ďťż

Ładny brzuch

Może gdzieś na forum to juz było ale jestem nowy i troche niechce mi sie tych wszystkich postów przeglądać.
A więc ostatnio zajełem się programowaniem zaczełm od Turbo pascala nawet dobrze mi szło ale pomysilałm że w TP juz nic sie nie robi i lepiej przeżucić się na coś nowszego.
Tak więc zaczełem kombinować w C++ no i tutaj mam pytanie czy w tym języku ktos bardziej zaawansowany zrobił gre ? Tak wogule jaki jest najpopolarniejszy język do tworzenia gier ? Żeby jedna osoba mogła stworzyc jakąś tak byle jaką gre to jakich programów trzeba użyć ?



Nie to forum. Idz na http://warsztat.mmogspot.pl/forum/. Forum tematyczne dotyczace tych spraw. Tam jest opcja search - byl ostatnio topick o tym. Nawet dzon-ny podawal linka do arcika naleth-a (o ile pamietam :) ) (albo poszukaj w opstatnich postach Macka Kumorka (dzon-ny ;]) )
Użytkownik st3tc edytował ten post 17 lipiec 2005, 17:21

Może gdzieś na forum to juz było ale jestem nowy i troche niechce mi sie tych wszystkich postów przeglądać.
A więc ostatnio zajełem się programowaniem zaczełm od Turbo pascala nawet dobrze mi szło ale pomysilałm że w TP juz nic sie nie robi i lepiej przeżucić się na coś nowszego.
Tak więc zaczełem kombinować w C++ no i tutaj mam pytanie czy w tym języku ktos bardziej zaawansowany zrobił gre ? Tak wogule jaki jest najpopolarniejszy język do tworzenia gier ? Żeby jedna osoba mogła stworzyc jakąś tak byle jaką gre to jakich programów trzeba użyć ?

Używam Dev–C++ dobry jest czy są jakieś lepsze ?




Używam Dev–C++  dobry jest czy są jakieś lepsze ?

Mati nie sluchaj majakow migajka. DevC++ jest swietny, ma bardzo dobry kompilator i na poczatek wystarczy Ci w 100%. Mozesz w nim robic zarowno pod opengl jak i nowe dx-y. A polecam go dlatego - bo pisales, ze zaczynasz z C++ (migajek slyszal ? :P - zaczyna). VS jest zbyt ogromny i bardzo skomplikowany - utoniesz.
Użytkownik st3tc edytował ten post 17 lipiec 2005, 17:48
a z tym linkiem Migajka to jeszcze chyba dwa tygodnie z ta promocją za darmo

hmm a jak ktos nie ma (oczywiście zakladamy) orginalnego wina to moga byc jakieś nieprzyjemność ?

Cześć czołem


czy w tym języku ktos bardziej zaawansowany zrobił gre ?
Ta wielu ludzi juz tworzyło gry w C++ ;p Tylko jest tutaj pewnie problem bo tworzenie gry to jedno a skończenie jej to drugie :)

Zapoznaj się z tym (nie sądziłem że kiedyś to powiem...) GDPLowskim artem pt. "Początki", tak jak ktoś wyżej doradził...


hmm a jak ktos nie ma (oczywiście zakladamy) orginalnego wina to moga byc jakieś nieprzyjemność?
Zakładam że nie :P

pozdro
spax.
Użytkownik spax edytował ten post 17 lipiec 2005, 18:39
Nie żebym odrazu rzucil sie do robienia gry :] Najpierw musze sie dokładnie z nim zapoznac itp porobic jakieś programy i wogule ale jestem dobrej mysili.
A Microsoft Visual Studio 2005 zamówie sobie najwyżej koledzy Billa mnie odwiedzą :P

Mati$: Niby jest tam jakiś test legalności Windowsa, ale tylko o tym słyszałem, bo ja mam legalnego i nic takiego nie widziałem ;) Tak czy siak, MSVC++2k5Beta2 to 3 płytki DVD + 1 DVD z jakimiś prezentacjami; warto zamówić, ale nie radzę Ci tego od razu instalować - tak jak mówił st3tc, utopisz się w tym. Dev-C++ polecam, bo to jest naprawdę dobry kompilator; sam go używam i piszę na nim różne dziwne rzeczy ^^ więc do pisania gier się nadaje.

