ďťż

Ładny brzuch

Powiedzmy jedzie sobie skoczek po prgou z jakąś szybkością np 90 km/h i wybije się z siłą 10 N(przykład :>). I teraz chciałbym ise dowiedziać w jakim kierunku poleci, jak poleci, pod jakim kątem? Ewentualnie jakich danych bym potrzebował do tego wyliczenia ?
Użytkownik Forsel edytował ten post 25 listopad 2005, 23:04


Musisz wiedzieć z jakiego materiału jest kombinezon :D

Tak na poważnie - i tak będziesz zmuszony zastosować jakieś uproszczenie, bo wszystkiego nie uwzględnisz - na pewno musisz uwzględniać siłę i kierunek wiatru, masę skoczka (i masz przyspieszenie: a=f/m), grawitację; wszystkie działania oczywiście na wektorach, tzn. masz np. aktualny wektor prędkości i kierunku ruchu (na ich podstawie możesz liczyć gdzie znajdzie się postać w następnej klatce animacji), to w momencie wybicia dodajesz wyliczony wektor do wektora kierunku ruchu - jaki wzór konkretnie zastosować to niestety Ci nie powiem - zrób jakiś, który będzie Ci pasował pod względem wyglądu (w miarę realistyczny), bo przecież o to w grach chodzi... :)

rzymo daj GG :] Głównie o zachowanie w locie sobie poradze, gorzej z tym jak ma sie wybic :|
Użytkownik Forsel edytował ten post 25 listopad 2005, 23:36
Skok byś mógł potraktować jako rzót poziomy(prościej) lub rzut ukośny
musisz mieć określoną mase i kąt wybicia. Musisz też mieć okreslone przyspieszenie lub siłę z jaką się wybuje skoczek. Jeżeli to ma być gra 3D to z wiatrem nie wiem jak by to trzeba by zrobić. Jeżeli 2D to szło by to wszystko wyliczyć. Nie wiem jak by ci poszło z przedstawieniem graficznym tego Chyba ze to ma być tylko coś do obliczania. Jak by co to 4118474




rzymo daj GG :] Głównie o zachowanie w locie sobie poradze, gorzej z tym jak ma sie wybic :|

To jest dokładnie rzut poziomy w górę z jakiejś wysokości
http://forum.ks-eksp...showtopic=63079
od siły grawitacji odejmujesz siłę aerodynamiczną zależną od czego chcesz a w rzeczywistości:
1. Prędkość skoczka + prędkość wiatru względem progu :]
2. Powierzchnia kombinezonu
3. Materiał kombinezonu
4. Cisnienie atmosferyczne
Dobra bez takich :]
to masz w jednej płaszczyźnie a w drugiej płaszczyźnie musisz sobie inną funkcje zrobic to bedzie jakos tak ze na poczatku szybko zmienia sie jego Z a potem coraz wolniej (prędkość skoczka jest ta sama ale większa jest Vy(prędkość pionowa) i Vx niz Vz )
Użytkownik Pinochet edytował ten post 26 listopad 2005, 00:24
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •