Ładny brzuch
Sytuacja wygl?da nast?puj?co. Zdefiniowa?em struct-ur? w jednym pliku ( oczywiscie w tym pliku korzysta?em z jej us?ug) i w ktrym? z kolei pliku potrzebuj? wywo?a? egzempla? tej struktury z pierwszego pliku, lecz niestety nie umiem tego zrobi?. Prbowa?em "extern" na r?ne sposoby i nie uzyska?em pozytywnego skutku. Poza tym w tym drugim pliku prbuj? zdefiniowa? struct-ur?, ktra ma zawiera? egzempla? tej struct-ury z pierwszego pliku, i to okaza?o si? jeszcze trudniejsze i bezskuteczne.
fand@op.pl
polskie fonty :chytry: wrrrr
no wiec w c++ builderze mozesz sobie sturkture wrzucic do oddzielnego pliku w ten sposob:
dajesz sobie file->new->unit i otwiera ci sie nowy unit. przechodzisz do pliku naglowkowego [Unitx.h] i w nim tworzysz sobie strukture albo klase powiedzmy:
#ifndef Unit2H #define Unit2H struct myStruct { int x; int y; myStruct(); }; #endif
przechodzisz sobie teraz do pliku unita [Unitx.cpp] i piszesz cialo konstruktora struktury:
#pragma hdrstop #include "Unitx.h" #pragma package(smart_init) myStruct::myStruct() { x=1; y=1; }
No i teraz jak masz tak stworzony plik to zapisujesz go i przechodzisz do jakiegos innego unitu gdzie potrzebujesz uzyc tej struktury. Naciskasz alt+f11 pojawia sie okienko use unit i z listy wybierasz unit z twoja struktura. wybranie unitu spowoduje dodanie linii: #include "Unitx.h" i od tej pory mozesz uzywaz w tym konkretnym unicie klasy/struktury ktora stworzyles.
pozdrawiam
pepsi^no1
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
fand@op.pl
polskie fonty :chytry: wrrrr
no wiec w c++ builderze mozesz sobie sturkture wrzucic do oddzielnego pliku w ten sposob:
dajesz sobie file->new->unit i otwiera ci sie nowy unit. przechodzisz do pliku naglowkowego [Unitx.h] i w nim tworzysz sobie strukture albo klase powiedzmy:
#ifndef Unit2H #define Unit2H struct myStruct { int x; int y; myStruct(); }; #endif
przechodzisz sobie teraz do pliku unita [Unitx.cpp] i piszesz cialo konstruktora struktury:
#pragma hdrstop #include "Unitx.h" #pragma package(smart_init) myStruct::myStruct() { x=1; y=1; }
No i teraz jak masz tak stworzony plik to zapisujesz go i przechodzisz do jakiegos innego unitu gdzie potrzebujesz uzyc tej struktury. Naciskasz alt+f11 pojawia sie okienko use unit i z listy wybierasz unit z twoja struktura. wybranie unitu spowoduje dodanie linii: #include "Unitx.h" i od tej pory mozesz uzywaz w tym konkretnym unicie klasy/struktury ktora stworzyles.
pozdrawiam
pepsi^no1