Co do języka - nie chcę wywołać Wielkiej Wojny, ale oczywiście polecam C++. Do nauki polecam Symfonię C++/Pasję C++ i Megatutoriala, dostępnego pod adresem www.avocado.risp.pl - lepszego internetowego tutoriala dla początkujących programistów gier, z ogromnie rozbudowanym kursem C++ nie znajdziesz.

I zapraszamy na Warsztat ;)
Pozdrawiam.


Mati nie sluchaj majakow migajka. DevC++ jest swietny, ma bardzo dobry kompilator i na poczatek wystarczy Ci w 100%. Mozesz w nim robic zarowno pod opengl jak i nowe dx-y. A polecam go dlatego - bo pisales, ze zaczynasz z C++ (migajek slyszal ? :P - zaczyna). VS jest zbyt ogromny i bardzo skomplikowany - utoniesz.

No mam firefox'a, słyszałem że ważność (ta beta ma do 2006 czerwiec czy jakos tak) to może jeszcze poczekam jak sie pojawi (może już był) na torrenicie. Chciał bym poprostu mnieć na przyszlość jak będe bardziej zawansowany żeby się tym pobawić.

zamawiaj nie pekaj. Ale podaj prawidlowe dane (telefon !). Ja zamowilem, ale podalem zly - nic nie przyszlo. Zamowilem drugi raz - juz telefon podalem ok. Przyszly dwie paczki :D (jedno pudeleczko VS 2005 mam nawet jeszcze w foli :P )
Użytkownik st3tc edytował ten post 17 lipiec 2005, 19:36
Cześć czołem


zamawiaj nie pekaj. Ale podaj prawidlowe dane (telefon !). Ja zamowilem, ale podalem zly - nic nie przyszlo. Zamowilem drugi raz - juz telefon podalem ok. Przyszly dwie paczki :D (jedno pudeleczko VS 2005 mam nawet jeszcze w foli :P )



I zapraszamy na Warsztat
kłaa!?! :P (tak tak temp nudzi mi się ;p)

Cześć czołem

Właśnie na jednym z DVD masz pięknie MSDN lib. czyli taką duuużą pomoc.

pozdro
spax.
Użytkownik spax edytował ten post 18 lipiec 2005, 11:02
Też uważam, żebyś lepiej zaczął w C++ - jest mnóstwo dokumentacji w necie ( nie licząc samego MSDN Library :) ). Jak widać się liczy, co wspiera wielki monopolista. Osobiśce używam na przemian VC++ 6 i VC++ 2005, ale lepiej zacznij od DevCpp - zanim się połapiesz w VS2k5 to zrezygnujesz z programowania.

btw: Spaaaxx! jak mogłeś! A dopiero co się rozkręciłem na warsztacie ;( [joke]

No tak. Nie zalecalem VS2005, a zapomnialem o msdn lib :). Z drugiej strony jak by tak pomyslec - to po przekopaniu sie przez zakladanie projektow w VS nie ma juz zbyt duzo problemow.
Użytkownik st3tc edytował ten post 18 lipiec 2005, 06:18
Hmmm Ale za wysylke trzeba chyba placic 10 euro? Czy te darmowe wysylanie sie juz po prostu skonczylo :P?


Hmmm Ale za wysylke trzeba chyba placic 10 euro? Czy te darmowe wysylanie sie juz po prostu skonczylo :P?

jakies 3 tyg temu za darmo pod moj blok podjechal czarny bus i wysiadl czarny pan i vs za free z Niemiec


jakies 3 tyg temu za darmo pod moj blok podjechal czarny bus i wysiadl czarny pan i vs za free z Niemiec

Ja tak szybko powiem:
Co do tworzenia gier super jest Visual Basic 6, jeżeli chcesz tworzyć gry 3d użyj c++ + OpenGl.
:)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •