko w katalogu z jarem :D
sprawdzone.
robiłem to w sokobanie :D potrzbeowałem wygląd ściany podłogi sokobana i paczek :D