Ĺadny brzuch
Dlaczego jeśli mam projekt złożony z kilku plików i skompiluje go, a następnie zmienie coś np. w jednym z plików nagłówkowych i włącze ponownie kompilacje to projekt się nie kompiluje? (pojawia się okno kompilacji ale sie nie kompiluje) Dopiero jak zmienie coś w którymś z plików cpp to kompilacja się odbędzie. Da się to jakoś wyłączyć?
Chodzi mi o kompilator Dev-C++ v. 4.9.9.2
Dlaczego jeśli mam projekt złożony z kilku plików i skompiluje go, a następnie zmienie coś np. w jednym z plików nagłówkowych i włącze ponownie kompilacje to projekt się nie kompiluje? (pojawia się okno kompilacji ale sie nie kompiluje) Dopiero jak zmienie coś w którymś z plików cpp to kompilacja się odbędzie. Da się to jakoś wyłączyć?
Chodzi mi o kompilator Dev-C++ v. 4.9.9.2
odpowiada za to makefile. W makefile sa zapisane dependencesiki (zaleznosci). Sek w tym, ze trudno to robic dla plikow naglowkowych (inaczej - zawrzec je w powiazaniach). Nie tyle probem techniczny - co problem wymagajacy analizy zrodelek - a tego autorom sie robic pewnie nie chcialo :) (wymagaloby to dynamicznej (przed kompilacja) generacji tymczasowych plikow makefile).
Użytkownik st3tc edytował ten post 11 październik 2005, 18:06
A Ty przypadkiem przez "ponownie" nie rozumiesz podwójnego inkluda? W C++ plik może być dołączony do kompilacji tylko raz.
odpowiada za to makefile. W makefile sa zapisane dependencesiki (zaleznosci). Sek w tym, ze trudno to robic dla plikow naglowkowych (inaczej - zawrzec je w powiazaniach). Nie tyle probem techniczny - co problem wymagajacy analizy zrodelek - a tego autorom sie robic pewnie nie chcialo :) (wymagaloby to dynamicznej (przed kompilacja) generacji tymczasowych plikow makefile).
Nie wiem czy dobrze myślę ale może należało by skompilować plik nagłówkowy, albo dodać go jako plik do projektu.
Witaj w klubie, Temporal :D. Ja też teraz programuję raczej w Code::Blocks i używam VCToolkit. Wolę to 123x niż to chwalone w niebogłosy Dev-Cpp. BTW - masz może do tego spolszczenie?
Użytkownik MZet edytował ten post 15 październik 2005, 12:18
Witaj w klubie, Temporal :D. Ja też teraz programuję raczej w Code::Blocks i używam VCToolkit. Wolę to 123x niż to chwalone w niebogłosy Dev-Cpp. BTW - masz może do tego spolszczenie?
W skrócie - DevC++ jest bardzo dobry, ale Code::Blocks + Microsoft Visual C++ 2003 Toolkit jest znacznie lepszy . A najwazniejsze, że oba są w 100% legalne i darmowe!
Dokładnie. Gdyby Microsoft nie wydał tego VCToolkit...
A poza tym cenię sobie kompilator MS za jeszcze jedno: często bez problemu skompiluje kod po prostu ściągnięty z neta i po przyciśnięciu "Compile", a z gcc/MinGW to bywa różnie...
a z gcc/MinGW to bywa różnie... Pewnie dlatego ze to MS-owy kompilator ma w p(d)upie standardy ISO C/C++. I pewnie dlatego ze tworcy GCC odwalili kawal swietnej roboty - mozna wrecz sprawdzac kompilatorkiem gcc czy kod jest zgodny z ISO. I kogo to obchodzi ze taki marny GCC robi dokladne sprawdzenie kodu ktory kompiluje i np zglosil warningi w miejscach ktore na 100% by sie posypaly po uruchomieniu programu (co MS-owy pominal - no bo przeciez MS-owy jest dla profesjonalistow ;P).
Ale ja sie tam nie znam ... niech bedzie ze GCC gorszy - w sumie wiecie lepiej ;p
(...)I kogo to obchodzi ze taki marny GCC robi dokladne sprawdzenie kodu ktory kompiluje i np zglosil warningi w miejscach ktore na 100% by sie posypaly po uruchomieniu programu (co MS-owy pominal - no bo przeciez MS-owy jest dla profesjonalistow ;P).
Ale ja sie tam nie znam ... niech bedzie ze GCC gorszy - w sumie wiecie lepiej ;p
nie wspominając o przepuszczaniu dziwnych konstrukcji, typu tablica na stosie o rozmiarze wyrażonym zmienną [o ile mnie pamięć nie myli [nie miałem czasu sprawdzać] standard wymaga, żeby rozmiar tablicy alokowanej 'z marszu' był stałą compile-time].
No to chyba czas troszke doczytac :). Odsylam do dokumentacji ISO C ;)
//Edit : masz pelne namiary : ISO/IEC 9899:1999(E) strona 117-118, rozdzial 6.7.5.2 punkty 9 i 10 :) (VLA - variable length array)
Pozdr.
st3tc
Użytkownik st3tc edytował ten post 16 październik 2005, 21:16
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Chodzi mi o kompilator Dev-C++ v. 4.9.9.2
Dlaczego jeśli mam projekt złożony z kilku plików i skompiluje go, a następnie zmienie coś np. w jednym z plików nagłówkowych i włącze ponownie kompilacje to projekt się nie kompiluje? (pojawia się okno kompilacji ale sie nie kompiluje) Dopiero jak zmienie coś w którymś z plików cpp to kompilacja się odbędzie. Da się to jakoś wyłączyć?
Chodzi mi o kompilator Dev-C++ v. 4.9.9.2

odpowiada za to makefile. W makefile sa zapisane dependencesiki (zaleznosci). Sek w tym, ze trudno to robic dla plikow naglowkowych (inaczej - zawrzec je w powiazaniach). Nie tyle probem techniczny - co problem wymagajacy analizy zrodelek - a tego autorom sie robic pewnie nie chcialo :) (wymagaloby to dynamicznej (przed kompilacja) generacji tymczasowych plikow makefile).
Użytkownik st3tc edytował ten post 11 październik 2005, 18:06
A Ty przypadkiem przez "ponownie" nie rozumiesz podwójnego inkluda? W C++ plik może być dołączony do kompilacji tylko raz.
odpowiada za to makefile. W makefile sa zapisane dependencesiki (zaleznosci). Sek w tym, ze trudno to robic dla plikow naglowkowych (inaczej - zawrzec je w powiazaniach). Nie tyle probem techniczny - co problem wymagajacy analizy zrodelek - a tego autorom sie robic pewnie nie chcialo :) (wymagaloby to dynamicznej (przed kompilacja) generacji tymczasowych plikow makefile).

Nie wiem czy dobrze myślę ale może należało by skompilować plik nagłówkowy, albo dodać go jako plik do projektu.
Witaj w klubie, Temporal :D. Ja też teraz programuję raczej w Code::Blocks i używam VCToolkit. Wolę to 123x niż to chwalone w niebogłosy Dev-Cpp. BTW - masz może do tego spolszczenie?
Użytkownik MZet edytował ten post 15 październik 2005, 12:18
Witaj w klubie, Temporal :D. Ja też teraz programuję raczej w Code::Blocks i używam VCToolkit. Wolę to 123x niż to chwalone w niebogłosy Dev-Cpp. BTW - masz może do tego spolszczenie?

W skrócie - DevC++ jest bardzo dobry, ale Code::Blocks + Microsoft Visual C++ 2003 Toolkit jest znacznie lepszy . A najwazniejsze, że oba są w 100% legalne i darmowe!
Dokładnie. Gdyby Microsoft nie wydał tego VCToolkit...
A poza tym cenię sobie kompilator MS za jeszcze jedno: często bez problemu skompiluje kod po prostu ściągnięty z neta i po przyciśnięciu "Compile", a z gcc/MinGW to bywa różnie...
a z gcc/MinGW to bywa różnie... Pewnie dlatego ze to MS-owy kompilator ma w p(d)upie standardy ISO C/C++. I pewnie dlatego ze tworcy GCC odwalili kawal swietnej roboty - mozna wrecz sprawdzac kompilatorkiem gcc czy kod jest zgodny z ISO. I kogo to obchodzi ze taki marny GCC robi dokladne sprawdzenie kodu ktory kompiluje i np zglosil warningi w miejscach ktore na 100% by sie posypaly po uruchomieniu programu (co MS-owy pominal - no bo przeciez MS-owy jest dla profesjonalistow ;P).
Ale ja sie tam nie znam ... niech bedzie ze GCC gorszy - w sumie wiecie lepiej ;p
(...)I kogo to obchodzi ze taki marny GCC robi dokladne sprawdzenie kodu ktory kompiluje i np zglosil warningi w miejscach ktore na 100% by sie posypaly po uruchomieniu programu (co MS-owy pominal - no bo przeciez MS-owy jest dla profesjonalistow ;P).
Ale ja sie tam nie znam ... niech bedzie ze GCC gorszy - w sumie wiecie lepiej ;p

nie wspominając o przepuszczaniu dziwnych konstrukcji, typu tablica na stosie o rozmiarze wyrażonym zmienną [o ile mnie pamięć nie myli [nie miałem czasu sprawdzać] standard wymaga, żeby rozmiar tablicy alokowanej 'z marszu' był stałą compile-time].
No to chyba czas troszke doczytac :). Odsylam do dokumentacji ISO C ;)
//Edit : masz pelne namiary : ISO/IEC 9899:1999(E) strona 117-118, rozdzial 6.7.5.2 punkty 9 i 10 :) (VLA - variable length array)
Pozdr.
st3tc
Użytkownik st3tc edytował ten post 16 październik 2005, 21:16